• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • längtarefterbebis

gjorde ett gravtest nu på morgonen.  "inte gravid" fick vi till svar.. både jag och mannen börja böla.. jag som trodde att där var något med alla de symtom jag tyckte att jag haft.. kanske är det för tidigt än.. men i dag är det 2 veckor sen jag hade ägglossning... så det är väl bara att invänta menshelvetet då....=(

• emtfb

Men det digitala brukar vara mycket okänsligare och visas oftast inte förens efter BIM, när är din BIM? Testa med ett vanligt istället:) hoppas hoppas!!

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-11-06 09:35:37 följande:
    Men det digitala brukar vara mycket okänsligare och visas oftast inte förens efter BIM, när är din BIM? Testa med ett vanligt istället:) hoppas hoppas!!
    haha, skrattretande.... en kvart efter jag skrev inlägg gick jag på toaletten... mens.... visst är det typiskt.. händer ofta mig. går och väntar på mensen, tar en gravtest och sen kommer mensen direkt nästan.. konstigt..  är väl någon spärr eller något som släpper...

bättre lycka nästa gång =)

• Jendeas

Hej tjejer ! Hur går det för er? :) vill veta..

Nyfiken på om någon av er tagit pergotime för att få mensen att starta? Jag är trött på att vänta, vill komma igång med dubbelkuren . Fick förresten tillbaka provsvaren på cellproverna och de var normala denna gången! Mycket lättande.

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-11-18 19:54:29 följande:
    Hej tjejer ! Hur går det för er? :) vill veta..
    Nyfiken på om någon av er tagit pergotime för att få mensen att starta? Jag är trött på att vänta, vill komma igång med dubbelkuren . Fick förresten tillbaka provsvaren på cellproverna och de var normala denna gången! Mycket lättande.
    hej på dig!
    har inte hänt något nytt här iallafall. väntar på ÄL, men vet inte om jag kommer få det då jag körde dubbeldos denna gången.. har bara en trippeldos kvar sen. 

jag har börjat med pergo fast jag inte haft mens. när man som jag har PCO så kanske man har mens 4 gånger per år.. (exempel).. förstår att du inte vill vänta. =( fick du inga andra piller att starta mensen med? det har jag fått några gånger. men att starta med pergo funkar lika bra, håll koll på ÄL bara, så du inte missar den =)

skönt att cellproverna var normala =)

kram!
  • Elin1985

Hej på er! Länge sen jag skrev något... Jendeas du kan också ta provera i tio dagar, har funkar jättebra för mig 2 gånger! Va skönt att provsvaren såg bra ut!
    Jag ska på VUL på fredag för att kolla min dubbelkur. Förra månaden fick jag två äggblåsor men inget plus. Är rädd att jag inte ska få några fler kurer efter denna, de har diskuterat att byta ut pergon mot sprutor istället

• Jendeas

Jag har läst om  provera också, men de måste man väl få på recept?
    Jag har inte fått något att sätta igång min mens med, de känns hopplöst att bara gå och vänta. Känns ju lite som att tiden rinner iväg. Ja att cellproverna var normala denna gången känns kanon.. Får  väl överväga att prova på att börja med PT.

Elin1985 skrev 2012-11-19 16:10:13 följande:
    Hej på er! Länge sen jag skrev något... Jendeas du kan också ta provera i tio dagar, har funkar jättebra för mig 2 gånger! Va skönt att provsvaren såg bra ut!
    Jag ska på VUL på fredag för att kolla min dubbelkur. Förra månaden fick jag två äggblåsor men inget plus. Är rädd att jag inte ska få några fler kurer efter denna, de har diskuterat att byta ut pergon mot sprutor istället
  • Elin1985

Det är så synd att landstingen ger oss så olika vård. Du verkar ju inte få komma på kontroll när det behövs! Ja provera krävs ju recept för... Jag har fått det utskrivet i mitten av normal cykel när de konstaterar att ingen ÄL kommit.

Svar på tråden Clearblue & Pergotime