• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:33:06 följande:
    Så det är okej att ta någons pengar om man använder dem för trevliga ändamål? Jag tycker faktiskt inte det.

Nu var det ju du (eller någon annan Anonym, det är svårt när ni alla heter samma sak) som klagade på hur saker var i det här landet, inte jag. Jag är nöjd. Då verkar det lite dumt att föreslå att just jag ska flytta.
    Jag har inte föreslagit att DU ska flytta och ja, jag tycker att det är okej att betala skatt. 
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-07 09:36:11 följande:
    Jag har inte föreslagit att DU ska flytta och ja, jag tycker att det är okej att betala skatt. 
    Är det okej om jag stjäl en plånbok och använder pengarna till att bjuda en förskoleklass på zoo?
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:37:14 följande:
    Är det okej om jag stjäl en plånbok och använder pengarna till att bjuda en förskoleklass på zoo?
    Det är inte riktigt samma sak. Jämför du skatt med ett brott? Det låter smart.
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-07 09:39:16 följande:
    Det är inte riktigt samma sak. Jämför du skatt med ett brott? Det låter smart.
    På vilket sätt är det inte samma sak? (Bortsett från att vi valt att kalla det ena för brott?)
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:46:23 följande:
    På vilket sätt är det inte samma sak? (Bortsett från att vi valt att kalla det ena för brott?)
    Ah, du är en sån.
    Tja, finns det någon annan tråd detta diskuteras? 
  • Jellybeanbaby

majgad som denna tråd spårat ur.

• CMM
    Fjorgynn skrev 2012-09-06 20:08:48 följande:
    Detta stämmer inte, det har gjorts undersökningar från många länder, alltifrån världens mest "könssegregerade" till mest jämställda.
    Man frågade vad kvinnor var intresserade av att arbeta med, och man kunde inte se något mönster om att kvinnor i mindre jämställda länder var intresserade av mer kvinnliga sysslor.

Det är till och med så att kvinnor i länder som ses som "mindre jämställda" (t.ex. i Asien) i högre grad än här väljer att utbilda sig till typiskt manliga yrken, eftersom det normalt innebär högre lön och högre status att vara exempelvis ingenjör än att vara exempelvis sjuksköterska.

Så är inte fallet i exempelvis Norge, ett land som vi väl får vara överens om bör anses ligga i framkant vad gäller jämställdhetsarbete och kvinnosyn. Man observerade att när det fanns särskilda incitament för kvinnor att söka t.ex. ingenjörsutbildningar ökade andelen kvinnor där - men så fort incitamentet drogs tillbaka återgick allt tämligen raskt till hur det sett ut tidigare. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-09-07 09:47:33 följande:
    Ah, du är en sån.
    Tja, finns det någon annan tråd detta diskuteras? 

Det var inte jag som tog upp ämnet i denna tråd, det var du.
  • Anonym
    PumpkinQueen skrev 2012-09-07 09:56:39 följande:

Det var inte jag som tog upp ämnet i denna tråd, det var du.
    och?
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 11:57:25 följande:

...och på vilket sätt skulle du få det bättre genom att alla andra människor får mindre pengar i plånboken och antalet arbetslösa ökar?

Du menar som det blir nu?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!