Gullan skrev 2012-10-04 09:44:57 följande:
Hej alla!
I örebro så stod det på ultraljudsinbljudan att bilderna kommer att kosta 20 kr/styck om man vill köpa efter ultraljudet. Det stog inget på er andras inbjudningar?
Usch va jobbigt att så många av er haft problem med höfter och dylikt.
Jag hade riktiga problem med detta för 2-3 veckor sedan. Speciellt nätterna var hemska. Skrek av smärta på morgonen då jag inte kunde böja mig utan att det kändes som en knivhugg i ryggen. Nu har det däremot blivit jättebra bara av att jag lagt på ytterligare en madreass som lixom gör att höften inte får det så hårt. Sen sover jag på sidan och stöttar upp benet/ höften jag inte sover på med en stor bred kudde. Har funkat f,ör mig så att jag nu igen kan sitta i soffan utan problem. Då det var som värst gick det inte alls, Blev pinnstol till filmkvällen ;)
Har också gåt en rask promenad om dagen för attt "hålla igång" kroppen ordentligt.
Det kanske var enkla medel som ni andra redan testat. Men tänkte i allafall passa på o berätta dem om det kan hjälpa någon.
Känns verkligen som att magen kommit igång och vuxit nu. Inte bara maken och jag som tycker att det faktiskt putar nu. Det är roligt och skönt att känna att det händer något. Är rätt övertygad om att jag kände två sparkar i går morse också. Men har fortfarande lite svårt att identifiera känslan "fiskpirr" som alla gravida jag träffat snackar om. Tyckte mer det kändes som en stöt som både kändes på insidan och utsidan på nedre delen av magen. MEn men....
Ha en fin dag allihopa!
På min kallelse stod det inget iaf tror jag, och jag ska göra mitt RUL på Läkarhuset Odenplan i Stockholm. Men det lär ju kosta lite iaf, känns hur som helst värt det tycker jag oavsett pris!
Jag har också börjat sova på sidan med en kudde mellan benen, så skönt! Det har verkligen gjort skillnad. Känns faktiskt bättre efter att jag har börjat göra det!
Härligt att magen börjat växa! Jag har redan en ganska stor kula och det är så himla mysigt att kunna klappa på den utan att det bara känns som man klappar på sin vanliga mage