• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-08-30 15:48:41 följande:
    Ja? Nöjesguiden, är inte det en bilaga till dessa tidningar?
    Nope det är en upphaussad gratistidning som mest riktar sig till de som går ut och vill ha andra helgnöjen och den har funnits sen tidigt 80-tal.
  • qzectb
    politikern skrev 2012-08-30 15:55:41 följande:

Så var vi där igen. Ordet hen har INGENTING att göra med att kvinnor inte får vara kvinnor och att män inte får vara män, det är ett ord man använder INNAN man träffat någon och ännu inte vet vilket kön hen har. När man vet, så är det han eller hon som gäller.
    DEN heter det!

HAN som är man.

HON som är kvinna.

DEN som är en person.

DET som är ett nöt och säger "hen".

• Jellybeanbaby
    qzectb skrev 2012-08-30 16:11:04 följande:
    DEN heter det!

HAN som är man.

HON som är kvinna.

DEN som är en person.

• Anonym
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:01:14 följande:
    Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

Om du får psykisk ohälsa av ett ord, då tycker jag verkligen du ska söka hjälp för det.

Jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande.

För övrigt är det lustigt att en del här protesterar mot det som dom själva hittat på att andra tycker, men ingen har sagt.
    Som att könen ska suddas ut eller att hen ska ersätta han/hon.

Lär er hur ordet ska användas så behöver ni inte bli så upprörda.
    Och so what, ingen tvingar er ändå att använda ordet, det är fullständigt frivilligt. 
    Ni får göra som ni vill och låt sen andra få göra som dom vill. 
    Inte svårt alls och inget att få psykisk ohälsa av.           
  • PumpkinQueen
    DEN heter det!

HAN som är man.

HON som är kvinna.

DEN som är en person.

DEN är i första hand en sak. Jag är en person, inte en sak.

HEN säger man när man inte vet om det är en man eller en kvinna. Till exempel om man inte träffat personen innan.
  • Anonym
    DEN heter det!

HAN som är man.

HON som är kvinna.

DEN som är en person.

Är det du som bestämmer vilka ord människor ska använda?
  • CMM

Jag vill slå ett slag för det synnerligen trevliga ordet "vederbörande", för vilket "hen" är en synonym (kanske mer kmptbl me dagens SMS-språk, lr va tror ni?)

Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-08-30 16:19:19 följande:
    DEN är i första hand en sak. Jag är en person, inte en sak.

HEN säger man när man inte vet om det är en man eller en kvinna. Till exempel om man inte träffat personen innan.
    Vad får du allt ifrån?

"DEN" har ALLTID använts exakt så som du m fl "hen"förespråkare vill att "hen" ska användas.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-30 16:25:02 följande:

Är det du som bestämmer vilka ord människor ska använda?
    nej det är PunpkinQueen, kanske?
  • Jellybeanbaby
    qzectb skrev 2012-08-30 15:39:16 följande:
    Jag håller med. Så himla svårt är det inte att vi måste uppfinna nya ord. Varje gång någon säger "hen" så är det en politisk markering för könens avskaffande.

Och de gånger man inte vill säga han/hon så finns ju för fan "den"! Den personen. Till den det anbelangar. Varför är det svårt? Vägra "hen"!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!