• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 22:45:23 följande:
    Tänk om en stor del av tjejerna inte vill?
    Ingen kommer tvinga dem. De ska bara ha möjlighet om de vill.
  • Faber
    Pallas skrev 2012-08-02 23:03:08 följande:
    Ingen kommer tvinga dem. De ska bara ha möjlighet om de vill.
    De har möjlighet redan idag att arbeta var de vill förutsatt att de klarar det, alltså på precis samma villkor som män.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Veladis
    Faber skrev 2012-08-02 23:05:45 följande:
    De har möjlighet redan idag att arbeta var de vill förutsatt att de klarar det, alltså på precis samma villkor som män.

Nej de har de inte. På grund av synsätt som t ex ditt, att män och kvinnor "ska" göra olika saker.
  • Pallas
    Ah, du är "den fria viljan"-libertarian. Det är inte så enkelt som att alla erbjuds alla vägar och sedan får välja helt fritt. 
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-02 13:57:59 följande:
    Om den skiljer ännu mer som du antyder blir det ju ännu svårare. Jag har vuxit upp inom branschen och det kommer aldrig att bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer.

Jodå. Det är en tidsfråga.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Pallas skrev 2012-08-02 23:21:44 följande:
    Ah, du är "den fria viljan"-libertarian. Det är inte så enkelt som att alla erbjuds alla vägar och sedan får välja helt fritt. 

Jodå, det är PRECIS så enkelt för ALLA (...vita ursvenska medelklassmän)!!!!!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • MaryArden
    På min universitetsutbildning kom en majoritet ifrån akademikerhem, det var få barn till gruvarbetare och timmerbilsförare. Vem som helst kan söka till universitetet, och det kostar inget att gå. Barn i arbetarfamiljer har också möjlighet att läsa vidare, förutsatt att de klarar de, alltså på samma villkor som oss som har högutbildade föräldrar. 

Ändå så var det så ovanligt med barn från arbetarfamiljer. Tror du det beror på att de inte vill, eller kanske att de är lite dummare och latare än barn till högutbildade föräldrar? 
  • MaryArden
    Pallas skrev 2012-08-02 18:47:18 följande:
    Läste du ingressen? Vad får dig att tro att genuspedagogerna pysslar med bestickkönsbestämning till vardags? I ingressen finns en tydlig jag-form, vilket betyder att det inte var de namngivna genuspedagogernas idé att könsbestämma besticken - de svarade bara på frågan som ställdes. En fråga som var till för att synliggöra, inte för att alla bestick i Sverige ska könsbestämmas.

Men jag har förstått att du inte begriper skillnaden, eftersom du tillhör de kvinnohatande fanatikerna. 
    Faber, jag påminner dig om den här, så att du inte glömmer bort att svara. 
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-03 10:30:01 följande:

Jodå. Det är en tidsfråga.
    Ska dom dopa sig?
  • Faber
    MaryArden skrev 2012-08-03 13:28:27 följande:
    Faber, jag påminner dig om den här, så att du inte glömmer bort att svara. 
    Jag har.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!