• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby
    CMM skrev 2012-08-30 16:26:45 följande:
    Jag vill slå ett slag för det synnerligen trevliga ordet "vederbörande", för vilket "hen" är en synonym (kanske mer kmptbl me dagens SMS-språk, lr va tror ni?)
    Hahaha! Man kan ju alltid förkorta, t ex "vdb"
  • Dorian Ertymexx
    qzectb skrev 2012-08-30 16:11:04 följande:
    DEN heter det!

HAN som är man.

HON som är kvinna.

DEN som är en person.

DET som är ett nöt och säger "hen".

Ehm, den respektive det kan båda vara person eller föremål. Get your grammer straight.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-08-30 16:30:09 följande:

Ehm, den respektive det kan båda vara person eller föremål. Get your grammer straight.
    Amen snälla, använd inte engelska uttryck om du inte kan dem.

("get your grammar right" heter det)
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 16:41:32 följande:
    Amen snälla, använd inte engelska uttryck om du inte kan dem.

("get your grammar right" heter det)

Tänkte på Kelsey Grammer. My bad. Skillnaden mellan oss är att jag kan erkänna när jag gör misstag.
  • PolyPond
    Alex2012 skrev 2012-08-30 13:56:05 följande:
    Vadå hur tänker du nu?
    Jag undrar hur du kommit fram till slutsatsen att någon anser att könen ska utplånas genom att man tycker det går bra att skriva "hen" istället för "hon/han" om man känner för det?
    Hur tänkte du när du skapade den ekvationen? Hur fick du den att gå ihop?
  • Nicke
    PolyPond skrev 2012-08-30 17:24:11 följande:
    Jag undrar hur du kommit fram till slutsatsen att någon anser att könen ska utplånas genom att man tycker det går bra att skriva "hen" istället för "hon/han" om man känner för det?
    "nån har sagt" antagligen.
  • Dorian Ertymexx

De har tydligen försökt förinta könen i Ungern och Finland senaste par tusen åren eller mer. Verkar gå segt fram det där...
  • Anonym

Ja, det har jag också flurat på hur man får ihop.
    Det ska bli intressant att läsa svaret på din fråga.  
  • Anonym (Man)

"han och hon" ska inte tas bort från svenska språket. "Hen" är bra när man inte vet könet men "vederbörande" går väl också bra i vissa sammanhang?

• nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-30 16:28:51 följande:
    Hahaha! Man kan ju alltid förkorta, t ex "vdb"
    Precis som vi kan förkorta hen "hn". Det kanske är e:t som ger folk tuppjuck???

H*n verkar inte störa alls lika mycket. Kanske ska vi rensa bort alla e:n så slippr n massa människor som tyckr dt är praktiskt att använda könsnutrala pronomn att bli kallad för gnustalibanr och radikalfministr. Nastånd lösning!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!