God morgon alla,
Ny vecka, den magiska vecka 12 har påbörjat :) Så idag är jag 11+0.
Fysiskt
- Jag mår bra, fortsätter med morgonillamåendet om jag inte äter 5-10 min efter att jag vaknat.
- Brösten är ömma, men inte så mkt som innan, dock är de hårda & ser ut som silikonbröst, haha!
- Har börjat känna lite växtvärk igen sedan igår & så fortsätter foglossningarna med lite smärta i korsryggen/svanken & ned mot höger skinka. Men det är inget jag inte klarar av.
- Har fått större höfter & rumpa
- Har totalt gått upp 5 kg
- Magen putar lite (ska lägga upp ny bild i bildtråden lite senare), det är väl en blandning av svullnad & tarmarna & annat :)
- Tror att jag börjar känna livmodern ovanför blygbenet
- Hyn har varit fortsatt fet vilket leder till att jag igen är i en "finnig" fas. Inte så skoj.
- Tror att mina "cravings" varit o'boy, tomat (äta den med salt som ett äpple) & nektariner
- Tröttheten är mer kontrollerad nu & jag klarar av vissa dagar utan behöva sova middag
- Kissar gör jag väl, ja ungefär som jag alltid gjort under graviditeten
- Är ofta väldigt varm
- Andfådd ibland & känt hjärtklappningar någon gång då & då vid allt för hög aktivitet
Psykiskt:
- Tänker på bebisen & graviditeten 90 % av tiden på dygnet
- Vi är redan klara med namn
- Maken är väldigt lycklig, med mig på allt & drömmer sig bort med mig
- Tror inte att tanken på att bli mamma smält in helt, men jag känner i alla fall än så länge ingen oro
- Börjar redan planera barnkammaren
- Efter UL:et ska vi berätta för min familj (har tyvärr inte en bra relation med mina föräldrar) & även på jobbet. Alla andra i vår närhet vet. Så efter UL:et kommer vi ut med graviditeten offentligt.
Jag tror att det är nog allt i symptom-väg som jag kan komma på att dela med mig av i fall att någon känner igen sig i vissa :) Imorgon har den efterlängtade dagen kommit, vi ska på vår första UL & få se vårt lilla hjärta för första gången. Det är i samband med KUB (ej i riskgruppen men gör d för UL:äts skull då d e gratis för oss). Snacka om att jag inte kommer att kunna sova inatt tur att tiden är 9 på morgonen imorgon. I måndags fick vi ju höra bebisens hjärta för första gången & nu är det alltså dags att ses. :)
Ledsen för mina miiiillånga inlägg en gång i veckan, är en bloggare, vad mer kan jag säga. Skänker en tanke till alla er som har det jobbigt under er graviditet & önskar er verkligen all lycka i världen & hoppas att ni får den hjälp ni behöver för att klara av det!
Precis ätit en smarrig frukost med nybakade grahamsscones :) Näst sista semesterdagen!