• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-10-04 11:37:39 följande:

Jo, hos BM som har lite mer avancerad doppler kunde man höra sparkar och flaxande men inget hemma.
    Men så har jag moderkakan i framvägg också så det tar väl bort rätt mycket.
    Det enda nu är att när jag vaknar på morgonen så brukar ena halvan av magen vara mjuk och den andra hård,
    sover på sidan, så bebisen guppar väl ner till ena sidan och stannar där en stund.
    Känns sjukt läskigt och lite alien över det :p

Dåså :D Oroa dig inte, förr eller senare börjar du oxå känna! haha ja, jag märker det oxå på mig :D Mysigt!
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-04 11:44:32 följande:

Jag lyssnade också på hjärtat imorse! Så mysigt!! De gånger vi har lyssnat har hjärtslagen varit ganska ojämna vilket jag har försökt att inte stressa upp mig över men idag lät dom mer jämna. Det är ju väldigt vanligt att det är så också, hjärtat är ju så litet och outvecklat fortfarande. Men det känns ändå lite läskigt när hjärtat helt plötsligt slår dubbla slag eller hoppar över hjärtslag slag här och där.

Har ni andra som också har en doppler varit med om det?

Ja du ska nog inte oroa dig, hänger oxå mkt på hur bebisen är, om den är aktiv eller inte :)
  • MimmiSthlm
    2009 skrev 2012-10-04 12:46:32 följande:
    Jag går in i v 20 idag, herregud! Halvvägs redan... Magen har gjort en spurt senaste veckan har jag märkt, äntligen ser jag gravid ut :)

Lilly JK: jag har inte känt några rörelser än heller, men på RUL så såg de att min moderkaka låg i framkant och då känns det mindre. Så det är nog inte alls nåt fel på dig ;)

Wow - halvvägs! Helt galet att bebisen kan överleva med läkarhjälp om den föds om bara några veckor!
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-04 11:54:13 följande:
    Ja men precis! :) Tyget ser ganska grovt ut, är det obehagligt mot kinden tycker du? För övrigt tycker jag att den verkar super!
    Nej da, vanlig tyg som lakan & sådant :) Jag använder ju min som kudde!
  • Laliii
    2009 skrev 2012-10-04 12:46:32 följande:
    Jag går in i v 20 idag, herregud! Halvvägs redan... Magen har gjort en spurt senaste veckan har jag märkt, äntligen ser jag gravid ut :)

Lilly JK: jag har inte känt några rörelser än heller, men på RUL så såg de att min moderkaka låg i framkant och då känns det mindre. Så det är nog inte alls nåt fel på dig ;)
    Åh vad hääärligt :) Jag har 1 & en halv vecka dit :D Längtar! :D
  • MimmiSthlm
    asken skrev 2012-10-04 13:23:34 följande:
    Nä man får väl tänka positivt... Glad Och ja, sen dröjer det ju ett tag om allt ser bra ut där inne. Och än så länge verkar det lilla pyret må förträffligt. Rörde sig hej vilt när hjärtljuden skulle lyssnas på igår. Mysigt och konstigt på samma gång. Glad
    Har bara bilder i mobilen än så länge, men någon gång typ i helgen kanske det kommer en bildkavalkad från mig. Har liksom inte kunnat låta bli att handla prylar.... hehe

Precis! :)  Härligt att allt verkar vara toppen!

Ja lägg gärna upp bilder på allt!! Har inte köpt en enda sak än, så behöver inspiration :P Om allt ser bra ut på RULet nästa fredag ska jag gå raka vägen ner på stan efter jobbet och börja handla lite saker! Har lovat mig själv att inte handla något förrän efter RULet, ska bli en sån härlig belöning efter denna eeevighteslånga väntan sedan vi plussade!
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-04 13:30:02 följande:

Ja du ska nog inte oroa dig, hänger oxå mkt på hur bebisen är, om den är aktiv eller inte :)

Ja men precis. Ska nog prata med min BM nästa gång jag träffar henne också tänkte jag när jag ändå är där, men jag kommer inte ringa och fråga om det för så orolig är jag inte :)
  • MimmiSthlm
    Laliii skrev 2012-10-04 13:30:35 följande:
    Nej da, vanlig tyg som lakan & sådant :) Jag använder ju min som kudde!
    Åh så bra! Det var det enda jag var lite orolig över :)

Nu ska jag bara lyckas välja färg också, dessa i-landsproblem... Haha
  • 2009
    MimmiSthlm skrev 2012-10-04 13:30:05 följande:

Wow - halvvägs! Helt galet att bebisen kan överleva med läkarhjälp om den föds om bara några veckor!
    Ja det är helt galet vad fort tiden har gått senaste veckorna! Tiden fram till v 12 och första "säkerhetsnivån" sniglade ju sig fram, men sen dess har det gått som hejsan! :)
  • Laliii
    MimmiSthlm skrev 2012-10-04 11:56:38 följande:

Karlar alltså, vilka mesar ;)
    Ellerhur ;)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013