• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym (prataromallt)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 12:56:59 följande:

Gör dig själv en tjänst och skaffa ett paket koll.
    Detsamma.

Ang. Genusprogrammet så är jag övertygad om att det är roten till mycket ont i Sverige, tusentals människor har suttit i åratal och enbart funderat över hur de ska implementera genustänket och feminismen i hela samhället.
    Till sitt förfogande har de universiteten samt tiotals miljoner kronor varenda år. 

Det man kommit fram till är att man måste införa en feministisk värdegrund och ideologi i alla linjer i alla skolor.
    Därefter måste man infiltrera media för att kunna vinkla allting efter eget tycke och även sätta press på politikerna att gå ens ärenden.

Allt större del av media består av dessa genusfanatiker, detta pga de "kuppas" in av sina fränder som redan finns där.
    Jag tänker här på #prataomdet-gänget och deras lakejer som verkar ha tentakler över hela media-Sverige och uppenbarligen använder dem väl.

• Daddy  Cool

Hen på er igen!

Jag funderade lite på en sak. Följande pronomen finns redan:
    Första person singular: jag
    Första person plural: vi
    Andra person singular: du
    Andra person plural: ni
    Tredje person singular: han, hon, den, det
    Tredje person plural: de

Som vi ser har vi redan stor variation i tredje person singular men lite fattigt i alla andra fall. Varför tycker man att det är praktiskt och angeläget att införa en femte variant i tredje person singular samtidigt som man inte ser någon vits med att införa ens ett andra alternativ i något av de andra fallen?

Och när man jämför med tex finskan som bara har ett ord i tredje person singular, hän, varför tycker man inte att det är viktigt att finnpajsarna ska kunna skilja på om någon de pratar om är en han eller en hon? Borde man inte införa motsvarigheter till han och hon i finskan?

• FMGA
    Sagoflickan skrev 2012-09-01 13:30:00 följande:
    jag hatar också hen och alla j-a henidioter!
    Mm, det är just detta som får många "hen"-användare att förvånat höja ögonbrynen: Hur kan man hata inte bara ett ord utan också de som använder det.

Det är ju dessvärre så uppenbart att många "hen"-hatare mår mycket dåligt av att utsättas för hen. Och oavsett om hatet grundar sig på bristande språkförmåga eller störningar i känsollivet eller direkta vanföreställningar kanske det bara är en tidsfråga innan de första personerna som drabbats av svårartat henhat når psykiatrin.

Inom vården kommer man självklart att söka sig förbi symptomen och se till hatets bakomliggande orsaker - och i bästa fall kunna erbjuda den drabbade hjälp, så att hen kan ta sig ur ett självdestruktivt hat.

Och så ska ju en slipsten dras. 
  • Helle333
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:01:14 följande:
    Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!
    I Finland finns inte han eller hon. Där finns bara hen. Ingen som blir könsförvirrad trots detta.

Hen är inte för att könsneutralisera, det finns där för de som inte kan eller vill använda han hon. Hen behövs. Läs på. 
  • Daddy  Cool
    FMGA skrev 2012-09-01 14:04:38 följande:
    Det är ju dessvärre så uppenbart att många "hen"-hatare mår mycket dåligt av att utsättas för hen. Och oavsett om hatet grundar sig på bristande språkförmåga eller störningar i känsollivet eller direkta vanföreställningar kanske det bara är en tidsfråga innan de första personerna som drabbats av svårartat henhat når psykiatrin.

Inom vården kommer man självklart att söka sig förbi symptomen och se till hatets bakomliggande orsaker - och i bästa fall kunna erbjuda den drabbade hjälp, så att hen kan ta sig ur ett självdestruktivt hat.
    Hennandet kan nog ge upphov till ökat våld. Folk blir förbannade av att bli kallade för henn och slår ner hensägaren. Vi kanske rentav får se det första mordet med henmotiv?
  • Anonym (Eh?)
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 14:20:09 följande:
    Hennandet kan nog ge upphov till ökat våld. Folk blir förbannade av att bli kallade för henn och slår ner hensägaren. Vi kanske rentav får se det första mordet med henmotiv?
    Så du smyger omkring och tjuvlyssnar om främmande människor kallar dig hen istället för hon? OK...
  • FMGA
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 14:20:09 följande:
    Hmm, och i domstolen kommer det naturligtvis att hävdas att våldet var berättigat och bara ett uttryck för självförsvar när den egna könsidentiteten blev häftigt attackerad.

Det kan nog bli rätt kul eftersom domstolarna kommer att tvingas försöka ge henhatarna en viss elementär språklig grund att stå på. Här i tråden har vi ju sett exempel på henhatare som förklarat att man inte får göra någon till ett subjekt.

• Anonym
    Sagoflickan skrev 2012-09-01 13:30:00 följande:
    jag hatar också hen och alla j-a henidioter!
    Det är inte sunt att gå runt och hata på det där sättet.
  • PerG
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 13:49:14 följande:
    Hen på er igen!

Jag funderade lite på en sak. Följande pronomen finns redan:
    Första person singular: jag
    Första person plural: vi
    Andra person singular: du
    Andra person plural: ni
    Tredje person singular: han, hon, den, det
    Tredje person plural: de

Som vi ser har vi redan stor variation i tredje person singular men lite fattigt i alla andra fall. Varför tycker man att det är praktiskt och angeläget att införa en femte variant i tredje person singular samtidigt som man inte ser någon vits med att införa ens ett andra alternativ i något av de andra fallen?

Och när man jämför med tex finskan som bara har ett ord i tredje person singular, hän, varför tycker man inte att det är viktigt att finnpajsarna ska kunna skilja på om någon de pratar om är en han eller en hon? Borde man inte införa motsvarigheter till han och hon i finskan?

Kanske därför att i alla andra exempel du skriver så är det könsneutralt medans det i tredje person singular bara finns könsbestämda pronomen alternativt pronomen som används för att benämna saker?

Finnarna har väl fattat grejen med att kön inte är så viktigt när man pratar om tredje person i singular så det är väl lika relevant för dem att införa hon och han isåfall som det är för oss att införa ett pronomen för rödhåriga i tredje person singular? ;)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!