• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Lilo89
    Erya skrev 2012-08-17 16:19:03 följande:
    Aja.... Jag har inget UL förrän oktober.... Det är att vänta länge ;)
    Ja det är väldigt långt tid. Får du inte göra nått KUB?
  • Erya

Kub erbjuds endast till 33+ Japp det är RUL då, vecka 18 är normen här i söder (Malmö) Inget erbjuds innan, utan då får man göra det privat, men jag känner inte för att betala 1000 kr bara för att stilla min nyfikenhet. ;)

• Erya
    Laliii skrev 2012-08-17 18:41:35 följande:
    Hittade denna fantastiska sida i en annan tråd & tänkte dela med mig av den till er :) Kika på den & även bildspelet som visar hur magen växer. Makalösa bilder, wow, vad vår kropp går igenom! www.babyvarlden.se/Verktyg/Embryoets-utveckli.../ www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-m.../ Enjoy :) 
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)

Ouch.... Snacka om att tarmarna trycks ihop :( fast intressant som sagt vad den mänskliga kroppen är kapabel till.
  • Laliii
    Erya skrev 2012-08-17 23:44:51 följande:
    Kub erbjuds endast till 33+ Japp det är RUL då, vecka 18 är normen här i söder (Malmö) Inget erbjuds innan, utan då får man göra det privat, men jag känner inte för att betala 1000 kr bara för att stilla min nyfikenhet. ;)
    Ah okej, då förstår jag! Starkt att hålla dig tills dess :)
  • Laliii
    Erya skrev 2012-08-17 23:53:49 följande:

Ouch.... Snacka om att tarmarna trycks ihop :( fast intressant som sagt vad den mänskliga kroppen är kapabel till.
    Ellerhur, helt galet! Stackars våra kroppar!
  • Lilo89
    Laliii skrev 2012-08-17 18:41:35 följande:
    Hittade denna fantastiska sida i en annan tråd & tänkte dela med mig av den till er :) Kika på den & även bildspelet som visar hur magen växer. Makalösa bilder, wow, vad vår kropp går igenom!

www.babyvarlden.se/Verktyg/Embryoets-utveckli.../
    www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-m.../

Enjoy :) 
    När jag går in på länken längst ner så blir det ingen film :( inte ens en ruta där filmen ska visas :(
    Men jag såg iaf bildspelet på första länken :)
  • Erya
    Lilo89 skrev 2012-08-18 17:34:22 följande:
    När jag går in på länken längst ner så blir det ingen film :( inte ens en ruta där filmen ska visas :( Men jag såg iaf bildspelet på första länken :)

Jag bläddrade själv på båda, den undre länken är också ett bildspel
  • Lilo89
    Erya skrev 2012-08-18 22:27:49 följande:

Jag bläddrade själv på båda, den undre länken är också ett bildspel
    För mig blir det inget bildspel :( kanske får prova med en annan dator.
  • Laliii

God morgon alla,

Ny vecka, den magiska vecka 12 har påbörjat :) Så idag är jag 11+0. 

Fysiskt
    - Jag mår bra, fortsätter med morgonillamåendet om jag inte äter 5-10 min efter att jag vaknat.
    - Brösten är ömma, men inte så mkt som innan, dock är de hårda & ser ut som silikonbröst, haha! 
    - Har börjat känna lite växtvärk igen sedan igår & så fortsätter foglossningarna med lite smärta i korsryggen/svanken & ned mot höger skinka. Men det är inget jag inte klarar av.
    - Har fått större höfter & rumpa
    - Har totalt gått upp 5 kg 
    - Magen putar lite (ska lägga upp ny bild i bildtråden lite senare), det är väl en blandning av svullnad & tarmarna & annat :) 
    - Tror att jag börjar känna livmodern ovanför blygbenet
    - Hyn har varit fortsatt fet vilket leder till att jag igen är i en "finnig" fas. Inte så skoj.
    - Tror att mina "cravings" varit o'boy, tomat (äta den med salt som ett äpple) & nektariner
    - Tröttheten är mer kontrollerad nu & jag klarar av vissa dagar utan behöva sova middag
    - Kissar gör jag väl, ja ungefär som jag alltid gjort under graviditeten
    - Är ofta väldigt varm
    - Andfådd ibland & känt hjärtklappningar någon gång då & då vid allt för hög aktivitet

Psykiskt:
    - Tänker på bebisen & graviditeten 90 % av tiden på dygnet
    - Vi är redan klara med namn
    - Maken är väldigt lycklig, med mig på allt & drömmer sig bort med mig
    - Tror inte att tanken på att bli mamma smält in helt, men jag känner i alla fall än så länge ingen oro
    - Börjar redan planera barnkammaren
    - Efter UL:et ska vi berätta för min familj (har tyvärr inte en bra relation med mina föräldrar) & även på jobbet. Alla andra i vår närhet vet. Så efter UL:et kommer vi ut med graviditeten offentligt.

Jag tror att det är nog allt i symptom-väg som jag kan komma på att dela med mig av i fall att någon känner igen sig i vissa :) Imorgon har den efterlängtade dagen kommit, vi ska på vår första UL & få se vårt lilla hjärta för första gången. Det är i samband med KUB (ej i riskgruppen men gör d för UL:äts skull då d e gratis för oss). Snacka om att jag inte kommer att kunna sova inatt tur att tiden är 9 på morgonen imorgon. I måndags fick vi ju höra bebisens hjärta för första gången & nu är det alltså dags att ses. :)

Ledsen för mina miiiillånga inlägg en gång i veckan, är en bloggare, vad mer kan jag säga. Skänker en tanke till alla er som har det jobbigt under er graviditet & önskar er verkligen all lycka i världen & hoppas att ni får den hjälp ni behöver för att klara av det!

Precis ätit en smarrig frukost med nybakade grahamsscones :) Näst sista semesterdagen!  

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013