• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Faber
    Aaliyah skrev 2012-09-12 19:31:54 följande:
    Fjorgynn: men det är bra att du bildar dig.
    Hatgrupper skall inte uppmuntras oavsett vilka som är måletavlan för hatet.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Aaliyah

Ursäkta, har jag förespråkat hat?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • nihka
    Faber skrev 2012-09-12 19:36:26 följande:
    Hatgrupper skall inte uppmuntras oavsett vilka som är måletavlan för hatet.
    Du menar som i trådstarten?
  • Fjorgynn
    nihka skrev 2012-09-12 19:25:01 följande:

Jag är inte radikalfeminist, inte ens feminist och använder hen sedan några år tillbaka om än sparsamt. Jag tror inte ens jag någonsin träffat en radikalfeminist.
    Definitionsfråga.

Och skulle det stämma så är du en av VÄLDIGT få icke-radikala feminister som använder ordet att man kan ju undra varför du vill låta dig förknippas med dem om du inte är en säjv?

typ som att "alla som använder ordet blåneger är faktiskt inte razsister! juhhh! det är bara ett bra ord att använda istället för det jääättelånga ordet Svensk med utländsk påbrå!!!! för det är ju bara dumt att säga så!!"  
  • Fjorgynn
    Aaliyah skrev 2012-09-12 19:40:57 följande:
    Ursäkta, har jag förespråkat hat?
    Du är uppenbarligen en manshatare ifall du tycker Andrea Rita Dworkin är en vettig person iaf.
  • Aaliyah

Nu använde ju inte Andrea Dworkin ordet hen (dels dog hon innan det började användas, dels kunde hon inte svenska) så det guilt by association-resonemanget är väl inte så väldigt begåvat.Skrattande

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-09-12 19:18:48 följande:
    Nä, mer honn och hånnom iaf där jag bor. Vi säger inte hon med långt o annat än när vi menar diskho böjt
    Jaha, oj då. Var i Sverige säger man "hånn" om "hon"?
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 19:49:18 följande:
    Du är uppenbarligen en manshatare ifall du tycker Andrea Rita Dworkin är en vettig person iaf.
    Tumme på den.
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • Aaliyah

Nihka: du tror väl inte att du själv ska få avgöra vad du är??Förvånad

• nihka
    Fjorgynn skrev 2012-09-12 19:48:10 följande:
    Definitionsfråga.

Och skulle det stämma så är du en av VÄLDIGT få icke-radikala feminister som använder ordet att man kan ju undra varför du vill låta dig förknippas med dem om du inte är en säjv?
    Jag säger skepp ohoj också men ingen tror jag är sjökapten. Det har att göra med sammanhang.

Nädå, jag känner fler som använder hen utan att ha det minsta med någon rörelse att göra. Jag kanske rör mig i mer toleranta kretsar än de du tänker på.  
  • Aaliyah

Nihka: Skål

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!