• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-01 16:04:10 följande:
    Alltså det är väldigt svårt att ta protesterna mot hen på allvar.
    När alla argumenten emot bygger på antingen konspirationsteorier som inte styrks.
    Eller (medvetna?) missförstånd.

Eller som jag tror är den egentliga orsaken att det är ett nytt ord, som folk inte är vana vid.
    Och sånt som är nytt kan ju inte vara bra, det måste betraktas med misstänksamhet av en del.
    Hederligt gammalt bakåtsträvande alltså.

Vilken tur att inte alla är såna, då hade vi väl inte ens haft pencillinet.         

Typ så ja. Men penicillinet hotade inte karlakarlarna och moralmorsorna i deras tydligen ack så sköra identiteter. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-01 16:26:59 följande:
    Ja det är ju konstigt att vi t ex säger fönster (från latinets fenestra) när vi redan hade ett fint fornnordiskt ord (vindöga), fönster behövdes ju inte alls i svenska språket... shit så onödigt! Eller varför ska man ha så många ord för en människa som man känner (kompis, vän, bästis, förtrogen...) ett hade ju räckt, fler än så behövs verkligen inte!

Behov är relativt, speciellt när det kommer till språk. Vissa människor tycker att det "räcker" med ett högt begränsat ordförråd för att säga vad de vill uttrycka och förstå det de behöver förstå. Andra vill ha tillgång till fler färger i lådan, och -huvvaligen- dristar sig till att hitta på egna nyanser!

Ska man vara litet mer exakt i jämförelsen så är det ordet "relation" som hen-hatarna borde avsky med all sitt hat. För, vaddå relation, man VET ju om det är en vän, en kärlek, en KK eller en släkting! Relation försöker bara avdramatisera och dölja!!! Flört
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:14:12 följande:

Typ så ja. Men penicillinet hotade inte karlakarlarna och moralmorsorna i deras tydligen ack så sköra identiteter. {#emotions_dlg.djavulsk}

Tänkte inte på det.

Men det är klart det kanske är det som är en riktig man och en riktig kvinna.
    Att vara skör i sin identitet så skör att ett litet ord kan hota hela identiteten.

Om man är robust och trygg med vem man är, då är man nog inte riktigt riktig.........kanske. Cool

• Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-01 17:18:44 följande:

Tänkte inte på det.

Men det är klart det kanske är det som är en riktig man och en riktig kvinna.
    Att vara skör i sin identitet så skör att ett litet ord kan hota hela identiteten.

Om man är robust och trygg med vem man är, då är man nog inte riktigt riktig.........kanske. Cool

Som sagt, finskan och ungerskan har haft enbart okönad tredje person singular (dvs "hen" eller "ö" i ungerskan) i... ja, så länge språken funnits, vilket torde vara minst halvtannat-två årtusenden. Vet inte om man kan anklaga just finnar och ungrare för att vara könsförvirrade fjollor och avkönade neutrum direkt va... Drömmer
  • Daddy  Cool
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:01:25 följande:

Tänk efter litet nu...
    Alltså - om något så är det just tredje person singular som bryter mot trenden genom att köna folk, medan de andra personerna inte gör det. Det logiska är ju faktiskt just "hen" där, för att hålla mönstret.            
    Det logiska är att använda det befintliga könlösa "den" om man inte vill skriva ut kön, på samma sett som det logiska är att använda de befintliga könlösa de, du, jag osv.
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:03:43 följande:
    Jag har hört om flera fall där en person misstagits för man eller kvinna och våldat på, men aldrig hittills om ett endaste fall av henrelaterat våld. Men vad vet jag, en del av er henmotståndare verkar ju aggressivt rabiata, så jag antar att det kan ske. Genom sig själv känner man andra, eller hur?
    Det här var ett inte alltför seriöst svar på FMGA:s inte så seriösa inlägg om psykvård för henhatare.
    PerG skrev 2012-09-01 17:09:57 följande:
    Haha... missade din "förolämpning" här...  
    Hehe... du såg den till sist Glad
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:12:08 följande:
    Du talar för döva öron. De har redan bestämt sig att det finns en ond illuminati-sekt av äckliga flat-taliban-feminister som bara är ute efter att kastrera alla män och påla dem genum rumpan på enorma, vassa fallosar i sann Vlad Tepes-stil.
    Vad tycker du om den lite småarga tonen i inlägget du citerade? Är det bra att hetsa upp sig så över ett litet (och fult) ord?

• Faber

Du talar för döva öron. De har redan bestämt sig att det finns en ond illuminati-sekt av äckliga flat-taliban-feminister som bara är ute efter att kastrera alla män och påla dem genum rumpan på enorma, vassa fallosar i sann Vlad Tepes-stil. Vad du än säger kommer att ses som bevis på att de har rätt. Du kan lika gärna argumentera mot en cementvägg.
    Javisst ja, jag glömde säga att argumentera med dessa är som att göra det mot en cementvägg.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Knyttan

Du talar för döva öron. De har redan bestämt sig att det finns en ond illuminati-sekt av äckliga flat-taliban-feminister som bara är ute efter att kastrera alla män och påla dem genum rumpan på enorma, vassa fallosar i sann Vlad Tepes-stil. Vad du än säger kommer att ses som bevis på att de har rätt. Du kan lika gärna argumentera mot en cementvägg.
    Jo jag VET det, men man kan väl få ha ett litet bryt så där i stillsamhet en lördageftermiddag när man inte har nån man att påla genom rumpan i sikte *humtidumptidi*

Jag brukar inte ge mig in i sådana här diskussioner längre, pallar verkligen inte foliehattarna, oavsett om den ABSOLUTA ondskan är taliban-feministerna eller MENA-jihadistena så är oförmågan att resonera och tänka logiskt och kritiskt lika kompakt...
  • Anonym
    Knyttan skrev 2012-09-01 21:06:32 följande:
    Jo jag VET det, men man kan väl få ha ett litet bryt så där i stillsamhet en lördageftermiddag när man inte har nån man att påla genom rumpan i sikte *humtidumptidi*

Jag brukar inte ge mig in i sådana här diskussioner längre, pallar verkligen inte foliehattarna, oavsett om den ABSOLUTA ondskan är taliban-feministerna eller MENA-jihadistena så är oförmågan att resonera och tänka logiskt och kritiskt lika kompakt...

Jag hör dig syster och jag kunde inte hålla med mer.
    Dom diskussionerna tar jag på ett mer lämpat forum för det, där stringensen och intelligensen lyser lite klarare. 

• Fjorgynn

Jaja, varför inte bara komma överens om att detta är ett feminist-påhitt som genusfanatikerna kan få nyttja bäst de vill? Det sorterar ju bara ut snabbare vem som är vem.

Ordet är påhittat av feminister och det är enbart feminister som försvarar påhittet, således ett påhitt för och av feminister.

I sann feministisk överförmyndaranda så försöker man såklart tvinga in ordet i allas våran vardag precis som med allt annat de hittar på i sin genussmedja på uiversiteten runt om i Sverige, men detta kommer de aldrig lyckas med då ingen vill förknippas med genustokar längre.

• PerG
    Fjorgynn skrev 2012-09-01 21:48:46 följande:
    Jaja, varför inte bara komma överens om att detta är ett feminist-påhitt som genusfanatikerna kan få nyttja bäst de vill? Det sorterar ju bara ut snabbare vem som är vem.

Ordet är påhittat av feminister och det är enbart feminister som försvarar påhittet, således ett påhitt för och av feminister.

I sann feministisk överförmyndaranda så försöker man såklart tvinga in ordet i allas våran vardag precis som med allt annat de hittar på i sin genussmedja på uiversiteten runt om i Sverige, men detta kommer de aldrig lyckas med då ingen vill förknippas med genustokar längre.

Jag tror faktiskt du har fel.. Efter att jag reflekterade över "hen"-användningen på ett helt annat forum har jag gjort lite halvplanlös googling och ser att "hen" används relativt avslappnat på många forum (undantaget verkar vara här och flashback typ). Jag tror helt enkelt många tycker "hen" känns bättre att skriva än "h*n".. 

Precis som "snippa" ersatte alla egenpåhittade "kussimurra" och "framstjärt" tror jag att "hen" kommer ersätta "h*n" på Internetforum..  Men det återstår att se om det stannar vid Internetforum eller tar klivet fullt ut i det talade språket... 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!