• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-02 11:35:37 följande:
    Du bevisar ju bara det jag påstod, att feminism och jämlikhet inte är samma sak. Antingen är man för jämställdhet eller så är man det inte, att bara vara för det på "vissa områden" men inte på andra går inte ihop i min värld. Men för mig är det just det som är feminism.

Det är inte svårt alls i min värld.

Jag har en son och en dotter.
    Jag vill självklart inte att min son ska ha sämre förutsättningar i livet för att han är av manligt kön.
    Men inte heller villl jag att min dotter ska ha det för att hon är av kvinnligt kön.
    Jag vill helt enkelt att dom ska ha samma förutsättningar. 

Jämställdhet alltså. 
    Därför kallar jag mig för feminist.        
  • CMM
    Anonym skrev 2012-09-02 12:19:57 följande:

Det är inte svårt alls i min värld.

Jag har en son och en dotter.
    Jag vill självklart inte att min son ska ha sämre förutsättningar i livet för att han är av manligt kön.
    Men inte heller villl jag att min dotter ska ha det för att hon är av kvinnligt kön.
    Jag vill helt enkelt att dom ska ha samma förutsättningar. 

Jämställdhet alltså. 
    Därför kallar jag mig för feminist.        
    Så olika man kan vara. Jag har också en son och en dotter och vill också att de ska ha samma förutsättningar. Jämställdhet alltså.

Därför kallar jag mig för antifeminist. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • CMM
    Anonym skrev 2012-09-02 12:17:24 följande:
    Precis, det blir absurt.

Det är som att säga att man inte får säga att man jobbar med välgörenhet om man inte ägnar sig åt välgörenhet i precis vartenda område där det behövs hjälp.
    Eller att man inte kan säga att man jobbar inom vården om man inte jobbar inom alla vårdområden som finns.

Det går ju inte att ta sånt på allvar.

Men jag antar att det är ett sätt för dom som inte gillar/känner sig hotade av feminister att svartmåla.
    För så dum kan ingen vara på riktigt.

Samtidigt som dom som hävdar det sällan gör något själva, så har dom mage att klaga på dom som faktiskt försöker göra något.
    Är inte det typiskt.           
    Hur många härskartekniker fick du med i det där inlägget? Glad
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PolyPond
    CMM skrev 2012-09-02 13:00:31 följande:
    Så olika man kan vara. Jag har också en son och en dotter och vill också att de ska ha samma förutsättningar. Jämställdhet alltså.

Så kontraproduktivt.
  • Knyttan
    CMM skrev 2012-09-02 13:00:31 följande:

Du får gärna bemöta det jag skrev i mitt inlägg till dig ovan.
  • Knyttan
    Faber skrev 2012-09-02 12:04:30 följande:
    Feministerna är inte för jämlikhet, de arbetar för kvinnornas överhöghet.
    Du får också gärna läsa mitt inlägg ovan, nummer 2046.
  • Jellybeanbaby

Jag är för jämlikhet, alltså en "equalist" eller en "jämlikist"
    - INTE en feminist. Det är ju ett skällsord numera.

• Knyttan
    Anonym skrev 2012-09-02 12:17:24 följande:
    Precis, det blir absurt.

Det är som att säga att man inte får säga att man jobbar med välgörenhet om man inte ägnar sig åt välgörenhet i precis vartenda område där det behövs hjälp.
    Eller att man inte kan säga att man jobbar inom vården om man inte jobbar inom alla vårdområden som finns.

Det går ju inte att ta sånt på allvar.

Men jag antar att det är ett sätt för dom som inte gillar/känner sig hotade av feminister att svartmåla.
    För så dum kan ingen vara på riktigt.

Samtidigt som dom som hävdar det sällan gör något själva, så har dom mage att klaga på dom som faktiskt försöker göra något.
    Är inte det typiskt.           
    Nej ingen kan göra allt men alla kan göra lite. Självklart kommer alla att strida för den frågan som ligger en själv närmst/ påverkar en mest. Att feminismen fram tills de senaste decennierna mest uppmärksammat kvinnors situation är ju bara naturligt eftersom det är en rörelse som har drivits av kvinnor på grund av att de upplever ett förtryck. När situationen börjar bli mer jämställd och de mer skriande formerna av ojämlikhet (som att kvinnor har lika tillgång till demokrati, utbildning och är lika männen inför lagen) är åtgärdade kan man börja gå in på mindre saker.
       Samtidigt är det ju ett faktum att kvinnor har ett försprång i debatten iom att  de redan i decennier har diskuterat dessa frågor och är vana att se sig själva som en grupp med "särintressen" osv. För män är det fortfarande delvis ett uppvaknande, att de också måste se sig som en grupp bland alla andra och inte normen för alltings varande. Att männen nu har börjat vakna upp och se att de också förlorar på könsrollerna tycker jag bara är jättebra.
        Synd bara att vissa inte kan diskutera det hela konstruktivt utan försvinner in i foliehatten med diverse konspirationsteorier om feministnätverk som planerar att ta över världen, omprogrammera alla till att bli tvångslesbiska och göra männen kollektivt sterila genom att hälla hormoner i dricksvattnet...
  • Knyttan
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-02 14:01:56 följande:
    Jag är för jämlikhet, alltså en "equalist" eller en "jämlikist"
    - INTE en feminist. Det är ju ett skällsord numera.
    Ja, på grund av ovan nämnda foliehattar som inte ens vet vad feminism egentligen är....
  • Jellybeanbaby
    Knyttan skrev 2012-09-02 14:16:53 följande:
    Ja, på grund av ovan nämnda foliehattar som inte ens vet vad feminism egentligen är....
    Det är din åsikt...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!