• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Anonym skrev 2012-09-02 16:32:07 följande:

Nej, jag tycker inte du ska liera dig med någon som du inte vill liera dig med.
    Det skulle inte jag göra. 

Jag tycker om du själv funderar på vart du står ska sätta dig och fundera på vad DU vill och tycker.
    Och sen ta reda på vad orden betyder. 

Att vara feminist innebär enbart att man tycker att samma villkor ska gälla för både män och kvinnor.
    Att det inte är så idag.
    Samt att man vill se en förändring på det.

Att vara antifeminist är följdaktligen att vara emot dom teserna.

Alla övriga konnotationerna är sånt som andra extrapolerar med och det får stå för dom.
    Det är inget vare sig du eller jag behöver ta hänsyn till.
    Och för min del tänker jag inte låta andra få kidnappa ordet och definiera om det så att det passar deras syften. 

Det finns för övrigt inga sidor, det finns individer, jag älskar verkligen inte alla feminister, jag har mött några riktiga stolpskott i mina dagar, men det finns något vi delar.
    Och det är viljan till jämställdhet.                  
    Rent och skärt skitsnack. Den Svenska statsfeminismen som bygger på genusmodellen är inte synonym med jämlikhet.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym
    Faber skrev 2012-09-02 16:34:22 följande:
    Rent och skärt skitsnack. Den Svenska statsfeminismen som bygger på genusmodellen är inte synonym med jämlikhet.

När du börjar underbygga dina påståenden med något som liknar fakta ska jag börja diskutera med dig. 

Tills dess är det rätt meningslöst att bemöta dom absurditeter du kommer med.

• Knyttan
    Anonym skrev 2012-09-02 16:32:07 följande:

Det finns för övrigt inga sidor, det finns individer, jag älskar verkligen inte alla feminister, jag har mött några riktiga stolpskott i mina dagar, men det finns något vi delar.
    Och det är viljan till jämställdhet.                  
    Amen, sister.
  • Anonym
    Knyttan skrev 2012-09-02 16:39:01 följande:
    Amen, sister.

Tack. Skrattande
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-02 16:34:22 följande:
    "Den Svenska stadsfeminism" existerar inte. Vi har ingen stadsfeminism. Vi har politiskt aktiva som driver frågor och allierar sig och försöker få förankring för sina idéer uppåt. Detta gäller all politik. Vi har de svenska grundlagarna - 4 till antalet och inget om någon stadsfeminism där.
  • Faber
    nihka skrev 2012-09-02 16:42:57 följande:
    "Den Svenska stadsfeminism" existerar inte. Vi har ingen stadsfeminism. Vi har politiskt aktiva som driver frågor och allierar sig och försöker få förankring för sina idéer uppåt. Detta gäller all politik. Vi har de svenska grundlagarna - 4 till antalet och inget om någon stadsfeminism där.
    Om en modell styr de politiska beslut som tas och de policys som skall gälla på myndigheter och statliga verk så ja då har vi i praktiken statsfeminism och av det följer att alternativa synsätt tystas ned.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym (kvinna)

Lite ot men är jag den enda kvinnan här som aldrig känt mig diskriminerad eller illa behandlad pga mitt kön?

• Anonym (kvinna)
    Anonym skrev 2012-09-02 12:19:57 följande:

Det är inte svårt alls i min värld.

Jag har en son och en dotter.
    Jag vill självklart inte att min son ska ha sämre förutsättningar i livet för att han är av manligt kön.
    Men inte heller villl jag att min dotter ska ha det för att hon är av kvinnligt kön.
    Jag vill helt enkelt att dom ska ha samma förutsättningar. 

Jämställdhet alltså. 
    Därför kallar jag mig för feminist.        
  • Knyttan
    Anonym (kvinna) skrev 2012-09-02 16:58:46 följande:
    Lite ot men är jag den enda kvinnan här som aldrig känt mig diskriminerad eller illa behandlad pga mitt kön?
    Nej det har inte jag heller. Däremot så anser jag att det finns strukturer i samhället som gynnar resp missgynnar olika grupper beroende på vilket kön de har. Och jag tycker det är fel. Jag som person har aldrig lidit av att vara kvinna. Men mitt liv och hur det ser ut är i högsta grad påverkat av att jag råkade födas med snippa istället för snopp. Det innebär inte att jag vantrivs med mitt liv eller något liknande - bara att för kommande generationer kan vi se till att det blir annorlunda, att kommande små pojkar och flickor får fler valmöjligheter när det gäller intressen, ett större register av uttryckssätt och så vidare.
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-02 16:54:38 följande:
    Om en modell styr de politiska beslut som tas och de policys som skall gälla på myndigheter och statliga verk så ja då har vi i praktiken statsfeminism och av det följer att alternativa synsätt tystas ned.
    Ja, men vi har ingen modell av arten feminism som styr alla politiska beslut som ska gälla på alla myndigheter och statliga verk utan bara aktörer som lobbar för sin sak - såsom det är generellt inom politiken. Det kallas demokrati.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!