• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-01 14:52:06 följande:

Ja sjukvården är ju nästan så, man får ju jaga svar! :(

Ja, cravings för mig är inte som jag trodde att det skulle vara, d enda jag inte kan leva utan är mjölk, men det är likadant som innan grav, haha. Annars blir jag sugen på random grejer då & då, typ potatismos är mitt nya sug dessa dagar, sen försvinner d och ersätts av något annat! 
    Nej precis, så märkligt att det tar så fruktansvärt lång tid!

Trodde nästan att jag skulle behöva skicka iväg min fästman mitt i natten för att handla saker till mig på 7-eleven som man läst överallt, men icke. Känner verkligen inget speciellt sug alls. Men det kommer väl :) Blir som du lite småsugen på vissa grejer i ett par dagar men sen går det över
  • MimmiSthlm
    2009 skrev 2012-10-01 18:11:34 följande:
    Nu har vi varit på RUL, har uppdaterat bildtråden! Fantastiskt vad man kan se mycket, han låg som en liten korv där inne med fötterna uppe vid hakan :) Sprattlade och hade det gott, vi fick se hur han smackade med munnen och svalde fostervatten också! Hjärtat såg fint ut, huvudet var ca 4 cm i diameter och lårbenet nästan 3 cm. Men jag blev tillbakaflyttad till 27/2 så egentligen platsar jag ju inte här längre men jag vägrar släppa en sån här trevlig tråd, bara så ni vet! :O Jag hade moderkakan i framkant också, så det är inte så konstigt att jag inte har känt några rörelser än, enligt BM så känns det mindre om moderkakan ligger så och det kan man ju nästan räkna ut själv också...

Var hem till mamma och pappa igår också, och tog fram alla gamla bäbiskläder som mamma hade sparat efter mig och min bror, det fanns en del kan jag meddela... Vi tog rätt på en del som fortfarande var fräscht, lite är det ju kul att ha efter mig själv som liten :) Det fanns en massa haklappar som vi tog reda på, känns som om man inte kan få för många såna... :)
    Grattis till en liten pojke!! Ångrade ni er och frågade ändå eller syntes det tydligt? :) Klart du ska stanna i tråden! 

Super med ärvda saker! Hoppas att mamma har sparat lite efter mig också, vi är visserligen fyra systrar så om det blir en liten grabb lär ju inte alla klänningar och kjolar komma till användning direkt :P 
  • MimmiSthlm
    2009 skrev 2012-10-01 20:47:55 följande:
    Det är jag som uttrycker mig lite luddigt, vi vet fortfarande inte vad det blir men vi pratar om knatten som om det vore en "han". Vet inte varför, det har som blivit så redan från start :) Vi ville inte veta på RUL och det gick nog inte att se heller då han låg som en liten ostkrok på bilderna och gömde allt :)
    Jaha haha jag hann svara på inlägget innan jag såg detta :) Okej men då har ni överraskningen kvar då! :) Himla mysigt det också! Oftast brukar det ju vara tvärtom att bebisen ligger och särar på benen när föräldrarna inte vill veta och kryper ihop till en liten boll när föräldrarna vill veta :P 
  • Laliii
    2009 skrev 2012-10-01 20:47:55 följande:
    Det är jag som uttrycker mig lite luddigt, vi vet fortfarande inte vad det blir men vi pratar om knatten som om det vore en "han". Vet inte varför, det har som blivit så redan från start :) Vi ville inte veta på RUL och det gick nog inte att se heller då han låg som en liten ostkrok på bilderna och gömde allt :)
    Hehe oki då förstår jag :) Ja vår är oxå en han av automatik :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-01 21:12:24 följande:
    Nej precis, så märkligt att det tar så fruktansvärt lång tid!

Trodde nästan att jag skulle behöva skicka iväg min fästman mitt i natten för att handla saker till mig på 7-eleven som man läst överallt, men icke. Känner verkligen inget speciellt sug alls. Men det kommer väl :) Blir som du lite småsugen på vissa grejer i ett par dagar men sen går det över
    Ja men precis, d e så man förstått att cravings är men så har det inte alls varit för mig :) Maken har bara väntat in dessa ordar men neeh inget här hehe
  • Gullan

Åhh va härligt 2009 att allt såg bra ut. Stort Grattis!!!!

Kul att ni pratar om Cravings.

Min man var övertygad om att mitt sug skulle vara chokladbollar då jag även gillade det mycket innan jag blev gravid. Men faktiskt, inte ett chokladbollsbak sedan dess. Har faktiskt tappat mitt sötsug helt sen vecka 8. Förutom själva suget kan jag ju säga att min mage häller inte riktigt tålt söta grejjer. Fick massa tips mot illamåendet i början om att ära mariekex, banan, sött te eller liknande innan jag klev ur sängen. Det om nåt fick inte stanna många sekunder i magen.

Jag måste väl säga att jag haft nåt forma av cravings. Inte så att jag skickat mannen mitt i natten men haft ett otroligt sug efter röda rura remmar. Inte vilken sort som hällst, nej nej, självklart inte. En sort som jag bara hittat på 2 affärer i stan med lösviktsgodis som självklart inte ligger så nära där vi bor. Dessa är jag galen i. Så vart vi än ska så kan vi "ha vägarna förbi" någon av dessa affärerna. Alla vägar leder till rom brukar man juu säga.
    Köpte en riktig påse sist så nu lär vi inte behöva åka dit igen på ett tag.   

Älskar också saker som kiwi, naturell yogurt, iskallt vatten (tänk att det kan vara så gott). Problemet är nu att jag upptäckt att min mage inte tål dessa sura remmar när som hälst, gör lixom magen sur också om jag äter det ibland. trist.....  

Väntar just nu på samtal från läkaren..... illamåendet har tyvärr inte blitt bättre alls sista veckorna så hoppas på att få vara hemma 2 veckor till. Ser inte hur det skulle funka att jobba på mitt jobb (förskola) då jag inte klarar av att stå upp eller stå still mer än 3 minuter utan att må illa och känna svimmningstendenser. Får väl se om han har några mer tips.

Har senaste veckan ägnat mig åt att sy figurer till en barbapappa mobil. De är klara nu, måste bara komma på en konstruktion med själva träpinnarna. Har någon gjort en sådan eller har nån idé?

• MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-02 00:56:52 följande:
    Ja men precis, d e så man förstått att cravings är men så har det inte alls varit för mig :) Maken har bara väntat in dessa ordar men neeh inget här hehe

Precis! Känns ju bra iaf att man har förberett pappan på det västa, då kommer dom bara tycka att vi är extra duktiga när det inte blir så ;)
  • MimmiSthlm
    Gullan skrev 2012-10-02 09:25:59 följande:

Min man var övertygad om att mitt sug skulle vara chokladbollar då jag även gillade det mycket innan jag blev gravid. Men faktiskt, inte ett chokladbollsbak sedan dess. Har faktiskt tappat mitt sötsug helt sen vecka 8. Förutom själva suget kan jag ju säga att min mage häller inte riktigt tålt söta grejjer. Fick massa tips mot illamåendet i början om att ära mariekex, banan, sött te eller liknande innan jag klev ur sängen. Det om nåt fick inte stanna många sekunder i magen.

Jag måste väl säga att jag haft nåt forma av cravings. Inte så att jag skickat mannen mitt i natten men haft ett otroligt sug efter röda rura remmar. Inte vilken sort som hällst, nej nej, självklart inte. En sort som jag bara hittat på 2 affärer i stan med lösviktsgodis som självklart inte ligger så nära där vi bor. Dessa är jag galen i. Så vart vi än ska så kan vi "ha vägarna förbi" någon av dessa affärerna. Alla vägar leder till rom brukar man juu säga.

Älskar också saker som kiwi, naturell yogurt, iskallt vatten (tänk att det kan vara så gott). Problemet är nu att jag upptäckt att min mage inte tål dessa sura remmar när som hälst, gör lixom magen sur också om jag äter det ibland. trist.....  

Väntar just nu på samtal från läkaren..... illamåendet har tyvärr inte blitt bättre alls sista veckorna så hoppas på att få vara hemma 2 veckor till. Ser inte hur det skulle funka att jobba på mitt jobb (förskola) då jag inte klarar av att stå upp eller stå still mer än 3 minuter utan att må illa och känna svimmningstendenser. Får väl se om han har några mer tips.

Har senaste veckan ägnat mig åt att sy figurer till en barbapappa mobil. De är klara nu, måste bara komma på en konstruktion med själva träpinnarna. Har någon gjort en sådan eller har nån idé?

Jag har, precis som du, också tappat mitt sötsug. Min fästman och mina systrar skojade hela tiden om att jag skulle bli ett riktigt svullo (äter väldigt mycket gottigt i vanliga fall) och gå upp 30-40 kg men icke. Har inte gått upp ett gram än, känner snarare att mammajeansen känns lite småslappa i benen helt plötsligt. Magen växer ju och är gigantisk redan för att vara v.15+5 men i övrigt har jag nog tappat ett halvt kg skulle jag tippa på. Men det är nog bara för att jag inte äter lika mycket godis, bullar och kakor på jobbet hela dagarna längre. Har alltid varit en riktig gottegris, tur bara att mina gener är snälla och att det inte syns :P

Hu vad jobbigt med illamåendet, jag kräktes visserligen aldrig men mådde verkligen illa till och från fram till v.14 ung. Nu kan jag må lite småilla om jag blir hungrig men inte så jag behöver leta efter första bästa plastpåse eller hink som det var i början. Hoppas du får vara hemma och vila lite till!

• Laliii

Pratade med BM idag :) 8,4 i blodsocker är under 9 så jag är utanför riskzonen! Yeiiii!!! Jag får lägga om kosten enligt GI igen (har haft den kosten förr & fungerat bra för mig) & så tar vi stickprover på blodsockret då & då för att ha koll på att den ligger under riskgränsen. Så jag kan koppla av :) Skönt! Så nu ska jag enbart unna mig "onyttigt sött" någon gång till helgen :)

• Laliii
    Gullan skrev 2012-10-02 09:25:59 följande:

Jag var en chokladlover innan vi plussade & knappt ätit någon choklad under graviditeten :) Så jag tror att d verkligen ändras mycekt hos en!  Nää de sura remmarna kanske man ska ta i måttlig mängd :) Uh, lider verkligen med de som har så mkt & utdragen illamående, jag slapp den helt som tur är men fick mkt annat istället som trötthet & foglossningar!
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013