• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • emtfb

Usch jag lider med dig längtarefterbebis, innan pergon levde jag i samma ovishet som dig. Så jävla irriterande när inte mensen kommer! Hoppas den behagar att dyka upp snart.

Idag är strecket på ÄL stickan mycket starkt! Så idag och resten av heljen så kör vi på som sjutton. Och hoppas att det kan ta sig! :)  Du har inte känt av ÄL ännu, jendeas?

• Jendeas

Längtarefterbebis, de är frustrerande jobbigt med så långa cykler eller när mensen vägrar dyka upp..Ovissheten är hemsk. Håller tummarna för dig :) 

Emtfb Heja, hoppas ÄL är på gång.. Skulle inte du haft ÄL i mitten på veckan?
    Nej jag har faktiskt inte känt av ÄL denna månaden, sätter min högra hand på att jag säkert inte haft nån bara för att vi slutade med monitorn.. Förvånar mig inte med den oturen vi har haft :)) haha. Iaf så borde den va idag efter att ha räknat med att den kommer likadant som den gjort innan. Vi sexar på iaf :) 

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-09-28 21:04:38 följande:
    Usch jag lider med dig längtarefterbebis, innan pergon levde jag i samma ovishet som dig. Så jävla irriterande när inte mensen kommer! Hoppas den behagar att dyka upp snart.

Idag är strecket på ÄL stickan mycket starkt! Så idag och resten av heljen så kör vi på som sjutton. Och hoppas att det kan ta sig! :)  Du har inte känt av ÄL ännu, jendeas?
    verkar inte som att pergon funkar som den ska på mig. vid nästa mens ska jag börja ta trippeldos. hjälper inte det så får doktorn hitta på något annat. igår när jag skulle lägga mig så gick jag på toa innan. då var där pyttelite blod. men i morse när jag vakna så fanns det ingenting. ytterst lite på tampongen.. (sorry för detalj)..

fattar ingenting.. känner ingenting i magen idag?
  • Jendeas

Hoppas dem gör en ordentlig utredning på dig så du kan få hjälp så ägglossningen kommer igång. 
    Jag hade också lite konstig mens förra månaden, den skiftade från ena dagen till den andra. Men så småningom kom även den igång.. Kroppen är en märklig maskin. 

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-29 08:51:47 följande:
    Hoppas dem gör en ordentlig utredning på dig så du kan få hjälp så ägglossningen kommer igång. 
    Jag hade också lite konstig mens förra månaden, den skiftade från ena dagen till den andra. Men så småningom kom även den igång.. Kroppen är en märklig maskin. 
    kroppen är en väldigt märklig maskin.. =)

• emtfb
    Jendeas skrev 2012-09-29 08:42:43 följande:
    Längtarefterbebis, de är frustrerande jobbigt med så långa cykler eller när mensen vägrar dyka upp..Ovissheten är hemsk. Håller tummarna för dig :) 

Emtfb Heja, hoppas ÄL är på gång.. Skulle inte du haft ÄL i mitten på veckan?
    Nej jag har faktiskt inte känt av ÄL denna månaden, sätter min högra hand på att jag säkert inte haft nån bara för att vi slutade med monitorn.. Förvånar mig inte med den oturen vi har haft :)) haha. Iaf så borde den va idag efter att ha räknat med att den kommer likadant som den gjort innan. Vi sexar på iaf :) 

Jo gyn sa att jag skulle haft den onsdag-torsdag. Men testade mig nyss också, strecket var ganska svagt om man jämför med igår, då de va starkare än kontrollstrecket. Men vi har ju garderat oss och haft sex hela veckan och vi kommer ha det några dagar framåt, bara för att försäkra sig om att man inte missar ÄL. :)

Okej ja det vore ju typiskt om du inte skulle haft ÄL denna gång, men det får vi hoppas på att du haft eller har nu! :) Bra, kör hårt! :D 
  • längtarefterbebis

nu hugger sådär i magen igen..  men inget mer blod.. undrar om där är något i magen eller om det är något annat på gång.. vi har ju inte alls "försökt" denna gången...

• Jendeas
    emtfb skrev 2012-09-29 16:26:21 följande:

Jo gyn sa att jag skulle haft den onsdag-torsdag. Men testade mig nyss också, strecket var ganska svagt om man jämför med igår, då de va starkare än kontrollstrecket. Men vi har ju garderat oss och haft sex hela veckan och vi kommer ha det några dagar framåt, bara för att försäkra sig om att man inte missar ÄL. :)

Okej ja det vore ju typiskt om du inte skulle haft ÄL denna gång, men det får vi hoppas på att du haft eller har nu! :) Bra, kör hårt! :D 
    Okej.. Bra ni legat hela veckan för att helgradera er :)) Nu håller vi tummar och tår för ett plus. 
    Javisst , de vore bara så typiskt.. :( men jaja..
    längtarefterbebis skrev 2012-09-29 20:31:47 följande:
    nu hugger sådär i magen igen..  men inget mer blod.. undrar om där är något i magen eller om det är något annat på gång.. vi har ju inte alls "försökt" denna gången...
    Allt kan hända. Slappna av och låt det ha sin gång.. Är det mens lär du märka det.. Om den inte dykt upp på några dygn hade jag testat mig för säkerhets skull.. Dem säger att de händer när man minst anar det. Kram på dig.

• emtfb

Japp så nu har vi garanterat inte missat ÄL iaf;) skönt! Nu är de bara den eviga väntan kvar till BIM dagen.. Ouh..

En fråga till er bara, tappar ni hår av pergotime? Jag tappar nå sjukt mycket, mest går håret av på hälften..

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-10-01 22:36:41 följande:
    Japp så nu har vi garanterat inte missat ÄL iaf;) skönt! Nu är de bara den eviga väntan kvar till BIM dagen.. Ouh..

En fråga till er bara, tappar ni hår av pergotime? Jag tappar nå sjukt mycket, mest går håret av på hälften..
    hmm, nu när du säger det så. jag har blivit ganska tunnhårig på sista tiden. men har inte alls kopplat det till PT...?
Svar på tråden Clearblue & Pergotime