Gullan skrev 2012-09-24 17:11:02 följande:
Hej alla!
Nu har även vi fått tid för ultraljud, efter att ha ringt och dubbelkollat om de glömt oss, men de hade tydligen skickat papper redan. Vi har tid den 16:e oktober.
Kul att flera av er börjat känna bäbisarna. Jag tror att jag kännt bäbis flera gånger men man kan såklart inte vara säker ännu, känns det som. Jag tror att bäbis ligger på vänster sida och har gjort det några veckor i allafall då jag är större på den sidan av magen. Det är också bara den sidan som jag kännt eventuella sparkar. Tror också att bäbis testade en ny ställning för några dagar sedan men ångrade sig sedan eftersom att det kändes som att en tennisboll bytte plats och sen flyttade sig tillbaka. Känns häftigt men vågar knappt ändå tro på att det verkligen är bra med bäbisen. Känns som att ultraljudet blir en milstolpe då vi verkligen får se hur bäbis verkar må. Har haft flera komisar som det tyvärr inte gårr så bra för så vågar inte riktigt hoppas på att allt kan vara "bra" ännu.
Vi har också kollat vagn, men mest eftersom att vi har en bra vän till mina föräldrar som arbetar på babyproffsen. Vi har bestämmt oss för en Emmaljunga då vi tycker dessa är rejäla stabila. Barnet får bra plats i vagnen så att han/hon får plats även som lite större. Eftersom att jag jobbar på dagis så har jag träffat på många skräckexempel på vagnar som jag inte alls gillar. Så det blir nog en "vanlig" vagn med ljul som lätt går att köra med i skog och snö för att få en allsidig vagn. Jag vet inte hur de nya boogabu (vet inte stavningen) är men min erfarenhet av de äldre modellerna är att själva sittdelen är gansla så liten om man tänker sig att ha barnet i vagnen även då barnet kan gå själv. På vissa förskolor sover barnen i vagn tills de är 3 år och då har jag märkt där jag jobbar att dessa vagnar vart för små för barnen. Tycker också att de känts plastiga och ostabila. Men jag har inte testat den nya sorten så vet inte hur mycket de förändrat vagnarna.
Ett tips till er som ska köpa nya vagnar är att många märken gör sin årliga prishöjning i och med årsskiftet eller ibland december. Så om man köper årsmodell 2013 kan det alltså vara prisskillnad beroende på när man köper den. Det berättade hon som jag känner som säljer vagnarna. Så vi har tänkt att lägga vår beställning i slutet av november och sedan behöver man inte hämta ut vagnen förrens barnet är fött. Så att man ser att alllt gått bra. Man betalar bara en handpenning.
Idag var jag och hälsade på på mitt jobb som hade studiedag. Var jättekul o träffa dem igen. Som det är nu är jag sjukskriven till den 3:e oktober. Får se hur det blir sedan om jag mår bättre då.
ha det bra alla!
Hihi ja bökandet känner jag med, så mysigt! :)