• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Fjorgynn
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-03 11:22:24 följande:

I motsats till er antifieminister som redan i den här tråden vill få folk att sluta använda språket som de behagar? Dina meningsfränder (och kanske du också, har inte sett allt du skrivit) vill ju bestämma vad vårt användande av ett litet ord ska betyda. Vi får inte själva bestämma det alltså. Att du/ni sedan sitter och gnäller på att andra ska bestämma blir därför ytterligt löjligt och massivt hycklande.
    Nej "vi" antifeminister/jämställdister tycker illa om "hen" eftersom det är ett radikalfeministiskt ord som inte tycks existera utanför media-sekten och radikalt feministiska kretsar.

Varför räds vi då feminismen? ja förutom att det kräver dödsoffer: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15296645.ab 
    Så verkar tokfeministerna idag ha kapat åt sig rejält med makt i mäktiga institutioner, detta syns genom deras arroganta sätt att nyttja statlig media som sin egna propagandamegafon. 
    Mentalsjuka kvinnor såsom Sofia Thermaenius skulle t.ex aldrig få jobb inom ett sunt fritt media, detta är en människa som säger sig kräkas enbart på grund utav närheten från en man, sedan säger hon sig torka av sin spya på honom.
    Hon får alltså basunera ut sina åsikter för våra skattepengar.
    När hon sedan blir ertappad med att uppsåtligen ljuga för att få igenom sin världsbild så svarar hon att det inte är hennes jobb att "förmedla någon form utav verklighet".
    Det skrämmande med historien är att hon fått behålla jobbet och även fått mer efter denna incident, hennes vänner i övriga media låtsas som ingenting utan fortsätter sitt propagerande i ökad takt.
    Men det kanske inte är så konstigt med tanke på att Sofia har starka kopplingar till folket bakom #prataomdet/#tackanna med Anna Ardin i spetsen, kvinnan som vill sätta dit fria medias frontperson Julian Assange för våldtäkt baserat på att han skulle ha gjort sönder en kondom med flit(bevismaterial: kondom utan DNA) och att hans penis ska ha tagit i hennes rygg under natten.
    Detta är sjukt.

Detta skrämmer mig då det i slutändan är en demokratifråga och även för att feminister så ivrigt vill in och detaljstyra människor i deras vardag, då vet man aldrig(eller alltid?) hur det slutar.

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 15:58:14 följande:
    Klokt tänkt. Det har du rätt i. Men om vi nånsin ska komma dit vi vill komma en dag vill det till att alla rabiata manshatarfeminister slutar kalla sig för feminister och slutar säga saker som "du är man, jag är kvinna, alltså ska du hålla käften" - för de förstör för alla de andra.
    Hur många såna rabiata manshatarfeminister har du faktiskt mött? 
    Jag har aldrig mött någon och jag misstänker att dom är i stort skapade av samma källa som dom som vill kidnappa ordet feminist.
    Det är i syfte att svartmåla människor som vill ha jämställdhet helt enkelt.

Men om jag hörde en människa säga så till en annan människa, feminist eller ej, skulle jag tycka att det var en sorgligt osäker figur och nej, det är naturligtvis inte acceptabelt.

Men det kommer alltid finnas rötägg inom alla grupperna.
    Jag tror inte det går att eliminera sånt, det man kan göra är att inte generalisera vad en individ säger till att gälla alla inom den gruppen.
    Jag är inte bara feminist, jag är kvinna, jag är mamma, jag är svensk, jag är stadsbo etc etc.....jag tillhör massor av grupper, inte tänker jag ta ansvar för vad nån annan inom nån av dom grupperna säger eller gör. 
    Lika lite som jag extrapolerar det som vissa män gör, till att gälla alla män, bara för att det finns skitstövlar som är män betyder ju inte att alla män är skitstövlar.

Det tycker jag att man borde kunna kräva att vuxna människor ska kunna inse.
    När man buntar ihop feminister och anklagar alla feminister för vad en feminist kan ha sagt eller gjort, då är det en härskarteknik.
    En pålaga av skuld, för man vet att det kommer alltid finnas något man på det viset kan racka ner på, så behöver man inte själv hantera dom jobbiga frågorna, som t ex jämställdhet.              
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 16:56:59 följande:
    dummaste jag nånsin läst.
    Är alla män manschauvinister då eller vaddå?
    Läste du inte hela inlägget, t ex, det som står inom parentesen. *tipsar* 

• Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-09-03 18:03:48 följande:
    Hur många såna rabiata manshatarfeminister har du faktiskt mött? 
    Jag har aldrig mött någon och jag misstänker att dom är i stort skapade av samma källa som dom som vill kidnappa ordet feminist.
    Det är i syfte att svartmåla människor som vill ha jämställdhet helt enkelt.

Men om jag hörde en människa säga så till en annan människa, feminist eller ej, skulle jag tycka att det var en sorgligt osäker figur och nej, det är naturligtvis inte acceptabelt.

Men det kommer alltid finnas rötägg inom alla grupperna.
    Jag tror inte det går att eliminera sånt, det man kan göra är att inte generalisera vad en individ säger till att gälla alla inom den gruppen.
    Jag är inte bara feminist, jag är kvinna, jag är mamma, jag är svensk, jag är stadsbo etc etc.....jag tillhör massor av grupper, inte tänker jag ta ansvar för vad nån annan inom nån av dom grupperna säger eller gör. 
    Lika lite som jag extrapolerar det som vissa män gör, till att gälla alla män, bara för att det finns skitstövlar som är män betyder ju inte att alla män är skitstövlar.

Det tycker jag att man borde kunna kräva att vuxna människor ska kunna inse.
    När man buntar ihop feminister och anklagar alla feminister för vad en feminist kan ha sagt eller gjort, då är det en härskarteknik.
    En pålaga av skuld, för man vet att det kommer alltid finnas något man på det viset kan racka ner på, så behöver man inte själv hantera dom jobbiga frågorna, som t ex jämställdhet.              
    Kvinnan med det stökigt möblerade psyket, Tiina Rosenberg, har sagt så. DU vet, FI-skaparen.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 18:35:58 följande:
    Kvinnan med det stökigt möblerade psyket, Tiina Rosenberg, har sagt så. DU vet, FI-skaparen.

Ok, det var väldigt dumt av henne, kan jag tycka.

Men resten jag skrev då, tycker du det är rätt att dra alla över en kam för att en säger något dumt. 
    Är det ok att belasta en hel grupp för att en individ säger något dumt.

Hur många män har du inte hört som sagt dumheter, har du tänkt likadant där?
    Eller kvinnor för den delen, kvinnor som inte definierat sig som feminister alltså.
    Det finna puckon överallt, men man måste se dom som dom individer dom är, inte som representanter för en hel grupp.
    Det vore bara dumt och farligt, det är så fördomar, trakasserier, mobbing och rasism föds.       
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-09-03 19:03:33 följande:

Ok, det var väldigt dumt av henne, kan jag tycka.

Men resten jag skrev då, tycker du det är rätt att dra alla över en kam för att en säger något dumt. 
    Är det ok att belasta en hel grupp för att en individ säger något dumt.

Hur många män har du inte hört som sagt dumheter, har du tänkt likadant där?
    Eller kvinnor för den delen, kvinnor som inte definierat sig som feminister alltså.
    Det finna puckon överallt, men man måste se dom som dom individer dom är, inte som representanter för en hel grupp.
    Det vore bara dumt och farligt, det är så fördomar, trakasserier, mobbing och rasism föds.       
    Hahaha? Tycker jag det? Att det är rätt att dra alla över en kam för att en säger något dumt?
    Ställer jag mig upp mitt i tunnelbanan eller bussen och säger "Jag är feminist!"?
    NEJ för det har blivit ett skällsord! Det är inte BARA Anna Ardin, TiIna Rosenberg, Gudrun Schyman,Sofia Thermaneus, NIna Yderberg, ROKS osv osv osv som slänger ur sig grodor! Snart sagt varenda känd människa som kallat sig feminist har sagt saker som jag absolut inte kan förlika mig med.

Att vara anti-män, att kalla kvinnor för "könsförrädare" för att de vill ha sex med män, DET är inte feminism enligt mig.

Men tokarna har "kidnappat" ordet feminism och därför kommer jag inte kalla mig för det. Inte nu i dagsläget iaf.
    Frågor?
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 19:35:00 följande:
    Hahaha? Tycker jag det? Att det är rätt att dra alla över en kam för att en säger något dumt?
    Ställer jag mig upp mitt i tunnelbanan eller bussen och säger "Jag är feminist!"?
    NEJ för det har blivit ett skällsord! Det är inte BARA Anna Ardin, TiIna Rosenberg, Gudrun Schyman,Sofia Thermaneus, NIna Yderberg, ROKS osv osv osv som slänger ur sig grodor! Snart sagt varenda känd människa som kallat sig feminist har sagt saker som jag absolut inte kan förlika mig med.

Att vara anti-män, att kalla kvinnor för "könsförrädare" för att de vill ha sex med män, DET är inte feminism enligt mig.

Men tokarna har "kidnappat" ordet feminism och därför kommer jag inte kalla mig för det. Inte nu i dagsläget iaf.
    Frågor?
    Så du lägger dig för dom du kallar för "tokar". 
    Valet är ditt.  

Nej, jag har inga frågor.  
  • Aaliyah
    Det börjar väl bli läge för mitt favoritcitat: "Feminism is hated because women are hated. Anti-feminism is a direct expression of misogyny; it is the political defense of women hating". (Andrea Dworkin)

I can only please one person per day.. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 19:35:00 följande:

Frågor?

För övrigt spelar det ingen som helst roll om det är en enda person eller 50 000 ur en grupp som säger samma sak.
    Det är fortfarande individen som ska bedömas, inte gruppen.

Det här förstår varje människa med normal intelligens.    
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-09-03 19:47:13 följande:
    Det börjar väl bli läge för mitt favoritcitat: "Feminism is hated because women are hated. Anti-feminism is a direct expression of misogyny; it is the political defense of women hating". (Andrea Dworkin)

Suveränt och tyvärr ett sanningsenligt citat.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!