• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Lilly Jk
    MimmiSthlm skrev 2012-10-04 11:34:27 följande:

Spännande med RUL på måndag! Du får jättegärna berätta hur det gick sen! :)

Grattis till vecka 19! Så härligt när veckorna tickar på!  

Absolut ska jag göra det!
    Blir nog en liten uppdatering i bildtråden också om vi får några bra vinklar.

Tiden går verkligen fort nu i andra trimestern tycker jag,
    innan vecka 14 räknade man dagarna.
    Blobben BF 4/3-2013
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-04 08:30:44 följande:
    Imorse lyssnade jag på lilla hjärtat i magen. Det var morgongympa på gång, det buffades som bara den. Men en rolig sak hände, jag hörde bebisen hjärta både på höger & vänster sidan av magen. Haha. Vi vet ju att det bara är en bebis i magen men man vart lite paff (redan varit på 2 UL). Men sen så är det ju så att bebisen nu är större & hjärtat & dess slag lika så, så det hörs väl lite överallt. Så näh, ingen överraskning kommer att dyka upp på RUL:et om 8 dagar hehe.

Jag lyssnade också på hjärtat imorse! Så mysigt!! De gånger vi har lyssnat har hjärtslagen varit ganska ojämna vilket jag har försökt att inte stressa upp mig över men idag lät dom mer jämna. Det är ju väldigt vanligt att det är så också, hjärtat är ju så litet och outvecklat fortfarande. Men det känns ändå lite läskigt när hjärtat helt plötsligt slår dubbla slag eller hoppar över hjärtslag slag här och där.

Har ni andra som också har en doppler varit med om det?

• MimmiSthlm
    Gullan skrev 2012-10-04 09:44:57 följande:

Hej alla!

I örebro så stod det på ultraljudsinbljudan att bilderna kommer att kosta 20 kr/styck om man vill köpa efter  ultraljudet. Det stog inget på er andras inbjudningar?

Usch va jobbigt att så många av er haft problem med höfter och dylikt.
    Jag hade riktiga problem med detta för 2-3 veckor sedan. Speciellt nätterna var hemska. Skrek av smärta på morgonen då jag inte kunde böja mig utan att det kändes som en knivhugg i ryggen. Nu har det däremot blivit jättebra bara av att jag lagt på ytterligare en madreass som lixom gör att höften inte får det så hårt. Sen sover jag på sidan och stöttar upp benet/ höften jag inte sover på med en stor bred kudde. Har funkat f,ör mig så att jag nu igen kan sitta i soffan utan problem. Då det var som värst gick det inte alls, Blev pinnstol till filmkvällen  ;) 
    Har också gåt en rask promenad om dagen för attt "hålla igång" kroppen ordentligt.

Det kanske var enkla medel som ni andra redan testat. Men tänkte i allafall passa på o berätta dem om det kan hjälpa någon.

Känns verkligen som att magen kommit igång och vuxit nu. Inte bara maken och jag som tycker att det faktiskt putar nu. Det är roligt och skönt att känna att det händer något. Är rätt övertygad om att jag kände två sparkar i går morse också. Men har fortfarande lite svårt att identifiera känslan "fiskpirr" som alla gravida jag träffat snackar om. Tyckte mer det kändes som en stöt som både kändes på insidan och utsidan på nedre delen av magen.  MEn men....

Ha en fin dag allihopa!       

På min kallelse stod det inget iaf tror jag, och jag ska göra mitt RUL på Läkarhuset Odenplan i Stockholm. Men det lär ju kosta lite iaf, känns hur som helst värt det tycker jag oavsett pris!

Jag har också börjat sova på sidan med en kudde mellan benen, så skönt! Det har verkligen gjort skillnad. Känns faktiskt bättre efter att jag har börjat göra det!

Härligt att magen börjat växa! Jag har redan en ganska stor kula och det är så himla mysigt att kunna klappa på den utan att det bara känns som man klappar på sin vanliga mage

• MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-04 11:30:46 följande:

Tror jag med :) Klicka hem den, så värt det & kommer desutom att sen fungera bra som amningskudde & annat mys till bebisen :)
    Ja men precis! :) Tyget ser ganska grovt ut, är det obehagligt mot kinden tycker du? För övrigt tycker jag att den verkar super!
  • MimmiSthlm
    Lilly Jk skrev 2012-10-04 11:31:27 följande:
    Börjar undra om det är något fel på mig.
    Att bebis mår bra har vi ju fått svar på, men den kanske är väldigt lat.

Har inte känt några fosterrörelser alls, lite tråkigt.
    Vill ju känna mig gravid och inte bara som en jäsdeg!

Jag känner inte heller något, och jag gick in i v.17 idag. Med första bebisen är det vanligast att man känner kring vecka 20-22 första gången, även om endel känner redan från vecka 18. Men det är ganska ovanligt. Så var inte orolig! :)
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-04 11:31:36 följande:

Samma här, jag over bäst i ett kallt rum, men maken min blir snuvig så d blir flakt för mig :)

Karlar alltså, vilka mesar ;)
  • MimmiSthlm
    Lilly Jk skrev 2012-10-04 11:37:39 följande:

Jo, hos BM som har lite mer avancerad doppler kunde man höra sparkar och flaxande men inget hemma.
    Men så har jag moderkakan i framvägg också så det tar väl bort rätt mycket.
    Det enda nu är att när jag vaknar på morgonen så brukar ena halvan av magen vara mjuk och den andra hård,
    sover på sidan, så bebisen guppar väl ner till ena sidan och stannar där en stund.
    Känns sjukt läskigt och lite alien över det :p

Haha så är min varje morgon, den ligger som en boll på vänster sida :) Både ser och känns lite läskigt, men ändå häftigt!
  • MimmiSthlm
    Lilly Jk skrev 2012-10-04 11:40:17 följande:

Absolut ska jag göra det!
    Blir nog en liten uppdatering i bildtråden också om vi får några bra vinklar.

Tiden går verkligen fort nu i andra trimestern tycker jag,
    innan vecka 14 räknade man dagarna.
    Ja verkligen! Insåg imorse att vi gick in i v.17 idag, hur gick det till?! Var vi inte i v.8 nyss? Haha :) Man räknade typ timmarna i början, varje dag kändes osm en evighet och nu bara susar veckorna förbi
  • 2009

Jag går in i v 20 idag, herregud! Halvvägs redan... Magen har gjort en spurt senaste veckan har jag märkt, äntligen ser jag gravid ut :)

Lilly JK: jag har inte känt några rörelser än heller, men på RUL så såg de att min moderkaka låg i framkant och då känns det mindre. Så det är nog inte alls nåt fel på dig ;)

• asken
    MimmiSthlm skrev 2012-10-04 11:39:50 följande:

Tänk istället att du har det roliga framför dig, när man väl har gjort det dröjer det ju länge tills man får se bebisen igen :) "den som spar han har", typ :P så försöker iaf jag tänka när mina 8 dagar som jag har kvar till RULet snarare känns som 8 år! 

Härligt att magen börjar synas! Lägg gärna upp en bild i bildtråden någon dag, roligt att kunna följa hur allas magar växer :)
    Nä man får väl tänka positivt... Glad Och ja, sen dröjer det ju ett tag om allt ser bra ut där inne. Och än så länge verkar det lilla pyret må förträffligt. Rörde sig hej vilt när hjärtljuden skulle lyssnas på igår. Mysigt och konstigt på samma gång. Glad
    Har bara bilder i mobilen än så länge, men någon gång typ i helgen kanske det kommer en bildkavalkad från mig. Har liksom inte kunnat låta bli att handla prylar.... hehe
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013