• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • msmurphy
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-06 14:19:07 följande:
    msmurphy. Det var inlägget ovan som jag reagerade starkt på.

Tycker du helt ärligt att den första meningen är ett bra argument? Det är i stil med att säga "AIDS är nåt dåligt!".
    Det är inte ett riktigt argument.

Resten av ditt inlägg: Är det så att det var i svar till Faber så har jag inga invändningar eftersom Faber diskuterar lite allt möjligt kring könsroller i denna tråd. Helt ok.

Men jag tycker vi gör varandra en stor otjänst om vi sätter "ordet hens vara eller icke vara" emot "vi ska inte behandla barnen olika.
    "Hen"s vara eller icke vara är en något infekterad fråga. ALLA tycker att man ska behandla barn av olika kön som jämlikar.
    Men herre min skapare. Det var ju för i hela hisingen min exakta poäng. Läs Fabers tidigare inlägg och mitt svar på dessa. Jag förstår inte hur du kan missförstå så grovt.
     Jag håller med dig till hundra procent i ditt sista stycke. Jag vill inte heller att det ska vara en genusfråga med detta eminenta ord. Men det är inte jag som gör det till det heller, det är ju alldeles för många som tror att man ska BYTA ut han och hon mot hen, när det i själva verket handlar om att man ska använda det om man av någon anledning inte vet. 
    Daddy Cool skrev 2012-08-06 14:13:39 följande:
    Är det sjuksköterskan eller patienten som ska se till att det finns tillräckliga hjälpmedel? Det borde vara sjuksköterskan/sjukhuset men i takt med att det dras in på mer och mer i vården är det inte lika självklart. Det finns risk för syftningsfel i din mening.

Nigga please. Det där inlägget hade lika gärna kunnat lyda: "Du är DUM"
    Gör dig inte lustig när du, om du inte är extremt efterbliven, uppenbarligen förstår vad som menas.

• msmurphy
    Faber skrev 2012-08-06 15:45:59 följande:
    Du erkänner dig alltså till en hatisk ideologi?
    Haha, du erkänner dig alltså vara av låg intelligens? 
    Vad är hatiskt med det jag skrev? Varför kan du inte svara på raka frågor? Varför kan du inte ta dig till fakta och källor? Varför ignorerar du inlägg på inlägg där du blir motbevisad? 
  • Anonym

Så ordet hen är till för att meningarna inte ska bli så långa? :)

Jag gillar inte heller ordet och kommer aldrig att använda det. Hela tiden så tänker jag bara höna,höna ,höna när jag ser ordet, alltså är hen feminint  för mig, kan inte hjälpa det. Vad är det för fel med att skriva han eller hon? Har sett i många trådar här när folk skriver om sina barn som hen. Sedan glömmer de bort sig och råkar avslöja könet längre ner i texten eller i en kommentar :) 

• Anonym

En enkel, rak fråga från en vanlig enkel människa som INTE läst genusvetenskap. MEN andra kurser på universitetet.

Jag gillar "hen" och använder det och har hittills (innan denna tråd)  inte tänkt att detta lilla ord kunde vara
    laddat med så mycket. För mig är det bara ett praktiskt nyord. Är det bara jag som använder ordet naturligt
    utan baktankar eller ställningstagande åt något håll? Men å andra sidan vilka orkar skriva här på FL? 

• Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-06 18:15:11 följande:

Jag gillar inte heller ordet och kommer aldrig att använda det. Hela tiden så tänker jag bara höna,höna ,höna när jag ser ordet, alltså är hen feminint  för mig, kan inte hjälpa det. Vad är det för fel med att skriva han eller hon? Har sett i många trådar här när folk skriver om sina barn som hen. Sedan glömmer de bort sig och råkar avslöja könet längre ner i texten eller i en kommentar :) 
    Ja precis! Kaffe
     Jag håller helt med dig. Jag gillar inte ordet. Jag tänker också höna eller hona, "hen" är feminint.
    Sen, som du säger,  finns det folk som med flit "dummar sig" i trådar och använder "hen" uteslutande om sina barn. Hur patetiskt är det inte när de senare säger barnets kön? Hah.

Bra argument dessutom!! Jo det verkar onekligen som att ordet "hen" är till för att radera "hon/han" vilket är exakt 4 tecken längre.
    Oh boy. 4 tecken...

Sen är tydligen "hen" till för att hermafroditer och diverse transpersoner inte ska ta illa vid sig. Har nån ens frågat dem om ordet "hen"?

Vi har minst 2 personer i tråden som känner transpersoner som sagt att "Nej de vill inte kallas "hen" - de vill kallas "hon" eller "han"!"
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-08-06 18:15:11 följande:

Grattis, du slipper. Varför vill du hindra oss andra från att använda det då?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • H o p e

Tycker inte det e fel att använda han o hon. Skulle inte använda hen. Men TS, JO det finns faktiskt fler kön än två. Läs på lite så får du se. Vuxna människor har rätt att identifiera sig med något annat än han eller hon om dom känner att det inte stämmer in på dem!

• Faber
    H o p e skrev 2012-08-06 18:55:26 följande:
    Tycker inte det e fel att använda han o hon. Skulle inte använda hen. Men TS, JO det finns faktiskt fler kön än två. Läs på lite så får du se. Vuxna människor har rätt att identifiera sig med något annat än han eller hon om dom känner att det inte stämmer in på dem!
    Jag har rätt att identifiera mig med alverna eller orcerna om jag så önskar, det betyder inte att de existerar i den fysiska verkligheten.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-06 19:00:06 följande:
    Jag har rätt att identifiera mig med alverna eller orcerna om jag så önskar, det betyder inte att de existerar i den fysiska verkligheten.

Du verkar identifiera en hel massa saker som inte finns i den fysiska verkligheten...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Aaliyah

Jag tror att de människor som hatar hen är samma människor som frågar ett gift bögpar vem av dem som är frun.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!