• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym

Tycker bara hen är ett otroligt tråkigt och färglöst ord....

• PolyPond
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-10 17:17:04 följande:
    lol är det en tidning?? Aldrig hört talas om skiten. Solig
    Kom ut! är rfsls redaktionellt fria husorgan.

I regel väldigt bra faktiskt.
  • Jellybeanbaby

*försöker ladda DN-sidorna för femtielfte gången*
    *helkört*
    *försöker igen*
    *helkört*
    *skrattar*

*tänker mig in i en vanlig dag på redaktionen hos Gunilla Herlitz*

Journalist - du öh Gunilla hur GÖR vi med den här "hen"-frågan. Skriver jag mitt inlägg så eller så? *visar utdrag*
    Receptionist - Hej kan du hälsa att "hen"s besök är här
    Annan Journalist - Hej Herlitz, du jag undrar har vi något grammatiskt program för hur DN ska agera i den här "hen"-frågan....
    Tredje journalist - Han, öh jag menar hen, öh jag menar hon--- öhhhh....

osv...

Till slut brast det för Fru Herlitz.
    Då sa hon nog nåt i stil med  "NEJ VET NI VAD! Nu orkar jag inte med det här larvet längre! Nu skiter vi i allt vad "hen" heter! Skippa radikalfeminismpropagandan! Det är inte vad DN ska hålla på med!"

Och så rätt hon har!

• Jellybeanbaby
    Hannapannagalenpanna skrev 2012-09-10 17:49:29 följande:
    ha ha ha ha ha!! VIlken as rolig sketch!!!
    Men åh tack. Skrattande Lite passiv-aggressivt av mig, men ändå, kul att det uppskattas.
  • PolyPond

Det jag har svårt att förstå är att inte hen-motståndarna inser att slaget är förlorat. För varje tråd, inlägg, artikel och twitterstorm vinner hen mer och mer mark. För några få månader sedan visste få vad hen var, nu vet i princip alla. Snöbollen som varit liten och i rullning bra länge är enorm nu. Ingen kommer kunna stoppa den.

• Jellybeanbaby
    PolyPond skrev 2012-09-10 17:55:45 följande:
    Det jag har svårt att förstå är att inte hen-motståndarna inser att slaget är förlorat. För varje tråd, inlägg, artikel och twitterstorm vinner hen mer och mer mark. För några få månader sedan visste få vad hen var, nu vet i princip alla. Snöbollen som varit liten och i rullning bra länge är enorm nu. Ingen kommer kunna stoppa den.
    Hmh!

Det jag har svårt för att förstå är att inte hen-förespråkarna inser att slaget är förlorat. För varje tråd, inlägg, artikel och twitterstorm så gör de bara bort sig mer och mer. Ingen bryr sig på allvar om att använda ordet "hen" och ingen kommer att göra det, förutom en MYCKET MYCKET liten grupp radikala genustyckare.
    Och vilka består "twitterstormen" av? Jo just det, samma grupp.
  • PolyPond
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-10 17:59:24 följande:
    Hmh!

Det jag har svårt för att förstå är att inte hen-förespråkarna inser att slaget är förlorat. För varje tråd, inlägg, artikel och twitterstorm så gör de bara bort sig mer och mer. Ingen bryr sig på allvar om att använda ordet "hen" och ingen kommer att göra det, förutom en MYCKET MYCKET liten grupp radikala genustyckare.
    Och vilka består "twitterstormen" av? Jo just det, samma grupp.
    Det fungerar inte så. Fler och fler använder hen för varje dag som går och ingen behöver längre förklara vad man menar med det. Det är en stor vinst och hen-motståndarna har hjälpt till med detta.
  • Jellybeanbaby
    PolyPond skrev 2012-09-10 18:01:56 följande:
    Det fungerar inte så. Fler och fler använder hen för varje dag som går och ingen behöver längre förklara vad man menar med det. Det är en stor vinst och hen-motståndarna har hjälpt till med detta.
    You say tomato....
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-10 15:19:16 följande:

Ojoj, nu blir det ramaskri typ överallt... :P

Såg föreläsning på Kunskapskanalen om språkrådet och bland annat hen-frågan. Jag skulle leta upp länk till det, men det känns så onödigt, de kommer ändå bara kallas "PK" och "del av den onda feministmanshatarkonspirationen".  

Om du hittar länken läser jag gärna.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!