• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Minitina71

Godförmiddag gals!

Alla hjärtans dag... Vi har inte bestämt att fira på nåt speciellt sätt. Vi ska nämligen spendera större delen av kvällen på Skatteverket(!) på deras startaegetinfo! Kan det bli mer romantiskt??!!
    Men när jag gick upp i morse hittade jag lite gulliga lappar här och var. På toa, på diskbänken, i skafferiet, på datorn... Jättegulligt. Sånt uppskattar jag nästan mer än om han går och köper saker. Fast jag tackar förstås inte nej om han vill köpa presenter till mig...

Jag köpte smålökar för några veckor sen, både pärlhyacint och iris. Men de har i princip blommat färdig nu. Men det var fint så läng det varade! Tulpaner är också annars en MinitinaFavvis. Vårkänslor! Ska nog gå och köpa en bunt idag tror jag!

Välkommen hem Prickis. Kul att ni haft det supermysigt!

Anytime now Flinx!

• Timisen

Hej Ozzy kram tillbax ...inget plussande ännu?

Tulpaner...Yes...får mig på gott humör! Den perfekta inredningsblomman!
    Och en annan favvo är Vita huset (går självklart inte i repris Oz och sänds snart mitt i natten...grrr)!! Jag sa på jobbet att jag gillade vita huset just för att den inte är så amerikansk (det är inte fel att ngt är amerikanskt per se, dock gäller det inte film)...den kvinnliga chefsdonnan skrattade o menade att VH verkligen var urtypen för en amerikansk serie...eh? Luras inte av flaggorna... Vaffan...amerikansk serie är för mig: God (huvudpersonen + ngr till) = syns utanpå och personen är helt igenom en ängel. Ond=person som är ful alternativt vacker med elak blick och saknar hjärta. Det går bra för de goda o dåligt för de onda. Man får tydligt fastslaget vem man ska sympatisera med. Alla hjältar klarar sig. Alla skämt är övertydliga. Intrigen utspelas i slowmotion och alla händelser tuggas för säkerhet om 8 ggr så att alla (snitt-amerikaner) hänger med. OCH det ingår alltid en färgad person i framträdande roll (den obligatoriska 1/4delen) som inte dör först men absolut inte sist. DET är amerikansk tv Vita huset är snabb. Huvudpersonerna är (iof orealistiskt) supersmarta men oxå koleriska, arroganta, maktkåta och saknar privatliv. Serien känns lite...fransk.. Love it!! Gillar oxå Cityakuten där det inte heller är så supertydligt vem som är den goda hjälten...

• Timisen

Semester ja prickis...den sista barnfria på länge? Lät soft

Vaffan var är cm...har hon rymt?

• bebbe2005

hej, här skrivs det flitigt igen! Alla hjärtans dag, ja! Överkommersialiserat, fast dock rätt nice egentligen
    jag har dock turen(?) att fa spendera den pa läkarmottagningen med min man ikväll, för han pajade sitt knä i lördags när han njöt av pulversnön - sa nu gar han pa kryckor, kan knappt röra sig och är precis san som stackars män är när de är sjuka - veklig och tycksyndommigjagharsaont-syndrom
    förresten, ingen som lade märke till att jag outade mig pa jobbet igar?!

• Muntra hundägaren

Grattis till outningen Bebbe! Härligt också att din chef tog det hela så bra och uppskattade din önskan om att komma tillbaka till arbetsplatsen . Sedan är det ju lite kul att man faktiskt inte kan mörka sin gravning - att lögner och andra påfund blir genomskinliga just beftersom man är kvinna, barnlös och 30+! En man som inte kunde flyga pga sjukdom hade man ju trott på direkt.

• Muntra hundägaren

Timisen!

Dina inlägg uppskattas alltid varmt - jag hoppas att du vet det!

Alla-hjärtans-dag-kramar från Munter till Timisen!

• Prickiga jag

Håller helt med Timis om Vita huset och Cityakuten. Kalasbra! Hur fick chefsdonnan på ditt jobb sin tjänst egentligen? Inte pga sina kunskaper inom filmvetenskap, I presume!

Själv måste jag väl erkänna att jag faktiskt bandar dagens sprintstafetter samt skidskytte och längtar hem till TV-soffan!

Härligt att outningen gick så bra Bebbe! Man vet ju aldrig riktigt hur de häringa cheferna kommer att reagera på sådana nyheter!

• Tant T

Tjena allena!
    Jag är hemma och vårdar min höft och mitt ben idag och har njutit av sprintstafetterna och nästan suttit och bölat framför TVn!! Guuuud vad vi är bra!!! I just löööv OS såna här gånger!!

Mannen var ute och for en sväng i förmiddags och kom hem med en alla-hjärtans-dag-bakelse till förmiddagskaffet och igår fick jag lila tulips (iofs för att jag var så förtvivlad över min värk men ändå!) så jag är rätt nöjd!

Kul med lyckat outande, Bebbe! Sånt är nog alltid nervöst, och det brukar kännas himla skönt när det är över!

Vita huset har jag av nån anledning aldrig sett men Cityakuten var min favvoserie under de glansdagar vi hade TV3!! Jag gillar även den nya sjukhusserien på femman, Greys anatomy, även fast jag inte sett så många avsnitt! Patrick Dempsey minns man från filmen Can't bye me love och jädrar vilken hunk han blivit!! Där har åren minsann bara haft positiv inverkan på utseendet, minsann! Kan det bero på att han är karl...?

Svar på tråden Midsommargänget III