• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-06 19:05:06 följande:

Du verkar identifiera en hel massa saker som inte finns i den fysiska verkligheten...
    Som de patriarkala strukturerna?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • H o p e
    Aaliyah skrev 2012-08-06 19:12:49 följande:
    Jag tror att de människor som hatar hen är samma människor som frågar ett gift bögpar vem av dem som är frun.

Bra sagt!!!
    .?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • H o p e
    Faber skrev 2012-08-06 19:00:06 följande:
    Jag har rätt att identifiera mig med alverna eller orcerna om jag så önskar, det betyder inte att de existerar i den fysiska verkligheten.

Du är antingen dum i huvudet, oalmänbildad eller bara ett troll i tråden!
  • 1978
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-06 18:40:19 följande:
    Sen är tydligen "hen" till för att hermafroditer och diverse transpersoner inte ska ta illa vid sig. Har nån ens frågat dem om ordet "hen"?

Vi har minst 2 personer i tråden som känner transpersoner som sagt att "Nej de vill inte kallas "hen" - de vill kallas "hon" eller "han"!"
    Förvisso, men grupperna transpersoner och hermafroditer är en stor grupp människor som består av en massa olika individer. Det är lite svårt att fråga dem allihop vad de tycker. Att använda det faktum att två personer ur den gruppen inte vill kallas för hen är knappast ett argument mot ordet i sig. Personligen känner jag minst en transperson som gärna kallas för hen.

Det jag kan föreställa mig är att om man har bytt från ett kön till ett annat, då vill man kallas för det kön man har bytt till. Om man däremot inte känner att man är varken han eller hon, så kan det kännas bra att kallas för hen. Men givetvis är det personligt.
  • Faber
    H o p e skrev 2012-08-06 22:34:56 följande:

Du är antingen dum i huvudet, oalmänbildad eller bara ett troll i tråden!
    Vad är det tredje könet bortsett från det lilla antal människor som föds som hermafroditer?
  • H o p e
    Faber skrev 2012-08-06 23:11:47 följande:
    Vad är det tredje könet bortsett från det lilla antal människor som föds som hermafroditer?

okar inte förklara för er oanmälbildade. Läs på internet istället. Börja tex med RFSL´s hemsida och sök dig vidare!
  • Faber
    H o p e skrev 2012-08-07 00:04:33 följande:

okar inte förklara för er oanmälbildade. Läs på internet istället. Börja tex med RFSL´s hemsida och sök dig vidare!
    Hur ser det tredje könsorganet ut?
  • Anonym
    Faber skrev 2012-08-07 12:04:01 följande:
    Hur ser det tredje könsorganet ut?
    Allt är inte som det ser ut.
  • Jellybeanbaby
    H o p e skrev 2012-08-07 00:04:33 följande:

Underbart argument. Jag ällllskar er "anmälbildade" henförespråkare.

Tack, du gjorde verkligen min dag. Solig
  • Faber
    Anonym skrev 2012-08-07 12:32:06 följande:
    Allt är inte som det ser ut.
    Man är man, kvinna eller hermafrodit och i det sistnämnda fallet opererar man sig oftast så att man blir antingen man eller kvinna. Hur man känner sig är oväsentligt. Om jag känner mig som en alv så innebär det just det och inget annat. Jag är alltså ingen alv hur mycket jag än känner mig som en sådan eller önskar att jag var.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!