• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-10-10 22:51:59 följande:
    Ja han skulle vara duktig och elda upp gamla grenar ifrån träden och annat dylikt, han öste på bensin och tände på.. Tydligen blev de någon sorts gasexplosion .. Så han har legat på briva i Linköping en vecka men är nu äntligen hemma igen :)) Dock en lång väg kvar tills han är helt återställd, värst har det tagit på händerna och ansiktet. 

ojdå! hoppas det blir bra jendeas! måste gjort väääldigt ont. =(
  • emtfb

Nej men gud, skönt att det är relativt bra med honom iaf. Men du ska ha mens i heljen? Jag med, räknade att ja skulle ha igår, men de va ju åt helvete fel :p känt nå mer symtom om du orkat bry dig, efter omständigheterna?

• Jendeas

Jodå det ska nog bli bra :)) Om ett tag iaf ! Ja jag tror det är i helgen jag borde få mensen.. Jag har faktiskt haft lite ont i tjejmagen som ovan nämt men inget nämnvärt. Trött som faan och huvudvärk varje dag. Tror dock de är mens och stress som påverkat mig..  

SJälv ? Några symptom?  

• emtfb

Okej kan vara, men hoppas det är gravsymtom. Fan att de ska va lika symtom på både mens och graviditet. Suck. Näe lite mensvärk och bajsnödig men bajsar inge haha. Men tror de är mens..

• Jendeas

Vore iaf helt jävla underbart med lite glädjande nyheter i dessa tråkiga tider. Tror även min sambo hade behövt lite positiv energi och glädje. Fan jobbiga tider nu alltså. Värst är att de kanske kommer dröja ett ganska långt tag innan vi ens kommer kunna utföra ett samlag igen så därför hoppas jag med hela mitt hjärta på ett plus denna månaden :)) 

Jag är också jätte dålig i magen, men de kan ju också bero på mens. Har idag märkt av pms humöret också så den är väl på väg :(  

• SnartMamma84

Hej tjejer! Har läst lite i denna tråd o känner så väl igen mig i alla jobbiga känslor, framför allt frustrationen o uppgivenheten när man månad efter månad blir besviken. Tycker ni är så tappra som kämpar på o tänkte att jag kanske kunde ge er några uppmuntrande ord, då jag nu är gravid i 7e månaden tack vare pergotime och en fantastisk gynekolog! Min mens o ägglossning ville inte komma igång av sig själv efter ca 10 års användande av p-piller. Jag o min sambo försökte först på egen hand bli gravida i 1,5 år o under den tiden kom mensen väldigt sporadiskt o troligtvis utan ägglossning. Till slut vågade jag (vi) ta tag i det o hittade gynekologen som jag började pergotime-behandlingen hos. Började med enkeldoser o gick efter varje avslutad kur o kontrollerade äggtillväxten med hjälp av vaginalt ultraljud. Kontrollerna gjordes då några dagar innan beräknad ägglossning. Efter några "misslyckade" stimuleringar ökade vi till dubbeldos o samma tillväxtkontroll gjordes även den gången, nu med lyckat resultat! Ett ägg såg ut att hinna bli så stort (minst 20 mm) att det skulle lyckas släppa efter 4 dagar om jag minns rätt. Nu fick vi strikta regler att hålla oss till; absolut inget sex innan dagen innan beräknad ägglossning för att "spara på krutet", gynekologen menade på att spermierna då skulle få tid på sig o bli så starka som möjligt till de viktigaste dagarna. Därefter sex varannan dag i en vecka med början dagen innan beräknad ägglossning. Det verkade vara bra ordinationer för gravida blev vi o allt har gått bra under hela graviditeten! Så kämpa på tjejer, jag hoppas innerligt att ni lyckas snart för det är ni så himla värda!

• emtfb

Jag tog ett gravtest nyss, men vågar inte tro nånting, kan de va ett spökstreck tror ni?!

• emtfb
    Jendeas skrev 2012-10-11 22:36:35 följande:
    Vore iaf helt jävla underbart med lite glädjande nyheter i dessa tråkiga tider. Tror även min sambo hade behövt lite positiv energi och glädje. Fan jobbiga tider nu alltså. Värst är att de kanske kommer dröja ett ganska långt tag innan vi ens kommer kunna utföra ett samlag igen så därför hoppas jag med hela mitt hjärta på ett plus denna månaden :)) 

Jag är också jätte dålig i magen, men de kan ju också bero på mens. Har idag märkt av pms humöret också så den är väl på väg :(  

Jo och folk säger ju att så fort man får nånting annat att tänka på så blir man gravid, så hoppas att ni hann där och att det tog sig!! Jo det är ju det som är svårt att veta, för de är lika symtom för mens som för graviditet känns det som.. Men jag tror iaf att jag får mens när som. :(
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-12 13:22:04 följande:

Jag tog ett gravtest nyss, men vågar inte tro nånting, kan de va ett spökstreck tror ni?!

det där är väl inget spökstreck? det är ju hur tydligt som helst!! vilken dag är BIM..??
  • emtfb

Nej men jag vågar inte hoppas på nått, har aldrig haft positivt iöverhuvudtaget, BIM är imorrn.. Ska testa digitalt nästa vecka får vi se va det visar..

Svar på tråden Clearblue & Pergotime