• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-03 08:24:27 följande:

Dessa två dagar har min kroppstemperatur varit hög & jag svettas & är varm. Sov med fläkten på inatt, i början på oktober, helt normalt. Så mysigt....not. Men skönt att det är höst & lite kallt ute, hade varit värre om det var sommar.

För övrigt så har inte känt bebis lika mycket senaste dagarna, vart ju så bortskämd med att känna dagligen sedan vecka 14 men nu verkar pyret ha gömt sig på vänster sida av magen (kan känna bebisen när jag klämmer runt lite) & jag känner inga sparkar eller rörelser som innan. Vet att det är fullt normalt men jag saknar verkligen att känna bebisen. Vi lyssnade på hjärtat i måndags så att allt är bra annars! :) Bara att bita ihop, snart kommer de riktiga buffarna!

Ha en fin dag alla! :) 

Jobbigt att du känner dig så varm, jag blir helt svettig om jag anstränger mig eller går i rask takt jag också vilket jag inte brukade bli förut. Vi sover nästana lltid med öppet fönster, klarar inte av när det är varmt i luften när jag ska sova! Har mycket hellre tre duntäcken på mig med kall luft i rummet än ett tunt täcke med varm luft. 

Ja men precis det är ju helt normalt att bebisen inte sparkar tydligt jämt, men förstår att du saknar det ändå :)
  • Laliii
    Gullan skrev 2012-10-04 09:44:57 följande:

Hej alla!

I örebro så stod det på ultraljudsinbljudan att bilderna kommer att kosta 20 kr/styck om man vill köpa efter  ultraljudet. Det stog inget på er andras inbjudningar?

Usch va jobbigt att så många av er haft problem med höfter och dylikt.
    Jag hade riktiga problem med detta för 2-3 veckor sedan. Speciellt nätterna var hemska. Skrek av smärta på morgonen då jag inte kunde böja mig utan att det kändes som en knivhugg i ryggen. Nu har det däremot blivit jättebra bara av att jag lagt på ytterligare en madreass som lixom gör att höften inte får det så hårt. Sen sover jag på sidan och stöttar upp benet/ höften jag inte sover på med en stor bred kudde. Har funkat f,ör mig så att jag nu igen kan sitta i soffan utan problem. Då det var som värst gick det inte alls, Blev pinnstol till filmkvällen  ;) 
    Har också gåt en rask promenad om dagen för attt "hålla igång" kroppen ordentligt.

Det kanske var enkla medel som ni andra redan testat. Men tänkte i allafall passa på o berätta dem om det kan hjälpa någon.

Känns verkligen som att magen kommit igång och vuxit nu. Inte bara maken och jag som tycker att det faktiskt putar nu. Det är roligt och skönt att känna att det händer något. Är rätt övertygad om att jag kände två sparkar i går morse också. Men har fortfarande lite svårt att identifiera känslan "fiskpirr" som alla gravida jag träffat snackar om. Tyckte mer det kändes som en stöt som både kändes på insidan och utsidan på nedre delen av magen.  MEn men....

Ha en fin dag allihopa!       

Hos oss, då vi ska på RUL, ska vi köpa en DVD för 300 kr på hela undersökningen & sen får man 3 bilder för 100 kr :)

Ja jag hade rätt så jobbig foglossning i mina bäcken från vecka 11-14/15 men nu är jag befriad som tur är, mkt vardagsgrejer hjälpte, gravidkudde, lågklackat, sitta & gå rätt & vattengympa för gravida :)

Ja samma här, nu ser andra att jag är gravid & inte tjock, så mysigt :) Hihi du har säkert känt bebisn, till slut lär man sig att skilja på gaser & tarmrörelser & bebisen! :)   
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-04 11:18:25 följande:

Har testat att sova med min "fake-tempurkudde" mellan mina knän de senaste två nätterna och oj - vilken skillnad! Jobbigt bara när man vaknar av att kudden ramlar bort men varje gång jag vaknat har jag iaf legat på sidan istället för på rygg så man kanske håller sig kvar så undermedvetet för att kudden ligger där som en slags påminnelse till hjärnan eller något.

Hur som helst så är jag ännu mer övertygad om att jag ska klicka hem en såndär kudde idag! Tror den kommer funka superbra för mig. Stort tack för tipset!    

Tror jag med :) Klicka hem den, så värt det & kommer desutom att sen fungera bra som amningskudde & annat mys till bebisen :)
  • Lilly Jk

Börjar undra om det är något fel på mig.
    Att bebis mår bra har vi ju fått svar på, men den kanske är väldigt lat.

Har inte känt några fosterrörelser alls, lite tråkigt.
    Vill ju känna mig gravid och inte bara som en jäsdeg!

Blobben BF 4/3-2013
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-04 11:26:18 följande:

Jobbigt att du känner dig så varm, jag blir helt svettig om jag anstränger mig eller går i rask takt jag också vilket jag inte brukade bli förut. Vi sover nästana lltid med öppet fönster, klarar inte av när det är varmt i luften när jag ska sova! Har mycket hellre tre duntäcken på mig med kall luft i rummet än ett tunt täcke med varm luft. 

Ja men precis det är ju helt normalt att bebisen inte sparkar tydligt jämt, men förstår att du saknar det ändå :)

Samma här, jag over bäst i ett kallt rum, men maken min blir snuvig så d blir flakt för mig :)
  • MimmiSthlm
    Piijuva skrev 2012-10-03 12:09:18 följande:
    10 kr var inte så farligt. Haha vart fick jag 400 kr per bild ifrån??? Men antar att det skiljer sig från olika län och sjukhus. Jag ska till KS i Solna och har googlat om priser men hittar inte.

Det kanske är om man vill köpa en film? Min syster har en flera minuter lång film hemma som hon fick med sig tillsammans med flera bilder från sitt RUL :) Eller om man går till en privat mottagning och gör ett extra UL där man får bilder, då kostar det ju såklart några hundringar. Jag fick med mig bilder både från gyn-aktuten (var inne för en liten blödning) och från Kub-undersökningen helt gratis!
  • Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-10-04 11:31:27 följande:
    Börjar undra om det är något fel på mig.
    Att bebis mår bra har vi ju fått svar på, men den kanske är väldigt lat.

Har inte känt några fosterrörelser alls, lite tråkigt.
    Vill ju känna mig gravid och inte bara som en jäsdeg!

Inget fel på dig alls! :) Innan vecka 26 finns inga garantier på att man SKA känna bebisen, känner man inte den efter vecka 26 & i ett mönster så kan man oroa sig lite & gå på UL för att se hur det är :)

Det är så mkt som påverkar, allt ifrån bebisen position, moderkakans, livmoderns osv :) Jag kände min mycket från vecka 14-17, men nu har det avtagit, bebisen har helt enkelt hittat en position gömd i magen på vänster sida, för när jag lyssnar med dopplern hör jag alla rörelser & sparkar men känner de inte längre, bebisen busar & sparkar nog mot ryggen :)

Oroa dig inte!   
  • MimmiSthlm
    Lilly Jk skrev 2012-10-03 15:57:47 följande:
    Jag ska på RUL på måndag på KS i Solna, gjorde även KUB där.
    Bilderna ska kosta 50 kr styck där :)
    Jag råkade dock snatta dem sist så jag ska be om att få betala nu istället,
    var så uppe i varv så jag glömde helt bort :p

Är i v. 19 nu för övrigt, det hade jag också glömt bort :D

Spännande med RUL på måndag! Du får jättegärna berätta hur det gick sen! :)

Grattis till vecka 19! Så härligt när veckorna tickar på!  
  • Lilly Jk
    Laliii skrev 2012-10-04 11:33:49 följande:

Inget fel på dig alls! :) Innan vecka 26 finns inga garantier på att man SKA känna bebisen, känner man inte den efter vecka 26 & i ett mönster så kan man oroa sig lite & gå på UL för att se hur det är :)

Det är så mkt som påverkar, allt ifrån bebisen position, moderkakans, livmoderns osv :) Jag kände min mycket från vecka 14-17, men nu har det avtagit, bebisen har helt enkelt hittat en position gömd i magen på vänster sida, för när jag lyssnar med dopplern hör jag alla rörelser & sparkar men känner de inte längre, bebisen busar & sparkar nog mot ryggen :)

Oroa dig inte!   

Jo, hos BM som har lite mer avancerad doppler kunde man höra sparkar och flaxande men inget hemma.
    Men så har jag moderkakan i framvägg också så det tar väl bort rätt mycket.
    Det enda nu är att när jag vaknar på morgonen så brukar ena halvan av magen vara mjuk och den andra hård,
    sover på sidan, så bebisen guppar väl ner till ena sidan och stannar där en stund.
    Känns sjukt läskigt och lite alien över det :p
    Blobben BF 4/3-2013
  • MimmiSthlm
    asken skrev 2012-10-03 21:10:10 följande:
    Kul med RUL. En annan har en hel månad kvar. =/

Själv firade jag min födelsedag med första besöket hos BM. Blodprov och sånt. Och lyssna på det galopperande lilla hjärtat. BM tyckte vi höll oss till "mitt" uträknade BF datum 28/3 fram tills RUL, så nu är jag plötsligt i slutet av v 15... Blir inte klok på veckorna hit och dit.. haha Och äntligen börjar det formas någon typ av mage på mig också. Har dock inte bildbevis på datorn. Får komma någon annan gång.

Tänk istället att du har det roliga framför dig, när man väl har gjort det dröjer det ju länge tills man får se bebisen igen :) "den som spar han har", typ :P så försöker iaf jag tänka när mina 8 dagar som jag har kvar till RULet snarare känns som 8 år! 

Härligt att magen börjar synas! Lägg gärna upp en bild i bildtråden någon dag, roligt att kunna följa hur allas magar växer :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013