• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 11:59:08 följande:

Nu är du paranoid, Dorian. Det är bara för att du är vänster som du tycker att det är så. Skål

Knappast. Har högerpolare som håller med mig. Och jag talar om bildat, kunnigt folk med bred kunskapsbas. Statsvetare, till exempel.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 13:54:33 följande:

Så vi ska inte bry oss om att majoriteten får det bättre, utan majoriteten ska anpassa sig till dig? Det låter ju demokratiskt och bra.

Majoriteten ska inte få det bättre på minoritetens bekostnad om minoriteten är en eller flera utsatta grupper, nej.
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-06 14:19:16 följande:
    Jag förstår inte vad du pratar om.

En förutsättning för att människor ska ha det bra, tycker jag är att de slipper bli bestulna på sina pengar.

Skatt är inte stöld.
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 15:45:18 följande:

Du menar som det blir nu?

Då tar vi väl en gammal FL-klassiker i repris: Källa på det, tack.
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 15:46:23 följande:

Knappast. Har högerpolare som håller med mig. Och jag talar om bildat, kunnigt folk med bred kunskapsbas. Statsvetare, till exempel.
    Nejmen. Jag har ju polare som håller med mig. Vad tokigt. Mina polare kan nog slå dina polare.
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 15:47:31 följande:

Majoriteten ska inte få det bättre på minoritetens bekostnad om minoriteten är en eller flera utsatta grupper, nej.
    Så minoriteten har rätt till att göra anspråk på majoritetens egendom, utan majoritetens godkännande? Ja, men då förstår jag alla de där ensamstående småbarnsmorsorna som gnäller ut i Aftonbladet om att de är så fattiga att de inte kan köpa barnen nya cyklar varje år, eller att vissa utav deras barn inte har den senaste modellen av Iphone och nån thailandsresa har de ju inte varit på på flera månader. Stoppa barnfattigdomen, liksom.
  • PolyPond

Kan debatten avslutas i denna diskussion nu?
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 15:48:07 följande:

Skatt är inte stöld.

Varför skulle det inte vara det? Man tar ju en annan människas pengar, utan dennes godkännande.
  • PumpkinQueen
    PolyPond skrev 2012-09-07 15:52:55 följande:

Kan debatten avslutas i denna diskussion nu?
    Haha, ja det är väl inte konstigt att folk tycker som de gör. Bamse och Pellefant har förstört dem. Glad Folk kan inte ens skilja på skatter och försäkringar.
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-06 23:54:32 följande:
    Ja just det, sedan var det den där stereotypen med den jagande stenåldersmannen. Sanningen är att på stenåldern så hade inte människor råd med sådana fjanterier som "könsroller" eller att hälften av gruppen skulle sitta och mysa framför brasan. ALLA var tvugna att jaga. Kvinnor jagade också. Först iom. jordbrukarsamhällets framväxt blev det vanligare med arbetsfördelning. I senare tid har våra stereotypa föreställningar om manligt och kvinnligt färgat av sig på arkeologiska fynd så till den grad att kvinnogravar från stenåldern har klassificerats som män endast pga förekomsten av jaktredskap.

www.historiska.se/historia/livsoden/backaskog.../

Kvinnor har inte ens ägnat sig åt "tusentals år av omhändertagande". För ett par hundra år sedan var det helt normalt för rika kvinnor att lämna bort sina egna barn till en amma som både ammade barnet och uppfostrade det, och i andra samhällen så betraktas barn inte som personliga utan som "gruppens" och de uppfostras således av "alla" inte av den biologiska mamman.

Inte ens då. Kolla in bönderna i sydostasien eller rurala latinamerika. Lika mycket arbete oavsett kön. I vissa delar av världen är det kvinnorna som gör det hårda jobbet, inte männen.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!