• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-09-10 11:09:54 följande:

Vad pratar du om? Var har jag skrivit om mina eventuella bilar, hus, släktingar, sjukdomar, studier, anhöriga och så vidare?

Det finns fler sätt att finansiera dessa saker, än att bara höja skatten för alla arbetande människor. Tänk utanför ramen som de rödfärgade lärarna gav dig i skolan.
    ...oooooch naturligtvis svarar du inte alls på mitt inlägg.
    Blev det för obekvämt?
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-10 12:14:11 följande:
    ...oooooch naturligtvis svarar du inte alls på mitt inlägg.
    Blev det för obekvämt?

Jag förstår helt enkelt inte vad du pratar om, men jag gör mitt bästa för att besvara det som jag tror att jag förstår.
  • Jellybeanbaby
    PumpkinQueen skrev 2012-09-10 13:31:02 följande:

Jag förstår helt enkelt inte vad du pratar om, men jag gör mitt bästa för att besvara det som jag tror att jag förstår.
    Det gör inget. Huvudsaken är att många andra som läser förstår. Jag tänker inte leka lärare här.
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-10 13:54:01 följande:
    Det gör inget. Huvudsaken är att många andra som läser förstår. Jag tänker inte leka lärare här.
    Nej, det är klart att det kanske känns jobbigt för dig att förklara vad det är du menar. Enklare att bara komma med påhopp.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-08 10:55:15 följande:

Det här kanske hjälper till att komma tillbaka på hen-spåret:

" rel="nofollow" target="_blank">

">

Filmen heter Pojktanten 

Ojoj, nu blir det ramaskri typ överallt... :P

Såg föreläsning på Kunskapskanalen om språkrådet och bland annat hen-frågan. Jag skulle leta upp länk till det, men det känns så onödigt, de kommer ändå bara kallas "PK" och "del av den onda feministmanshatarkonspirationen".  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • CMM

Första länken strular och är allmänt muppjävlig. Inte verkar det funka att copypaste:a den igen heller. Nåväl, det finns länk till ursprungsartikeln från artikeln om "twitterstormen".

Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • CMM
    PolyPond skrev 2012-09-10 16:52:33 följande:
    Stor humor. Speciellt med tanke på att hon kommer att få ta det tillbaka rätt fort.
    Varför det? Hennes tidning, hennes regler. Väl? Skönt att fler delar uppfattningen att ordet trots allt står har en politisk laddning.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!