• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Fjorgynn
    nihka skrev 2012-09-12 20:48:59 följande:
    OK. Då använder du blatte och jag hen. Fast har du inte funderat på att byta till ben - kort som hen och med bevarat b för utländskmedborgarekänslan?Cool
    Perfekt.
    Nej jag fortsätter med Blatte.

• nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 20:55:43 följande:
    Perfekt.
    Nej jag fortsätter med Blatte.

Är du säker, du tycker inte 2 stavelser blir för långt och därmed för svårt att säga och skriva? Om du har tänkt det som ett pronomen får du nog stava det med litet b, annars kanske det uppfattas som ett substantiv eller namn ungefär som Hen.
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-09-12 20:48:59 följande:
    OK. Då använder du blatte och jag hen. Fast har du inte funderat på att byta till ben - kort som hen och med bevarat b för utländskmedborgarekänslan?Cool
    Kom du närmre din dröm om ett samhälle där man använder "hen" med detta nonsensinlägg?
  • Daddy  Cool
    PolyPond skrev 2012-09-12 17:41:42 följande:
    www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3537144...
    Så här står det:
    ”Hen räddades efter ett dygn i fisklåda”. Så lyder en av rubrikerna på sajten dhen.se – som tycks vara en i det närmaste exakt spegling av dn.se där alla "han” och ”hon” är utbytta mot det könsneutrala ”hen”.
    Alla han och hon utbytta mot hen? Skulle inte h-ordet bara användas när könet var okänt? Samma sak med artikeln du länkade till igår där nån tant på DN kallades för hen trots att man visste könet.
    Det viktiga är inte att folk säger ”hen”. Jag vill att folk ska förstå att när man säger ”han” och ”hon” så är det också ett val som även det är politiskt.
    Om även det är ett politiskt val är hen-sägande alltså ett politiskt val enligt sidans skapare.
  • nihka
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-12 22:37:28 följande:
    Kom du närmre din dröm om ett samhälle där man använder "hen" med detta nonsensinlägg?

Kom du närmare din dröm om ett samhälle utan språklig medvetenhet och utveckling med detta nonsensinlägg?
  • PolyPond
    Daddy Cool skrev 2012-09-13 01:22:59 följande:
    Så här står det:

Alla han och hon utbytta mot hen? Skulle inte h-ordet bara användas när könet var okänt? Samma sak med artikeln du länkade till igår där nån tant på DN kallades för hen trots att man visste könet.

Om även det är ett politiskt val är hen-sägande alltså ett politiskt val enligt sidans skapare.
    Humor, du vet. Hört talas om det?
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-12 18:50:24 följande:
    tack tack {#emotions_dlg.flower}

Jag är intimt bekant med känslan liksom. Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Nenne666 skrev 2012-09-12 19:14:20 följande:
    Jag gillar inte ordet, jag tycker det är fult och det klingar illa, just för att det finns folk som missbrukat ordet.

Använder man det i praktiska sammanhang för att man inte vet vilket kön man pratar om så-fine. Men använder man ordet för att utplåna ett kön så är det vidrigt.

Så finnar och ungrare är onda djävlar..? Flört
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-13 11:27:03 följande:

Så finnar och ungrare är onda djävlar..? Flört

(För jag gissar att du menar ett (eller snarare två) PRONOMEN, då ingen som använder hen vill utrota ett helt kön.)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!