Jellybeanbaby skrev 2012-08-06 14:19:07 följande:
msmurphy. Det var inlägget ovan som jag reagerade starkt på.
Tycker du helt ärligt att den första meningen är ett bra argument? Det är i stil med att säga "AIDS är nåt dåligt!".
Det är inte ett riktigt argument.
Resten av ditt inlägg: Är det så att det var i svar till Faber så har jag inga invändningar eftersom Faber diskuterar lite allt möjligt kring könsroller i denna tråd. Helt ok.
Men jag tycker vi gör varandra en stor otjänst om vi sätter "ordet hens vara eller icke vara" emot "vi ska inte behandla barnen olika.
"Hen"s vara eller icke vara är en något infekterad fråga. ALLA tycker att man ska behandla barn av olika kön som jämlikar.
Men herre min skapare. Det var ju för i hela hisingen min exakta poäng. Läs Fabers tidigare inlägg och mitt svar på dessa. Jag förstår inte hur du kan missförstå så grovt.
Jag håller med dig till hundra procent i ditt sista stycke. Jag vill inte heller att det ska vara en genusfråga med detta eminenta ord. Men det är inte jag som gör det till det heller, det är ju alldeles för många som tror att man ska BYTA ut han och hon mot hen, när det i själva verket handlar om att man ska använda det om man av någon anledning inte vet.
Daddy Cool skrev 2012-08-06 14:13:39 följande:
Är det sjuksköterskan eller patienten som ska se till att det finns tillräckliga hjälpmedel? Det borde vara sjuksköterskan/sjukhuset men i takt med att det dras in på mer och mer i vården är det inte lika självklart. Det finns risk för syftningsfel i din mening.
Nigga please. Det där inlägget hade lika gärna kunnat lyda: "Du är DUM"
Gör dig inte lustig när du, om du inte är extremt efterbliven, uppenbarligen förstår vad som menas.