• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

jo jag brukar ju ha mensvärk någon dag innan mens, men inte såhär tidigt. Ja om lite mer än en vecka är BIM.

• Jendeas

Testade neg imorse.. Alla symptom är som bortblåsta och jag väntar nu bara på den förbannade mensen.

En fråga till er som haft turen med ordentliga kontroller varje månad. När ni lämnat blodprov för att se om ni haft fullgod ÄL , ringer gyn-läkaren upp er och berättar resultat och när isåfall?

• emtfb

mig ringde dom aldrig upp till efter ett blodprov, utan jag fick veta om jag hade bra ÄL nästa gång jag skulle dit och kolla äggen.. Tror dom borde höra av sig om man INTE har bra ÄL. För då kanske dom måste ge högre dos eller göra nånting annat..

• Elin1985

Det är ju inte försent än om du hade ÄL innan nyår! Det hade jag också, tänkte testa i helgen. Förra månaden plussade jag svagt svagt i några dagar men sen kom mensen ändå :(

Jag lämnar alltid blodprov men de ringer aldrig upp. Jag får veta resultatet vid nästa besök. Men du kanske kan be dem ringa eftersom du inte brukar gå dit regelbundet.

• Jendeas

Usch vad jobbigt Elin, den känslan är förbaskat stor.
    Ja jag tänker inte testa något mer, kommer mensen så kommer den väl i helgen annars får jag ta ett test nästa vecka, men min känsla säger att den dyker upp precis som vanligt ;)

Okej men det är ju bra att veta. Då borde hon ju hört av sig om de inte var som det ska. Tycker dock att min gyn borde höra av sig i vilket fall som eftersom vi inte fått svar på min sambos spermaprov han lämnade i nov. 

• emtfb

Men det känns som att dom hör av sig bara om det är något avvikande, men borde ju endå höra av sig om spermaprovet tycker man. Hoppas inte mensen dyker upp i heljen :)

Nu är jag i v.16+3, tiden går sjukt fort.. Absolut det känns jätte härligt! Men har nog inte förstått de riktigt än, gör nog de efter rul då man får se den:)

• Jendeas

Hoppas verkligen att vi är med barn.. Åh längtan är så stor nu både för mig och min sambo!

Så mysigt.. Haft en bra graviditet än så länge ?

Svar på tråden Clearblue & Pergotime