• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 11:14:14 följande:
    ordet "uppåtkvarkar" är tillsatt språket genom matematik och vetenskap.
    Inte kvasivetenskapen som genustyckarna förespråkar.

Och där har vi stora skillnaden. Hade ordet inte varit politiskt laddat så hade vi inte haft denna diskussion.

Och? Vetenskapare är ju också PK-tyckare, om du frågar kreationister och alternativvetenskapare. Känns det bra att vara i samma gäng som Jehovas?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym
    Alex2012 skrev 2012-08-30 14:20:29 följande:
    Skitsamma, känns som ni ser poängen i det hela. Kanske inte jag ser eran heller så vi slutar här. Om det nu är så enkelt  som ni påstår så hoppas jag att ni har rätt och att min son i framtiden inte kommer bli lärd att använda hen istället för hon och han. Om ni nu tror att det går att styra. Är det någon som ber om det är det en annan sak, då handlar det om respekt till en annan människas åsikt.
    Istället för han ELLER hon. Snälla nån.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-30 14:36:10 följande:

Och? Vetenskapare är ju också PK-tyckare, om du frågar kreationister och alternativvetenskapare. Känns det bra att vara i samma gäng som Jehovas?
    Nej jag är inte i samma gäng, för jag är varken "kreationist"  eller"alternativvetenskapare".
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 12:47:44 följande:
    Ja JAG blir iaf avogt inställd till dem. Har inte läst en Nöjesguiden sen deras fiasko-hen-nummer.

Då har ju "hen"-dabatten i alla fall fört med sig EN positiv sak. Ju färre människor som läser Aftonbladet/Expressen, desto bättre. Glad
  • PumpkinQueen
    Alex2012 skrev 2012-08-30 13:56:05 följande:
    Vadå hur tänker du nu?
    Jag säger att VISSA, inte alla, tycker att man skall byta ut hon/han med ordet HEN vilket jag tycker är en kränkning och förolämpning. Finns ingen mening med att ordet överhuvudtaget skall existera. Varför skall det finnas där? Varför kan vi inte säga hon eller han som vi alltid har gjort? Varför kan man inte se en tjejleksak och en killeksak, kvinnligt arbete och manligt arbete. Vad är felet med det? Jag tror av hela mitt hjärta att en man inte har lust att utbilda sig för att sitta i en salong och fixa folks naglar?! Nej det är orftast ett kvinnojobb då det är ett INTRESSE hos en KVINNA. Sedan är det inget fel om en man nu bestämmer sig för att bära rosa kläder eller leka med "tjejleksaker" eller utbilda sig inom en mer kvinnligt yrke eller tvärt om men titeln finns där oavsett.

Ser inte meningen med att neutralisera oss, kan vi inte få vara kvinnor och män? Han och hon?

Kan inte jag få vara jag? Varför måste jag vara på ett visst sätt bara för att jag är kvinna?
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-08-30 15:30:47 följande:

Då har ju "hen"-dabatten i alla fall fört med sig EN positiv sak. Ju färre människor som läser Aftonbladet/Expressen, desto bättre. Glad
    Aftonbladet/Expressen???
  • qzectb
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:01:14 följande:
    Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!
    Jag håller med. Så himla svårt är det inte att vi måste uppfinna nya ord. Varje gång någon säger "hen" så är det en politisk markering för könens avskaffande.

Och de gånger man inte vill säga han/hon så finns ju för fan "den"! Den personen. Till den det anbelangar. Varför är det svårt? Vägra "hen"!
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 15:39:06 följande:
    Aftonbladet/Expressen???
    Ja? Nöjesguiden, är inte det en bilaga till dessa tidningar?
  • PumpkinQueen
    qzectb skrev 2012-08-30 15:39:16 följande:
    Jag håller med. Så himla svårt är det inte att vi måste uppfinna nya ord. Varje gång någon säger "hen" så är det en politisk markering för könens avskaffande.

Och de gånger man inte vill säga han/hon så finns ju för fan "den"! Den personen. Till den det anbelangar. Varför är det svårt? Vägra "hen"!

Nej, varje gång någon säger "hen" är det ett tecken på att den personen just då inte känner till könet på den som man pratar om.

Varför ska man inte få lägga till nya ord? Det har man alltid gjort. Annars hade vi alla pratat helt annorlunda. Typ utsött lite gutturala läten, hoppat upp och ner och pekat. Det tycker jag verkar fånigt.
  • politikern
    Alex2012 skrev 2012-08-30 13:56:05 följande:
    Vadå hur tänker du nu?
    Jag säger att VISSA, inte alla, tycker att man skall byta ut hon/han med ordet HEN vilket jag tycker är en kränkning och förolämpning. Finns ingen mening med att ordet överhuvudtaget skall existera. Varför skall det finnas där? Varför kan vi inte säga hon eller han som vi alltid har gjort? Varför kan man inte se en tjejleksak och en killeksak, kvinnligt arbete och manligt arbete. Vad är felet med det? Jag tror av hela mitt hjärta att en man inte har lust att utbilda sig för att sitta i en salong och fixa folks naglar?! Nej det är orftast ett kvinnojobb då det är ett INTRESSE hos en KVINNA. Sedan är det inget fel om en man nu bestämmer sig för att bära rosa kläder eller leka med "tjejleksaker" eller utbilda sig inom en mer kvinnligt yrke eller tvärt om men titeln finns där oavsett.

Ser inte meningen med att neutralisera oss, kan vi inte få vara kvinnor och män? Han och hon?

Så var vi där igen. Ordet hen har INGENTING att göra med att kvinnor inte får vara kvinnor och att män inte får vara män, det är ett ord man använder INNAN man träffat någon och ännu inte vet vilket kön hen har. När man vet, så är det han eller hon som gäller.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!