• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • längtarefterbebis

kört med monitorn denna omgången. tog ju trippeldos med PT. visade ÄL igår och nu på morgonen. så nu får vi se vad som händer! =) hoppas dock inte för mycket..

• emtfb

Okej det känns ju inte helt rätt, och är det nånting så borde det väl kanske visas efter 10dagar? Håller tummarna iaf:)

Heja heja längtarefterbebis:)

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-10-23 22:53:29 följande:
    Bim var den 13:onde så alltså 10 dagar sedan.. Känns onormalt. 

hänt något nytt?
  • emtfb

Längtarefterbebis, när ska du börja testa dig?

Ja hur gick det igår Jendeas?? 

• Jendeas

Hej tjejer. Igår var det besök hos gyn, tyvärr så visade de sig att jag troligtvis hade en lätt släng av pco, åter besöket i april i år missades av någon anledning vilket resulterade i att vi aldrig haft chans att höja dosen på pt. Dvs att jag ätit en tablett pt i 6 månader i onödan då den inte gjort någon större inverkan på mig. Min sambo ska även kolla sin sperma och jag har tagit nya cellprover.. Iväntan på provsvaren ska vi då prova med dubbel pt kur.

• emtfb

Näe vad trist att de missades och ni fick för lite. Men hoppas det tar sig nu!!! Kramar

• längtarefterbebis

jag har också PCO..

har ni kollat runt i släkten eller så ifall det är fler som haft svårt att få barn/PCO?
    jag har på båda sidor. moster, faster, mamma, mormor... =/ tror att det är ärftligt..

idag vaknade jag en timme innan klockan skulle ringa och mådde kasst som fasen.. gick upp och åt frukost, och körde sen till jobbet. det blev bättre. men vid 11tiden fick jag en släng av illamående igen.. vet inte om det är inbillning eller något annat.. är alldeles för tidigt för att kunna se något iallafall...

• emtfb

Men du måste kunna börja testa i heljen eller början på nästa vecka?
    Usch med illamående, de har jag varje dag. Men som sagt man ska inte klaga, det är ju av nått fantastiskt man har det av.
    Håller tummarna på att du testar positivt:)

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-11-01 16:01:46 följande:
    Men du måste kunna börja testa i heljen eller början på nästa vecka?
    Usch med illamående, de har jag varje dag. Men som sagt man ska inte klaga, det är ju av nått fantastiskt man har det av.
    Håller tummarna på att du testar positivt:)
    precis, man ska inte klaga! =) hihi!

ja, jag får väl köpa hem några tester, men väntar några dagar till. har haft ont i "tjejmagen" idag.. känns nästan som svag kramp... eller hur jag ska förklara... lite flytningar också, ont i brösten. kan vara mens som är på G också... vi får väl se =)
  • emtfb

Ja precis, kroppen är en jävel på att luras. Hoppas såklart på ett plus :) trevlig kväll!

Svar på tråden Clearblue & Pergotime