• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-02 11:16:07 följande:
    Pratade med BM idag :) 8,4 i blodsocker är under 9 så jag är utanför riskzonen! Yeiiii!!! Jag får lägga om kosten enligt GI igen (har haft den kosten förr & fungerat bra för mig) & så tar vi stickprover på blodsockret då & då för att ha koll på att den ligger under riskgränsen. Så jag kan koppla av :) Skönt! Så nu ska jag enbart unna mig "onyttigt sött" någon gång till helgen :)

Åh, vad skönt! Härligt!! :)
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-02 11:19:59 följande:

Åh, vad skönt! Härligt!! :)
    Ja, riktigt befriande :D
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-02 11:19:36 följande:

Jag var en chokladlover innan vi plussade & knappt ätit någon choklad under graviditeten :) Så jag tror att d verkligen ändras mycekt hos en!  Nää de sura remmarna kanske man ska ta i måttlig mängd :) Uh, lider verkligen med de som har så mkt & utdragen illamående, jag slapp den helt som tur är men fick mkt annat istället som trötthet & foglossningar!

Har pecis som du fått tröttheten och foglossning "istället". Gör ont hur jag än vänder och vrider på mig här i jobbstolen idag, hu! :(
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-02 11:21:45 följande:

Har pecis som du fått tröttheten och foglossning "istället". Gör ont hur jag än vänder och vrider på mig här i jobbstolen idag, hu! :(
    Jag hade foglossningar mellan vecka 11 & 14/15 men är nu *ta i trä* befriad från det än så länge! Men när jag väl hade det, så var det hemskt! rekommenderar vattengympa för gravida & införskaffa gravidkudde, det hjälpte mig!
  • MimmiSthlm
    Piijuva skrev 2012-10-02 12:39:32 följande:
    2009 kan du inte berätta vad dom gjorde på RUL och hur det gick till? :)

Jag är också väldigt nyfiken :) Du får jättegärna berätta, 2009
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-02 12:54:30 följande:
    Jag hade foglossningar mellan vecka 11 & 14/15 men är nu *ta i trä* befriad från det än så länge! Men när jag väl hade det, så var det hemskt! rekommenderar vattengympa för gravida & införskaffa gravidkudde, det hjälpte mig!

Det var det minbarnmorska sa, vattengympa och gravidyoga och mycket vila i övrigt. Inga trappor, inte sitta med benen i kors, och inte ta snabba eller långa steg. Just nu är jag helt beroende av min värmekudde som jag värmer i mikron hemma. Men det där med gravidkudde låter intressant, är det en såndär lång, stor kudde du menar? Som man kan lägga mellan benen typ?  
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-02 14:24:57 följande:

Det var det minbarnmorska sa, vattengympa och gravidyoga och mycket vila i övrigt. Inga trappor, inte sitta med benen i kors, och inte ta snabba eller långa steg. Just nu är jag helt beroende av min värmekudde som jag värmer i mikron hemma. Men det där med gravidkudde låter intressant, är det en såndär lång, stor kudde du menar? Som man kan lägga mellan benen typ?  

Precis, sitta ned när man tar på sig strumpor, byxor osv, undvika trappor, gå med myrsteg, inte sitta med benen utsträckta på soffan, undvika att sova på rygg! Japp, här kan du se min: http://alisagonzalez.se/124-gravidkudde/ Älskar den & rekommenderar den verkligen. Har den i sängen när jag sover, har den i soffan när jag sitter (kika hemsidan för mer positioner) & använda som amningskudde sen! 
  • Erya
    Laliii skrev 2012-10-02 11:16:07 följande:
    Pratade med BM idag :) 8,4 i blodsocker är under 9 så jag är utanför riskzonen! Yeiiii!!! Jag får lägga om kosten enligt GI igen (har haft den kosten förr & fungerat bra för mig) & så tar vi stickprover på blodsockret då & då för att ha koll på att den ligger under riskgränsen. Så jag kan koppla av :) Skönt! Så nu ska jag enbart unna mig "onyttigt sött" någon gång till helgen :)
    Vad skönt :D
    MimmiSthlm skrev 2012-10-02 11:21:45 följande:

Samma här :(
    Har snart varit hemma 2 veckor från jobb på grund av sömnbrist och att jag knappt kan gå pga ont i ryggen/höften/benen :(

Fick iaf besked om att mitt foglossningsbälte kom idag, så på torsdag ska jag träffa sjukgymnast igen och få bältet, samt lite träning, sen på fredag ska jag till läkaren för eventuellt sjukskrivning.

Mitt humör verkar vara bättre, men jag får se hur bra det håller i sig, just nu tänker man ju inte så mycket på mer än eventuell sjukskrivning..
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013