Gullan skrev 2012-10-02 09:25:59 följande:
Åhh va härligt 2009 att allt såg bra ut. Stort Grattis!!!!
Kul att ni pratar om Cravings.
Min man var övertygad om att mitt sug skulle vara chokladbollar då jag även gillade det mycket innan jag blev gravid. Men faktiskt, inte ett chokladbollsbak sedan dess. Har faktiskt tappat mitt sötsug helt sen vecka 8. Förutom själva suget kan jag ju säga att min mage häller inte riktigt tålt söta grejjer. Fick massa tips mot illamåendet i början om att ära mariekex, banan, sött te eller liknande innan jag klev ur sängen. Det om nåt fick inte stanna många sekunder i magen.
Jag måste väl säga att jag haft nåt forma av cravings. Inte så att jag skickat mannen mitt i natten men haft ett otroligt sug efter röda rura remmar. Inte vilken sort som hällst, nej nej, självklart inte. En sort som jag bara hittat på 2 affärer i stan med lösviktsgodis som självklart inte ligger så nära där vi bor. Dessa är jag galen i. Så vart vi än ska så kan vi "ha vägarna förbi" någon av dessa affärerna. Alla vägar leder till rom brukar man juu säga.
Köpte en riktig påse sist så nu lär vi inte behöva åka dit igen på ett tag.
Älskar också saker som kiwi, naturell yogurt, iskallt vatten (tänk att det kan vara så gott). Problemet är nu att jag upptäckt att min mage inte tål dessa sura remmar när som hälst, gör lixom magen sur också om jag äter det ibland. trist.....
Väntar just nu på samtal från läkaren..... illamåendet har tyvärr inte blitt bättre alls sista veckorna så hoppas på att få vara hemma 2 veckor till. Ser inte hur det skulle funka att jobba på mitt jobb (förskola) då jag inte klarar av att stå upp eller stå still mer än 3 minuter utan att må illa och känna svimmningstendenser. Får väl se om han har några mer tips.
Har senaste veckan ägnat mig åt att sy figurer till en barbapappa mobil. De är klara nu, måste bara komma på en konstruktion med själva träpinnarna. Har någon gjort en sådan eller har nån idé?
Jag har, precis som du, också tappat mitt sötsug. Min fästman och mina systrar skojade hela tiden om att jag skulle bli ett riktigt svullo (äter väldigt mycket gottigt i vanliga fall) och gå upp 30-40 kg men icke. Har inte gått upp ett gram än, känner snarare att mammajeansen känns lite småslappa i benen helt plötsligt. Magen växer ju och är gigantisk redan för att vara v.15+5 men i övrigt har jag nog tappat ett halvt kg skulle jag tippa på. Men det är nog bara för att jag inte äter lika mycket godis, bullar och kakor på jobbet hela dagarna längre. Har alltid varit en riktig gottegris, tur bara att mina gener är snälla och att det inte syns :P
Hu vad jobbigt med illamåendet, jag kräktes visserligen aldrig men mådde verkligen illa till och från fram till v.14 ung. Nu kan jag må lite småilla om jag blir hungrig men inte så jag behöver leta efter första bästa plastpåse eller hink som det var i början. Hoppas du får vara hemma och vila lite till!