• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • emtfb

Okej nej för de tar bara en massa tid och pengar, tur att de finns högkostnadskort eftersom ja är stammis nu haha! Oj jag råka skriva fel, 'sexa på riktigt nu' menade såklart sexa riktigt nu, haha!
    Skönt att de känns så, inte lika stressande på nå vis då eller?

• Jendeas
    Ingen fara ! Ja precis, känns lite lättare och månaden känns inte alls så lång som när man varje morgon fick läsa på monitern vilken dag det var.. Faktiskt inte tänkt på själva "barnvekstaden" försen idag på riktigt.. En helt annan frihet. Men för det så ska jag inte förakta monitern, helt klart en av dem bästa investeringarna jag gjort, för nu har vi ju fått reda på att min cykel är ganska regelbunden när jag tar piller och när ÄL inträffar. Så stort plus och litet minus :)) haha. 
  • emtfb

Förstår det. :) men som med allt, de finns nackdelar och fördelar.. Jag var in på vul idag och har två fina blåsor som förmodligen kommer släppa på onsdag eller torsdag:) så ikväll och alla andra dagar den här veckan blir de åka av;)

• Jendeas

Visst är det så :)) Yeeey, vad bra då ska ni också sexa som bara den nu i veckan. Heja Heja. Har väl troligtvis ÄL på lördag så vi kör också ALL IN denna veckan :) hihi. 

Hur är det med er andra tjejer? Ni är tysta? 

• Elin1985

Hoppas ni får en rolig vecka haha! Jag lever, väntar fortfarande på mens efter min uteblivna ÄL... En vecka kvar tills jag ska ringa BM oavsett så jag bara väntar nu...

• emtfb

De kan jag lova, nu kör vi på som för kung och fosterland;) hejaheja!! Okej dryg väntan Elin, hoppas tiden går fort! :)

• Jendeas

Ja för det gör vi :) Hur vet du att ÄL var utebliven Elin ? Kollar du med monitor? 
    Jag ringde Gyn och bestämde tid i slutet på okt för att förnya PT-recept och ska se om vi kan göra en ny undersökning på mig och kanske en undersökning på min sambo.  

• Elin1985

VUL visade det.. Andra månaden i rad. Nu är jag på dag 35 och ingen mens i sikte... Hoppas du får göra en kontroll!

• Jendeas

Jaha, Dum jag är ! De kunde jag ju räknat ut. Hoppas mensen kommer snart då Elin. 

• längtarefterbebis

haft konstiga "stickningar" i nedre delen av magen idag. typ som små/svaga knivhugg. gör inte ont eller så, men det känns. undrar vad det är. har fortfarande inte haft mens sen den 7/8.. hatar att den är så oregelbunden. =(

gjort gravtest men de är såklart negativa.

Svar på tråden Clearblue & Pergotime