Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:01:25 följande:
Tänk efter litet nu...
Alltså - om något så är det just tredje person singular som bryter mot trenden genom att köna folk, medan de andra personerna inte gör det. Det logiska är ju faktiskt just "hen" där, för att hålla mönstret.
Det logiska är att använda det befintliga könlösa "den" om man inte vill skriva ut kön, på samma sett som det logiska är att använda de befintliga könlösa de, du, jag osv.
Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:03:43 följande:
Jag har hört om flera fall där en person misstagits för man eller kvinna och våldat på, men aldrig hittills om ett endaste fall av henrelaterat våld. Men vad vet jag, en del av er henmotståndare verkar ju aggressivt rabiata, så jag antar att det kan ske. Genom sig själv känner man andra, eller hur?
Det här var ett inte alltför seriöst svar på FMGA:s inte så seriösa inlägg om psykvård för henhatare.
PerG skrev 2012-09-01 17:09:57 följande:
Haha... missade din "förolämpning" här...
Hehe... du såg den till sist

Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:12:08 följande:
Du talar för döva öron. De har redan bestämt sig att det finns en ond illuminati-sekt av äckliga flat-taliban-feminister som bara är ute efter att kastrera alla män och påla dem genum rumpan på enorma, vassa fallosar i sann Vlad Tepes-stil.
Vad tycker du om den lite småarga tonen i inlägget du citerade? Är det bra att hetsa upp sig så över ett litet (och fult) ord?