• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Lilo89 skrev 2012-08-16 09:48:44 följande:
    Vi firade 1 års. I måndags var det ett år sen vi gifte oss. Önska att man kunde vrida tillbaka tiden och stanna just på den dagen för alltid. Men på sätt och vis inte. När vi var i London så svor jag lite åt att jag var gravid, jag ville så gärna tatuera mig och ta en grogg. Men den känslan gick över fort när tänkte på framtiden med den lille. Jag äger en förening som heter Akut Katthem och idag ska det komma folk och på våra kisse bebisar :) Att dom redan har blivit så stora vill nog inte släppa iväg dom men vad har jag för val. Känns som om det är mina bebisar fast dom är inte mina på det sättet. Men samtidigt vill jag bli av med dom, det är inte så bra att ha så mkt katter när man är gravid. Men nu ska dom iaf få flytta. Jag har verkligen blandade känslor.

Åh så underbart :) Massa grattis till er :) Åh vad underbart att få vara kring missar hela tiden & att hjälpa de :) Guldvärt! Förstår d, tror utan tvekan att de kommer till bra hem :)
  • Lilo89
    Laliii skrev 2012-08-16 12:49:27 följande:

Åh så underbart :) Massa grattis till er :) Åh vad underbart att få vara kring missar hela tiden & att hjälpa de :) Guldvärt! Förstår d, tror utan tvekan att de kommer till bra hem :)
    Tack :)
    Jo det hoppas jag, vi har ju som krav att vi kommer och hälsar på dom. Missköts dom, som många gör, tar vi tillbaka dom och gör polisanmälan.
    Lite tråkigt att vi måste lägga det på is, men skönt med. Då kommer jag kunna konsertera mig på annat.

• Joely

Har varit på tidigt ultraljud idag :) helt fantastiskt även om man inte såg jättemycket så kunde man ändå se ben och armar och sånt. Blev daterad 8+5 idag vilket var längre fram än jag trodde. Fick även nytt bf 23mars :) åh längtar!!! (snälla Laliii kan du ändra min BF i den andra tråden, vet inte hur man gör det). Hjärtat på den lilla slog så fint 178 slag... Så underbart! Ni som har ultraljud snart har en fantastisk upplevelse framför er. Anledningen att vi valde att göra ett nu innan det obligatoriska i vecka 12 här i Linköping är att min man då kommer vara i Kina med jobbet. + att vi ville veta att det var något där inne. Vi har flera kompisar som nämligen varit gravida och sen att fostret inte fanns... Så hemskt. Åh Laliii du beskriver verkligen mitt illamående, BM ordinerade postafen som jag äter dagligen för att kunna fungera. Och nu i vecka 9 börjar illamåendet lugna sig lite iaf... Ser ljuset :) Kul att höra om era upplevelser och funderingar, skönt att dela det med några. Vi har valt att vänta med att berätta tills v12 då vi gör det vanliga UL och då skicka sms med bild :) inte så långt kvar nu... (skriver från mobil så texten dras ihop, sorry...)

• Laliii
    Joely skrev 2012-08-16 20:03:48 följande:
    Har varit på tidigt ultraljud idag :) helt fantastiskt även om man inte såg jättemycket så kunde man ändå se ben och armar och sånt. Blev daterad 8+5 idag vilket var längre fram än jag trodde. Fick även nytt bf 23mars :) åh längtar!!! (snälla Laliii kan du ändra min BF i den andra tråden, vet inte hur man gör det). Hjärtat på den lilla slog så fint 178 slag... Så underbart! Ni som har ultraljud snart har en fantastisk upplevelse framför er. Anledningen att vi valde att göra ett nu innan det obligatoriska i vecka 12 här i Linköping är att min man då kommer vara i Kina med jobbet. + att vi ville veta att det var något där inne. Vi har flera kompisar som nämligen varit gravida och sen att fostret inte fanns... Så hemskt. Åh Laliii du beskriver verkligen mitt illamående, BM ordinerade postafen som jag äter dagligen för att kunna fungera. Och nu i vecka 9 börjar illamåendet lugna sig lite iaf... Ser ljuset :) Kul att höra om era upplevelser och funderingar, skönt att dela det med några. Vi har valt att vänta med att berätta tills v12 då vi gör det vanliga UL och då skicka sms med bild :) inte så långt kvar nu... (skriver från mobil så texten dras ihop, sorry...)
    Åååh vad roligt :) Så glad för er skull :) Har uppdaterat listan med ny BF för dig! Vi har vår 12 veckors UL i samband med KUB på måndag, kan knappt bärga mig, det kommer att vara så känslomässigt, kan inte ens tänka mig! :) Efter det ska vi "offentliggöra" graviditeten helt :)

Ta hand om dig! 
  • Lilo89

Vad kul att ert UL ligger så nära i tiden, själv har jag den 28 och tycker det är en evighet tills dess. Skulle så gärna vilja veta om det lilla livet verkligen finns där inne eller om det har hänt nått. Är så orolig så fort jag har ont eller om det känns nått, sen när jag inte känner nått så blir jag orolig för de.

• Laliii
    Lilo89 skrev 2012-08-16 20:45:58 följande:
    Vad kul att ert UL ligger så nära i tiden, själv har jag den 28 och tycker det är en evighet tills dess. Skulle så gärna vilja veta om det lilla livet verkligen finns där inne eller om det har hänt nått. Är så orolig så fort jag har ont eller om det känns nått, sen när jag inte känner nått så blir jag orolig för de.
    28/8? Det är inte så långt dit, en vecka efter oss :) Ja samma här, kommer att kännas skönt och på något sett mer verkligt när vi väl ser det lilla livet där inne :) Då kommer det nog att på riktigt smälta in hos mig att jag är gravid & att vi väntar barn! Efter UL:et ska vi offentliggöra graviditeten helt & då kommer jag att kunna vara mig själv igen utan att behöva gömma något eller så! :)
  • Lilo89
    Laliii skrev 2012-08-17 12:07:07 följande:
    28/8? Det är inte så långt dit, en vecka efter oss :) Ja samma här, kommer att kännas skönt och på något sett mer verkligt när vi väl ser det lilla livet där inne :) Då kommer det nog att på riktigt smälta in hos mig att jag är gravid & att vi väntar barn! Efter UL:et ska vi offentliggöra graviditeten helt & då kommer jag att kunna vara mig själv igen utan att behöva gömma något eller så! :)
    Jo förvisso är inte 1½ vecka så långt men det känns bara som en evighet.
    Vi har redan talat om det för släkten, men går det fel så gör det. Inget vi kan rå över. Men man hoppas ju att det finns nått där inne som vill komma till oss sen :)
  • Laliii
    Lilo89 skrev 2012-08-17 12:20:56 följande:
    Jo förvisso är inte 1½ vecka så långt men det känns bara som en evighet.
    Vi har redan talat om det för släkten, men går det fel så gör det. Inget vi kan rå över. Men man hoppas ju att det finns nått där inne som vill komma till oss sen :)
    I know :D Vi har väntat på denna måndag i 1 månad, så en evighet känner jag så väl till haha!

Alla i vår närhet förutom min familj vet, det e enbart de, mitt jobb & bekantkretsen som ännu inte vet :) 
  • Erya

Aja.... Jag har inget UL förrän oktober.... Det är att vänta länge ;)

• Laliii
    Erya skrev 2012-08-17 16:19:03 följande:
    Aja.... Jag har inget UL förrän oktober.... Det är att vänta länge ;)
    Men jisses, är d RUL då? Inget alls innan? :(
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013