• Anonym (människa)

Vad er är mörkaste hemlighet?

Min är att jag en gång hamnade i säng med min väninnas kille. Jag startar denna tråden bara för att kanske få lite tankar om/förklaringar till varför man ibland gör saker som är totalt emot ens värderingar, att man gör saker som är totalt fel men ändå gör dem. (att jag har gjort ett fruktansvärt misstag vet jag redan).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-09 21:30
    Vilka livsöden det finns... ibland känner man ju sig helt ensam om att ha mindre roliga hemligheter. Tråkigt att tråden spårade ur där ett tag men det var väl tyvärr väntat...Tack alla som delar med sig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-10 22:47
    Jag lämnar denna tråden nu. Tanken var att få lätta sitt hjärta, utan värderingar, inte att det skulle bli så OT.

• Svar på tråden Vad er är mörkaste hemlighet?
  • Anonym (())

Har haft brorsans "stash" gömt hos mig samt en 9mm pistol av den enkla anledningen att mina föräldrar aldrig misstänker mig för något för att jag aldrig håller på med skit. De litar på mig fullt ut och jag känner mig hemsk än idag för att ha gjort det.

Hatar att min bror och hans fästmö kommer till mig och tror att de kan berätta sjuka grejer de har gjort/gör bara för att jag aldrig berättar för någon. Jag gör inte det för att jag inte bryr mig om vad de gör eller vad som pågår i deras liv, jag ger verkligen blanka fan i dem båda, men det är inget jag kan säga till dem. Önskar att jag hade modet och styrkan att göra det då båda är en plåga i mitt liv.

• Anonym (...........)

Jag har en fix ide om att svälta mig till döds bara för att straffa min mamma som jämt mobbar mig om min vikt. När vi ses så petar hon ofta mig i magen det första hon gör och säger "hur går det med bantningen" (vilken bantning? har jag sagt tilll dig att jag bantar? och har du med det att göra i så fall? och dessutom är du lika fet själv, kärring!) innan hon ens säger hej eller undrar hur jag mår.

Jag har de senaste 10 åren utvecklat ätstörningar mycket pga hennes mobbing... hon är bara så fruktansvärt vidrig. Samtidigt som jag ibland skäms för att konfrontera henne, eftersom hon är så gammal och spelar så oförstående "nää, det har jag väl aaaaaldrig sagt förut" när jag blir arg... min bror säger att hon börjar bli dement och minns inte vad hon sagt för en minut sen, men jag vet inte jag... ibland HOPPAS jag att det beror på demens för tanken att hon MEDVETET fortsätter att mobba mig och sen spela oskyldig är bara för hemsk. Men i så fall har hon haft åldersdemens jäkligt länge nu...

Denna mobbing gäller inte bara vikt f ö, utan allt som gäller hela mitt liv och alla de sätt jag inte duger.

• Anonym (:-*)
    Anonym (...........) skrev 2014-08-03 02:37:30 följande:
    Jag har en fix ide om att svälta mig till döds bara för att straffa min mamma som jämt mobbar mig om min vikt. När vi ses så petar hon ofta mig i magen det första hon gör och säger "hur går det med bantningen" (vilken bantning? har jag sagt tilll dig att jag bantar? och har du med det att göra i så fall? och dessutom är du lika fet själv, kärring!) innan hon ens säger hej eller undrar hur jag mår.

Jag har de senaste 10 åren utvecklat ätstörningar mycket pga hennes mobbing... hon är bara så fruktansvärt vidrig. Samtidigt som jag ibland skäms för att konfrontera henne, eftersom hon är så gammal och spelar så oförstående "nää, det har jag väl aaaaaldrig sagt förut" när jag blir arg... min bror säger att hon börjar bli dement och minns inte vad hon sagt för en minut sen, men jag vet inte jag... ibland HOPPAS jag att det beror på demens för tanken att hon MEDVETET fortsätter att mobba mig och sen spela oskyldig är bara för hemsk. Men i så fall har hon haft åldersdemens jäkligt länge nu...

Denna mobbing gäller inte bara vikt f ö, utan allt som gäller hela mitt liv och alla de sätt jag inte duger.
    Jag hoppas att du bryter kontakten med henne, så ska ingen förälder bete sig mot sitt barn! Skulle inte bli förvånad om din bror skyller på demens för att han inte vill acceptera att hon beter sig så hemskt mot dig.
  • Anonym (...........)
    Anonym (:-*) skrev 2014-08-03 02:46:50 följande:
    Jag hoppas att du bryter kontakten med henne, så ska ingen förälder bete sig mot sitt barn! Skulle inte bli förvånad om din bror skyller på demens för att han inte vill acceptera att hon beter sig så hemskt mot dig.
    Han är lite kluven kan man säga. Ibland skyller han på hennes virrighet/demens men han har ofta sagt att han är väl medveten om att han alltid varit favoriten hos henne och det är fruktansvärt hur hon mobbar mig och har alltid gjort.

Men han mår väldigt dåligt själv, så han orkar inte ta sida i vårt pågående gräl. Han har nog med sig själv. Jag älskar min bror över allt annat och försöker numera hålla mamma utanför vår gemenskap och våra diskussioner eftersom hon bara förstör.
  • Anonym (...........)

För resten har hon börjat peta min bror i magen nu också... nu när han för första gången i sitt liv vid 41 års ålder inte är underviktig längre + har fått en minimal putmage (de flesta normalviktiga män har rundare mage än han vid 30 års ålder.)

Morsan alltså... ska man skratta eller gråta.

• Presens
    Anonym (...........) skrev 2014-08-03 03:27:33 följande:

För resten har hon börjat peta min bror i magen nu också... nu när han för första gången i sitt liv vid 41 års ålder inte är underviktig längre + har fått en minimal putmage (de flesta normalviktiga män har rundare mage än han vid 30 års ålder.)

Morsan alltså... ska man skratta eller gråta.

Försök hitta vreden istället! En drivkraft som bär en.
  • Anonym (mne)
    Anonym (...........) skrev 2014-08-03 02:37:30 följande:

Men det är då du säger "Meeen neeej mamma lilla, jag tror du hörde feel. Jag försöker GÅ UPP (tala skithögt!) i vikt. Jag har ätit tio pannkakor med sylt och grädde till frukost. Socker är så jävla härligt".
  • Anonym (...........)
    Anonym (mne) skrev 2014-08-04 22:40:25 följande:
    Men det är då du säger "Meeen neeej mamma lilla, jag tror du hörde feel. Jag försöker GÅ UPP (tala skithögt!) i vikt. Jag har ätit tio pannkakor med sylt och grädde till frukost. Socker är så jävla härligt".
    Hahahahaha. :D Det borde jag testa.

Däremot HAR jag börjat testa vara lite sarkastisk mot henne på andra sätt eftersom hon inte gör annat än frågar ut mig och lägger sig i allt fast jag är nyss fyllda 39.

"Var har du köpt den?" "PÅ MÅNEN." "Hur mycket kostade den? "EN MILJARD DOLLAR!"

Men hon bara glor oförstående, ogillande och sårat eftersom hon har noll sinne för humor, ironi och sarkasm. Tänk vad skönt om hon kunde släppa på garden och SKRATTA nån gång. Jag bryr mig inte ens om hon skrattar ÅT mig eller MED mig. Bara NÅN slags äkta känsloyttring vore nice! 
  • Anonym (mne)
    Anonym (...........) skrev 2014-08-07 22:46:31 följande:
    Hahahahaha. :D Det borde jag testa.

Däremot HAR jag börjat testa vara lite sarkastisk mot henne på andra sätt eftersom hon inte gör annat än frågar ut mig och lägger sig i allt fast jag är nyss fyllda 39.

"Var har du köpt den?" "PÅ MÅNEN." "Hur mycket kostade den? "EN MILJARD DOLLAR!"

Men hon bara glor oförstående, ogillande och sårat eftersom hon har noll sinne för humor, ironi och sarkasm. Tänk vad skönt om hon kunde släppa på garden och SKRATTA nån gång. Jag bryr mig inte ens om hon skrattar ÅT mig eller MED mig. Bara NÅN slags äkta känsloyttring vore nice! 
    Du kan inte förändra henne, försök istället minska kontakten med henne, det tror jag du skulle må bra av.
  • Anonym (Hatarintriger)

Min största mörka hemlighet är att jag hatar min borderline-sjuka syster. Hatar henne till den grad att jag önskar fler fick upp ögonen för hennes manipulativa, sjuka leverne att de tog barnen ifrån henne och att hon blir inspärrad på psyk (där hon hör hemma) för gott. Risken finns dock att jag inte får se mina syskonbarn igen :( usch, hon är en vidrig människa och förtjänar inte sina barn!!! Så less på kärringen och hennes elaka jävla utspel!

Svar på tråden Vad er är mörkaste hemlighet?