• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Kunde inte hålla mig idag så jag testade igen. Än en gång negativt inte ens en tillstymmelse till något plus. Dock var de inte med morgon urin men ändå. Ledsen jag blir ????

• Jendeas

Jag kanske var lite snabb i svängarna precis efter mitt inlägg tycks jag skymta ett ytterst litet extra streck på testet! Magen höll på att vända sig ut och in. Tänker nu vänta tills i helgen och se vad som händer, ett minimalt hopp tändes men de kan lika gärna vara ett spökstreck .

• emtfb

Nej graviditeten har varit hemsk, spytt i princip varje dag, magkatarr med anfall, febertrött hela tiden, huvudvärk. Så ingen dans på rosor, men får bita ihop och tänka på att de finns dom som har det värre och inte kan få barn, så mig är de inge synd om!

Åååh hoppas de är ett streck, kan du inte lägga upp bilder så kan man analysera lite :) är några dagar kvar till BIM, så de kan ju va svagt nu ja :) hoppas!!

• emtfb

Be tyvärr går de ju inte med mobilen. Tycker mig se ett svagt svagt plus:D fasiken va kul hoppas det blir starkare nu bara!!!:):)

• Jendeas

De är verkligen svagt.. Men som sagt BIM -4 och inte morgonurin utan 3:e urinsläppet.. Så kanske inte kan förvänta mig något annat.

• Jendeas

Var inom apoteket innan idag och köpte mig ett digitalt, dem är ju dyra men ganska säkra.

Så vet inte om jag ska ta ett vanligt imorgon bitti och vänta med det digitala tills lördag eller söndag eller jag ska köra på det digitala redan i morgon. Känns som att slänga pengarna i sjön om det digitala inte visar något..

• emtfb

Tycker du ska vänta med det digitala, det är mer okänsligt än dom andra, alltså att det visar senare. Så kan du hålla dig om du inte fått mens så testa med digitala på söndag eller måndag nästan tillochmed.
    :)

Svar på tråden Clearblue & Pergotime