• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • CMM
    CMM skrev 2012-09-10 16:53:55 följande:
    Varför det? Hennes tidning, hennes regler. Väl? Skönt att fler delar uppfattningen att ordet trots allt står har en politisk laddning.
    "Står" ska inte vara med, såklart.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PolyPond
    CMM skrev 2012-09-10 16:53:55 följande:
    Varför det? Hennes tidning, hennes regler. Väl? Skönt att fler delar uppfattningen att ordet trots allt står har en politisk laddning.
    Du kommer att få se...
  • CMM
    PolyPond skrev 2012-09-10 16:56:03 följande:
    Du kommer att få se...
    Japp. "Twitterstormen" och dess anhängare ger sig väl inte förrän Herlitz gjort en offentlig pudel och helst avgått. Det här med att få tycka och tänka som man vill är inte alltid så populärt, tydligen.
  • PolyPond
    CMM skrev 2012-09-10 16:57:18 följande:
    Japp. "Twitterstormen" och dess anhängare ger sig väl inte förrän Herlitz gjort en offentlig pudel och helst avgått. Det här med att få tycka och tänka som man vill är inte alltid så populärt, tydligen.
    Nu är det ju förvisso Gunilla som försöker hindra folk från att skriva som de vill.
  • CMM
    PolyPond skrev 2012-09-10 16:59:01 följande:
    Nu är det ju förvisso Gunilla som försöker hindra folk från att skriva som de vill.
    Tror du på fullt allvar att man får skriva som man vill som journalist på DN (med eller utan "hen"-policy)?
  • PolyPond
    CMM skrev 2012-09-10 17:00:09 följande:
    Tror du på fullt allvar att man får skriva som man vill som journalist på DN (med eller utan "hen"-policy)?
    Saken är den att kritiken mot hen-användning ofta handlar om att det ett ord som kommer uppifrån. Detta är inte riktigt sant. Sant är däremot att det nu kommer ett förbud uppifrån. Det är en rolig ironi i detta.
  • Aaliyah

Polypond: bra poäng. Om man inte gillar hen behöver man inte använda det. Och med det skulle väl diskussionen vara avslutad i den bästa av världar.

I can only please one person per day.. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Jellybeanbaby
    CMM skrev 2012-09-10 15:22:18 följande:
    DN inför förbud mot "hen" i nyhetstexter: www.dagensmedia.se/nyheter/pr int/dagspress/article3535185.ece
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! haha! Skrattande
    DN I LOVE YOU!!!

DN nu har ni haft mig som prenumerant i snart 10 år, det blir minst 10 till! LOVE IT!
  • Jellybeanbaby
    PolyPond skrev 2012-09-10 16:52:33 följande:
    Stor humor. Speciellt med tanke på att hon kommer att få ta det tillbaka rätt fort.

Och Kom Ut! förbjuder Gunilla-användning:
    www.tidningenkomut.se/2012/09/kom-ut-infor-gu.../#comment-5113
    lol är det en tidning?? Aldrig hört talas om skiten. Solig
  • Jellybeanbaby

Två FANTASTISKA kommentarer till DN:s bannlysning av det fågelsjuka ordet "hen".
    Dessa kommentarer säger egentligen ALLT om vad det egentligen handlar om här.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ehum

Ett tips till hen-förespråkarna: man kan aldrig vinna en debatt genom att förneka det uppenbara.
    Det var ni som slogs för hen med politiska argument. Ni gjorde poäng var att det var könsneutralt och därmed skulle vrida samhället i radikalfeministisk riktning (vilket många av oss andra inte vill). Det finns ingen som har glömt det.
    Visst, det går att använda hen av rent praktiska skäl som ett bekvämt pronomen. Men inte utan att bli misstänkt för att sympatisera med er – eftersom ni investerade så mycket i att göra det till en politisk symbol.
    Inse att ni själva skapat det här bakslaget. Och fortsätt gärna att göra den typen av PR-misstag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Twitterstormen"

Som alla andra gånger så består "twitterstormen" av journalister, pr-konsulter, politiker och kulturpersonligheter.
    *gäsp*

Per 2012-09-10 16:58
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!