• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • BaMystery

För barn är livet en maskerad! De testar och prövar...

För mamma är det maskerad varje fredagkväll. Då ska hela veckans ranson av smink och partykläder på! Kanske dricker man lite också, så man blir lite lullig...inte riktigt som sig själv? Lite som en maskerad!?

Undrar vad barnet tänker om mamma? Mamma verkar tycka att det är roligt att klä ut sig?!

Kanske...?

Barnlängtan i Göteborg
  • Anonym (Barn är barn)

Stort beröm till alla ni föräldrar som låter era pojkar gå klädd i kjolar, glitter, handväskor, nagellack! Tänk vad kreativa barn det kommer bli!

• Plutteli
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-07 11:55:50 följande:
    Men man låter väl ändå inte en tvååring styra och ställa? Obestämd
    Beror väll på tvååringen? Vår etta har "valt" kläder själv sedan hon var ett. Vi har roligare saker att göra än att bråka med henne om vad hon ska ha på sig.
  • Anonym
    Anonym (Jenny) skrev 2012-07-06 20:30:12 följande:
    Klär man upp sina barn så får man skylla sig själv anser jag
    Så tycker jag inte man kan resonera. Personligen tycker jag det ser hiskeligt ut med barn i kamouflagekläder men anser inte att någon har en endaste anledning att mobba det barnet för det. Eller är det okej att göra det om jag anser att det är så fult att föräldrarna och barnet får skylla sig själv?
    Jag undviker också att överföra vad jag tycker är fult m.m. till mina barn. Alla har olika smak helt enkelt och ingen ska behöva ta att bli mobbad för hur den ser ut eller för vad den tycker om. Aldrig!
  • ljung och viol

Om jag hade en son skulle jag inte klä honom i klänning eller kjol. Men hur andra föräldrar gör är upp till dem.

• Pigeon
    mellanD skrev 2012-07-07 05:45:45 följande:
    Men varför skulle en revolt vara mindre effektiv om den leds av 20-plussare än av tonåringar/15-plussare? Skulle vi jämföra revolter historiskt sett så tror jag inte att det finns mkt fog för att det mest effektiva revolterna leddes av tonåringar om jag ska vara ärlig - man får nog vara rätt så ung (tonåring själv?) för att ha den övertron till kidsen?
    Därför att det blir ingen revolt om de som får gå i spetsen för det nya modet är barn som inte kan försvara sig från eventuella elaka/trångsynta kommentarer. Får en 7-årig kille i rosa klänning höra några skratt och kommentarer av de äldre barnen i skolan kommer han kanske aldrig mer vilja ha på sig sin klänning. Är det i stället en 20-åring eller 18-åring som klär sig i rosa klänning gör han det fullt medvetet om vad andra tycker om saken, och är beredd på kommentarer/skratt, och ger förmodligen svar på tal.

Kan du inte se att det är skillnad?
    Smartavardagstips.se - Husmorstips och smarta knep i salig blandning!
  • Dorian Ertymexx
    Pigeon skrev 2012-07-09 12:13:53 följande:
    Därför att det blir ingen revolt om de som får gå i spetsen för det nya modet är barn som inte kan försvara sig från eventuella elaka/trångsynta kommentarer. Får en 7-årig kille i rosa klänning höra några skratt och kommentarer av de äldre barnen i skolan kommer han kanske aldrig mer vilja ha på sig sin klänning. Är det i stället en 20-åring eller 18-åring som klär sig i rosa klänning gör han det fullt medvetet om vad andra tycker om saken, och är beredd på kommentarer/skratt, och ger förmodligen svar på tal.

Kan du inte se att det är skillnad?

Right. För om man lärt sig att man inte får gå i klänning och kjol i tjugo år så är det så lätt att våga göra det. Det är ju därför det är så lätt för homosexuella att komma ut, för de har fått lärt sig i 20+ år att det inte är okey... Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:36:36 följande:
    Nej? Alltså vad tror ni egentligen? Jag är inte rabiat, jag tycker det är larv att låta pojkar gå klädda som prinsessor ute.

Jag kan tycka att det är larvigt att låta BARN vara ute och leka i prinsesskläder... Oavsett kön. För jag skulle inte låta mitt barn gå klädd som en prinsessa, annat än som lekkläder, inomhus... Men jag misstänker att TS hade blivit precis lika "störd" oavsett vilken typ av klänning pojken hade?
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-09 15:35:06 följande:

Jag kan tycka att det är larvigt att låta BARN vara ute och leka i prinsesskläder... Oavsett kön. För jag skulle inte låta mitt barn gå klädd som en prinsessa, annat än som lekkläder, inomhus... Men jag misstänker att TS hade blivit precis lika "störd" oavsett vilken typ av klänning pojken hade?

Skål
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • YummyMami
    Anonym (Barn är barn) skrev 2012-07-07 13:23:16 följande:
    Stort beröm till alla ni föräldrar som låter era pojkar gå klädd i kjolar, glitter, handväskor, nagellack! Tänk vad kreativa barn det kommer bli!

Min närmar sig tonåren och är precis lika tråkiga som andra trots kreativa friheter i barndomen.. Kan märka en antydan om att han är klädmedveten.
Svar på tråden Pojke i klänning!