• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-01 13:36:41 följande:

Känner mig också helt säker, våra familjer och vänner tror också att det blir en pojke. Det är bara min ena storasyster och min  chef som tror att det blir en tjej :) Men om 11 dagar får vi veta!!
    Alla i vår närhet tror på pojek, förutom någon enstaka :) hehe ja snart vet vi :) har du RUL den 12/10?

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-01 14:38:02 följande:

Får hoppas på att det blir i veckan, men jag ska nog ringa BM ändå imorgon & höra med henne. Haha jag har som tur inte ett sockersug under grav, mest surt & salt, så jag avstår ändå rätt bra ifrån socker, men ibland finns socker i mindre självklara saker som man äter. Blir nog att helt återgå till GI metoden, då kan man ha koll på det :)

Ja du får ligga på dem lite så du får svar nu i veckan iaf, ibland kan det ju ta flera veckor inna man hör något! Jag fick ju beskedet ang mina prover i slutet på förra veckan och proverna togs 30/8!

Har inte heller speciellt mycket sug för någonting faktiskt, ett par gånger i veckan kanske som jag känner för att äta något specifikt.  Men då kan det lika gärna vara en kexchoklad som en fullkornsmacka med philadelphia, tomat och aromatkrydda (där kan vi snacka craving, gud så gott det är!!)
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-01 14:38:50 följande:
    Alla i vår närhet tror på pojek, förutom någon enstaka :) hehe ja snart vet vi :) har du RUL den 12/10?

Japp, klockan 13 :) Vilken tid har ni?
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-01 14:42:32 följande:

Ja du får ligga på dem lite så du får svar nu i veckan iaf, ibland kan det ju ta flera veckor inna man hör något! Jag fick ju beskedet ang mina prover i slutet på förra veckan och proverna togs 30/8!

Har inte heller speciellt mycket sug för någonting faktiskt, ett par gånger i veckan kanske som jag känner för att äta något specifikt.  Men då kan det lika gärna vara en kexchoklad som en fullkornsmacka med philadelphia, tomat och aromatkrydda (där kan vi snacka craving, gud så gott det är!!)

Ja sjukvården är ju nästan så, man får ju jaga svar! :(

Ja, cravings för mig är inte som jag trodde att det skulle vara, d enda jag inte kan leva utan är mjölk, men det är likadant som innan grav, haha. Annars blir jag sugen på random grejer då & då, typ potatismos är mitt nya sug dessa dagar, sen försvinner d och ersätts av något annat! 
  • 2009
    Laliii skrev 2012-10-01 11:44:48 följande:

Efter avslutat glukosbelastning så låg mitt blodsocker på 8,5. Vad det betyder vet jag inte. Det var alltså två timmar efter ”mat”, dvs glukoslösningen jag drack. Enligt mitt googlande så är det antingen okej så länge det ligger under 9 eller under 10. Men jag får helt enkelt avvakta tills BM kontaktar mig för att se om jag behöver genomföra testet igen vid ett annat tillfälle eller inte. Jag får i alla fall hur som helst minska sockerintaget i min kost för att försöka hålla mig till så bra nivåer som möjligt. Hade 9,3 vid blodprov i fredags, 1 timma efter frukost (allt för söt sådan) och efter nu 12 timmars fastande låg den på 5,4 & där efter drack jag glukoslösningen & 2 timmar senare låg den på 8,5.

Så nu ska jag påbörja mitt sötfria vardag, i alla fall till och börja med, vardagar, så kan jag unna mig något gott till helgen. Wish me luck. Höll på att avlida efter 15 timmar utan mat, var svimfärdig. Lyckades handka frukost på väg till jobbet & nu har har jag ätit och jobbar på för fullt.

Ha en bra dag alla!

Jag hade lätt avlidit utan mat i 15 timmar! ;) Hoppas du kan komma till rätta med det genom bara kosten.
  • 2009

Nu har vi varit på RUL, har uppdaterat bildtråden! Fantastiskt vad man kan se mycket, han låg som en liten korv där inne med fötterna uppe vid hakan :) Sprattlade och hade det gott, vi fick se hur han smackade med munnen och svalde fostervatten också! Hjärtat såg fint ut, huvudet var ca 4 cm i diameter och lårbenet nästan 3 cm. Men jag blev tillbakaflyttad till 27/2 så egentligen platsar jag ju inte här längre men jag vägrar släppa en sån här trevlig tråd, bara så ni vet! :O Jag hade moderkakan i framkant också, så det är inte så konstigt att jag inte har känt några rörelser än, enligt BM så känns det mindre om moderkakan ligger så och det kan man ju nästan räkna ut själv också...

Var hem till mamma och pappa igår också, och tog fram alla gamla bäbiskläder som mamma hade sparat efter mig och min bror, det fanns en del kan jag meddela... Vi tog rätt på en del som fortfarande var fräscht, lite är det ju kul att ha efter mig själv som liten :) Det fanns en massa haklappar som vi tog reda på, känns som om man inte kan få för många såna... :)

• Lilly Jk
    2009 skrev 2012-10-01 18:11:34 följande:
    Nu har vi varit på RUL, har uppdaterat bildtråden! Fantastiskt vad man kan se mycket, han låg som en liten korv där inne med fötterna uppe vid hakan :) Sprattlade och hade det gott, vi fick se hur han smackade med munnen och svalde fostervatten också! Hjärtat såg fint ut, huvudet var ca 4 cm i diameter och lårbenet nästan 3 cm. Men jag blev tillbakaflyttad till 27/2 så egentligen platsar jag ju inte här längre men jag vägrar släppa en sån här trevlig tråd, bara så ni vet! :O Jag hade moderkakan i framkant också, så det är inte så konstigt att jag inte har känt några rörelser än, enligt BM så känns det mindre om moderkakan ligger så och det kan man ju nästan räkna ut själv också...

Var hem till mamma och pappa igår också, och tog fram alla gamla bäbiskläder som mamma hade sparat efter mig och min bror, det fanns en del kan jag meddela... Vi tog rätt på en del som fortfarande var fräscht, lite är det ju kul att ha efter mig själv som liten :) Det fanns en massa haklappar som vi tog reda på, känns som om man inte kan få för många såna... :)
    Jag är just nu så avis på dig!
    Får sitta som på nålar en vecka till, men längtan tar ju över!

Skönt att allt såg bra ut och att lillen hade det trevligt :)
    Blobben BF 4/3-2013
  • Erya

Grattis till lyckat RUL, ah så det blir eventuellt en liten februari påg :)

• Laliii
    2009 skrev 2012-10-01 18:11:34 följande:
    Nu har vi varit på RUL, har uppdaterat bildtråden! Fantastiskt vad man kan se mycket, han låg som en liten korv där inne med fötterna uppe vid hakan :) Sprattlade och hade det gott, vi fick se hur han smackade med munnen och svalde fostervatten också! Hjärtat såg fint ut, huvudet var ca 4 cm i diameter och lårbenet nästan 3 cm. Men jag blev tillbakaflyttad till 27/2 så egentligen platsar jag ju inte här längre men jag vägrar släppa en sån här trevlig tråd, bara så ni vet! :O Jag hade moderkakan i framkant också, så det är inte så konstigt att jag inte har känt några rörelser än, enligt BM så känns det mindre om moderkakan ligger så och det kan man ju nästan räkna ut själv också... Var hem till mamma och pappa igår också, och tog fram alla gamla bäbiskläder som mamma hade sparat efter mig och min bror, det fanns en del kan jag meddela... Vi tog rätt på en del som fortfarande var fräscht, lite är det ju kul att ha efter mig själv som liten :) Det fanns en massa haklappar som vi tog reda på, känns som om man inte kan få för många såna... :)

Ååååh va underbart! Så vi har trådens första pojke :) Men klart du får hänga kvar med oss :)
  • 2009
    Laliii skrev 2012-10-01 20:12:18 följande:

Ååååh va underbart! Så vi har trådens första pojke :) Men klart du får hänga kvar med oss :)
    Det är jag som uttrycker mig lite luddigt, vi vet fortfarande inte vad det blir men vi pratar om knatten som om det vore en "han". Vet inte varför, det har som blivit så redan från start :) Vi ville inte veta på RUL och det gick nog inte att se heller då han låg som en liten ostkrok på bilderna och gömde allt :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013