• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-11 18:26:05 följande:
    Jag håller med!
    Önskar bara att "häään"-maffian kunde sluta försöka trycka ner ordet i våra halsar!

Berätta nu, en gång för alla: vem har försökt trycka ned ordet i din hals. Ge oss ett namn, ett nic, en utseendebeskrivning. Eller raljerar du bara?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-11 19:06:59 följande:
    Nä, tvinga oss att använda det kan ni inte, det är sant. Men det sticker uppenbarligen i ögonen när en tidning inför en policy om att inte använda det. Där kanske det inte vore så dumt med en liten twitterstorm och lite kunskapsupplysning och dylikt för att det inte ska glömmas bort vem som har rätt :)

Personligen har jag förlikat mig med att t.ex. Nöjesguiden använder hen. Jag kan alltid välja att inte läsa den.

Ursäkta??? Det stack ju som FAN i ögonen på er när DN ANVÄNDE ordet, så exakt hur tänker du att du ska sitta på en hög häst nu när andra blir irriterade på motsatsen?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Daddy  Cool
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-12 01:18:31 följande:
    ...nu när andra blir irriterade på motsatsen?
    Erkänner du att hen-anhängare blir irriterade på att folk väljer att inte använda h-ordet? Glad

• Anonym (hm)

hatar också det!
    och är det bara jag som reagerar på att "hen" blir "herrn" !?

• Daddy  Cool
    Anonym (hm) skrev 2012-09-12 01:52:51 följande:
    hatar också det!
    Du får uttala det med långt e istället, heeeeeen.

• Anonym (hm)
    Daddy Cool skrev 2012-09-12 01:56:39 följande:

mmm jag har testat ALLT!
  • Anonym
    Anonym (hm) skrev 2012-09-12 01:52:51 följande:
    hatar också det!
    Ja
  • Jellybeanbaby
    Daddy Cool skrev 2012-09-12 01:56:39 följande:

hén - uttal som gen i genväg-  det kan jag förstå. Det låter mer "normalt" - vad konstigt att inte henmaffian bestämde sig för att uttala ordet så i stället!
    hèn - för mig blir det bara fjäderfä och dessutom alldeles för nära "henne".

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Puss Dorian, jag raljerade lite. Solig
    Och ja, man får smasha på upplägg.
  • Alisa

Man kan använda "hon eller han" eller hen. 
    Man kan använda tupplur eller power nap.
    Man kan välja ord som betyder samma sak, man kan hålla sig till det ena eller andra, eller växla beroende på tillfälle och humör. 

Diskussionen kring HEN har fått onödiga proportioner. 

• CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-12 01:18:31 följande:

Ursäkta??? Det stack ju som FAN i ögonen på er när DN ANVÄNDE ordet, så exakt hur tänker du att du ska sitta på en hög häst nu när andra blir irriterade på motsatsen?
    På "oss"? Jag visste inte ens att ordet använts i DN. Det fall jag framför allt känner till är Nöjesguiden med sitt hen-nummer. Trots att jag personligen tycker det var ett löjligt grepp är det upp till dem vad de väljer och inte väljer att skriva i sin egen tidning. Jag kan som sagt alltid välja att inte läsa den.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!