• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Jag har faan inte gjort ett skit på jobbet idag!

• toca

Hello snyggingar!

Jag känner mig som en gammal vän fran landet i väster som tittade in ibland och gjorde egoinlägg... Kastar in ett inlägg i veckan utan att egentligen ha riktig koll pa vad som händer eller nagonting. Förlat! Jag ska bättre mig!

Men nu är jag med igen! Sa;

Grattis Munter!! Den satt snyggt!

Flinx - VA? Är du FORTFARANDE här??? Jag trodde du hade hyfsade magmuskler och skulle ha klämt ut badbollen vid det här laget? Va? Fast den perfekta bruden med den perfekta graviditeten klämmer väl till ett par ganger exakt pa angivet klockslag och sticker sedan ut och kör en mara innan första blöjbytet..? Jag tänker pa dig tjejen och är nyyyyfiken!!!

Sorg. Det är svårt. Jag tror jag har blivit nagot bättre pa det efter att själv ha upplevt en slags sorg. (Och kanske efter att ha insett att det inte spelar sa stor roll vad man säger bara man visar att man finns där och att man bryr sig om.) Innan dess tror jag att det är oerhört svart att första vad det är som upplevs.
    Hälften av mina närmaste vänner har förlorat en förälder. När det hände fanns jag där och stöttade sa mycket jag kunde, men nu när det gatt ett eller ett par ar tycker jag nästan det är svarare. Jag förstar ju att de fortfarande sörjer och att det aldrig försvinner, men vad kan man som utomstaende säga eller göra? Man kan ju inte gärna fraga om det gatt över... Eller om hon fortfarande är ledsen... Självklart fragar jag hur de mar, pa RIKTIGT, men det känns tamt pa nagot sätt.

Jag tänker pa dig pa samma sätt ibland Elin och undrar om jag ska fraga hur det gar. Men VAD ska jag fraga? Jag inser ju att det är vidrigt jobbigt och att det gar upp och ner. Och även att dalarna kanske plattas ut nagot med tiden men att det fortfarande, och för alltid, smärtar och är tungt. Du ska veta att jag tänker pa dig ialla fall!

Timisen - Bajstjejen är tillbaka! Stralande positiv dessutom!!

Själv har jag tryckt i mig tva hemmagjorda hamburgare som egentligen inte var alls goda. Men det är väl ett bra avbrott mot YOGHURTEN som snart star mig upp i halsen. Ikväll ska jag ha myskväll med en kompis och äta god pasta och dricka röd.... Hrmmm..... Inte det nä. Fast vem bryr sig!? Pa fredag är det vecka 10 och nytt vul som gäller!! Hurra!

Puss pa er!

• Timisen

Oz din jävla ögontjänararbetsnarkomanstreber!

Toca, jag strålar för jag är självbefruktad så i höst kommer det att ploppa ut en exakt kopia av mig och jag kommer senast nästa jul bli galen o ställa mig i kö för att adoptera BORT ungjäveln!

Mat, vad ska jag göra för mat? Köpa sushi? Igen... Det ska vara lätt, varmt och relativt nyttigt. Tips!!! Nu!

• Timisen

Nu!!!! Jag ska logga ut o handla sen!

• flinx

Trevligt med långa inlägg - med mer substans än vissas... Och varför förvånar det mig inte att du (Timisen) inte fått nåt gjort idag?! Fast look whos talking: hela senaste året har jag nog gått på halvfart på jobbet!

• Timisen

Näe det blir sushi eftersom ni era jääävlar satt o tryckte på recepten!

• ElinPeelin

ja, Timisen, du valde rätt! Sushi skulle jag oxå välja, med BARA laxbitar!!

Toca, du går ju på VUL var och varannan vecka, så jag misstänker att du gör det för att få VULstaken i dig!!!

Nu ska vi iväg o kolla på ett beggat skötbord för badkaret. Fick en kommentar på jobbet: ska ni verkligen börja köpa grejjer redan?.....
    Jag svarade bara att vi måste börja nån gång och att det är vettigt att inte ha allt kvar in i det sista....

• toca

Elin, din porris!!! Trodde inte att nagon skulle avslöja det, men jag hade ju inte räknat med ditt skarpsinne! Nja, här kör de hej vilt med den där staven sa fort nagon kommer i närheten. Kul sa klart att fa se "den" varje gang!

Timisen: SUSHI!!!!
    Jag vill ocksa ha... Äter ni andra det? Vegatarisk alltsa. Misstänker att grönsakerna skärs pa samma skärbräda med samma kniv som fisken...? Eller...?

Vada "Redan börja köpa grejer"??? Det är väl perfekt tid?! Jag har förresten redan köpt ett första sommarlinne med plats för magen. Atminstone i början av sommaren. Tror stenhart pa ett mode där allt är skuret under bysten sa man ända ser ut som en koloss...! Men da kan man ju ialla fall hitta lite snygga grejer att sätta pa sig!

Svar på tråden Midsommargänget III