• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • längtarefterbebis

någon som vet om man kan ha/få ägglossning fastän man fortfarande har mens? ibland blöder jag liksom 2-3veckor.. kanske därför man har missat ägglossningen....?

• Jendeas
    emtfb skrev 2012-10-14 20:25:49 följande:
    Ja jävla konstigt, för mig så fick jag regelbunden mens, kommer inte ihåg om du sagt det innan, men hade du regelbunden innan du började med pergon? Okej men så hade jag med och vips så var det ett + :) Hoppas inte mensen kommer!!! Köpte digital test idag, men tror jag tar det på tisdag. :P
    Ja jag har också haft regelbunden med pergo ända fram tills förra månaden då jag gick över två dagar sen dök den upp.. Nu är jag inne på 4:e dagen utan mens och utan positivt gravtest.. Kanske kan vara så att jag inte ens haft ägglossning?! Men de borde också vara jävligt märkligt.. Jag hade aldrig mens, jag åt mina mini-piller och fick aldrig mens. Så jag kan inte svara på om den någonsin varit regelbunden förutom nu när jag satt igång med pergotime då den varit klockren.. Jag håller tummarna för dig nu :)) De här kommer gå vägen de känner jag på mig.! All lycka till. 
    längtarefterbebis skrev 2012-10-14 21:52:09 följande:
    någon som vet om man kan ha/få ägglossning fastän man fortfarande har mens? ibland blöder jag liksom 2-3veckor.. kanske därför man har missat ägglossningen....?
    De låter väldigt underligt, jag har dålig koll på sånt faktiskt. 2-3 veckors blödning med pergotime? Vad säger din gyn om det? 

• emtfb

Kanske kan va att du inte haft ÄL, men då borde väl mensen inte bli sen ytterligare 2 dagar? Tog det digitala igår stod gravid v.2-3 :) så nu börjar jag förstå lite grann att de är på riktigt, så nu har jag slutat rökt också:) ska ringa gyn idag och höra vad man ska göra nu, kanske in på nån koll?

• Jendeas
    emtfb skrev 2012-10-16 11:42:09 följande:
    Kanske kan va att du inte haft ÄL, men då borde väl mensen inte bli sen ytterligare 2 dagar? Tog det digitala igår stod gravid v.2-3 :) så nu börjar jag förstå lite grann att de är på riktigt, så nu har jag slutat rökt också:) ska ringa gyn idag och höra vad man ska göra nu, kanske in på nån koll?
    Sjukt märkligt iaf, alltid haft mens med pergotime. Och enda gången jag inte använder mig av monitorn så har jag kanske inte ägglossning?! Jävla kropp rent ut sagt ;) hahah. man kan bli gråhårig på att inte veta. Låter det vara några dagar och väntar på mens, ska till gyn den 30:e så då får hon kolla upp mig :) haha.  

Åh de måste vara ett fantastiskt besked, kan inte tänka mig hur det känns att få positivt på stickan. De måste vara en underbar känsla. Grattis än en gång och all lycka till. =)  
  • emtfb

Ja förstår det, hatar att inte veta nånting! Sen denna väntan.. Hoppas tiden går fort till den 30:e! Och hoppas det är bra besked:)

Alltså jag tror knappt att det är sant, vågar inte hoppas så mycket utan tänker att snart kommer den där jävla mensen.. Men hoppas liten vill stanna!

• Jendeas
    emtfb skrev 2012-10-16 15:47:02 följande:
    Ja förstår det, hatar att inte veta nånting! Sen denna väntan.. Hoppas tiden går fort till den 30:e! Och hoppas det är bra besked:)

Alltså jag tror knappt att det är sant, vågar inte hoppas så mycket utan tänker att snart kommer den där jävla mensen.. Men hoppas liten vill stanna!
    Fortfarande både menslös och barnlös :) haha. Så jävla irriterande.. Längtar verkligen efter mötet på gyn nu, behöver verkligen lite proffshjälp nu !! 

Håller tummarna för dig,  
  • emtfb

Jag lider med dig jendeas, hoppas tiden går fort nu så du får komma på mötet!:)

• Jendeas

Fortfarande ingen mens och inget positivt gravtest, ger upp med att de kanske kunde varit en bebis där.. Verkar omöjligt !

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-10-21 23:48:11 följande:
    Fortfarande ingen mens och inget positivt gravtest, ger upp med att de kanske kunde varit en bebis där.. Verkar omöjligt !
    säg inte det! det kanske är för tidigt än? när var BIM? :)
Svar på tråden Clearblue & Pergotime