• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-12 18:24:43 följande:
    Nej men jag vågar inte hoppas på nått, har aldrig haft positivt iöverhuvudtaget, BIM är imorrn.. Ska testa digitalt nästa vecka får vi se va det visar..
    jag säger grattis redan nu!!! <3
  • emtfb

Tack hoppas det är rätt:)
    Hur går det för dig? Har du börjat på trippeldosen än?!

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-12 22:34:06 följande:
    Tack hoppas det är rätt:)
    Hur går det för dig? Har du börjat på trippeldosen än?!
    japp, det är fjärde dagen idag =) så hoppas lite att det går vägen denna gången.. annars skiter jag i det. helt ärligt. orkar liksom inte mer nu.. känns som jag inte orkar bry mig heller. kanske bäst att vänta någon/några månader med bebisverkstad. samla krafter och sen försöka igen.

men denna månaden får vi ju försöka.. sista chansen! =)

blev moster igår till en liten pojk! =) känns helt overkligt.
  • emtfb

Hoppas verkligen att det är din tur! Och med trippelkur borde de finnas stor chans! Håller tummarna:) åh vad kul:) då får du ha massa bebisgos nu då!!

• längtarefterbebis

alltså, jag måste fråga.. hur är era mens? är den alltid likadan. har ni alltid mycket/lite, har ni alltid mensvärk? hur länge blöder ni?

de sista gångerna jag haft mens har det varit "långa" klumpar mörkt blod.. ofta jättemycket mensvärk.. denna gången har jag haft klumparna men inte värk en endaste gång..  kan klumparna ha med pergotime att göra, för vad jag kan minnas så har detta börjat sen jag började med pergotime. sen blöder jag allt mellan 1-3 veckor. =(

• Jendeas

GRATTIS Emtfb :)) Åhh, jag tror och kan nästan garantera att det är bebis på gång :)) Åh vad spännande. Så glad för din/eran skull.. 

• längtarefterbebis
    längtarefterbebis skrev 2012-10-13 20:15:02 följande:
    alltså, jag måste fråga.. hur är era mens? är den alltid likadan. har ni alltid mycket/lite, har ni alltid mensvärk? hur länge blöder ni?

de sista gångerna jag haft mens har det varit "långa" klumpar mörkt blod.. ofta jättemycket mensvärk.. denna gången har jag haft klumparna men inte värk en endaste gång..  kan klumparna ha med pergotime att göra, för vad jag kan minnas så har detta börjat sen jag började med pergotime. sen blöder jag allt mellan 1-3 veckor. =(
    sorry för detaljerna!! Skäms
  • emtfb

Tack jendeas!! Hoppas det är något och att den vill stanna:) vågar inte hoppas på något..

Längtarefterbebis; jag fick mer mensvärk med pergon än innan, blöder mycket men blöder färre dagar och det är mer klumpar som du beskriver.. Tror de är av klumparna man får mensvärken av, tror det är koagulerat blod..

• Jendeas

Håller också tummarna för att den får stanna :)) De hoppas jag verkligen.
    Jag själv har gått över en dag på BIM, men så var det ju förra månaden också. Den är inte regelbunden längre vilket jag tycker är konstigt. Väntar mig iaf den vilken dag som helst för jag har en jävla mensvärk från och till precis som vanligt :(  

• emtfb

Ja jävla konstigt, för mig så fick jag regelbunden mens, kommer inte ihåg om du sagt det innan, men hade du regelbunden innan du började med pergon? Okej men så hade jag med och vips så var det ett + :) Hoppas inte mensen kommer!!! Köpte digital test idag, men tror jag tar det på tisdag. :P

Svar på tråden Clearblue & Pergotime