• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Daddy  Cool
    Aaliyah skrev 2012-09-12 14:00:50 följande:
    Det är klart, om man tycker kvinnor inte är lika mycket värda som män är det ju viktigt att man inte blandar ihop de personliga pronomina. Då skulle ju en man kunna bli beskriven på samma sätt som en kvinna och så kan vi ju inte ha det.
    Så är det ju i och för sig ingen "hen-motståndare" som resonerar men ditt argument var säkert bra ändå på något sätt.

• PolyPond
    Daddy Cool skrev 2012-09-12 13:47:20 följande:
    Varför kunde inte personen bakom den siten bara acceptera att DN valt att inte använda h-ordet och låta det vara? Jag har t.ex. inga planer på att starta han-hon-liv.se som är identisk med familjeliv fast med alla hen utbytta mot han/hon.

När en gigant som Bonnier känner sig så hotade av en privatperson som lattjar lite, att de känner behov av att polisanmäla, är det stor humor i sig.
  • Daddy  Cool
    PolyPond skrev 2012-09-12 14:16:05 följande:
    När en gigant som Bonnier känner sig så hotade av en privatperson som lattjar lite, att de känner behov av att polisanmäla, är det stor humor i sig.
    Visst, det kan man väl tycka. Men vad anser du om personen som startat sidan? Lite väl upptagen med andras språkbruk eller?

• Aaliyah

Daddy Cool: nej, så säger de förstås inte. Utan de har något högtravande skäl för att själva ORDET är olämpligt och konstigt och inte LÅTER bra.

I can only please one person per day.. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • CMM
    Aaliyah skrev 2012-09-12 14:31:48 följande:
    Daddy Cool: nej, så säger de förstås inte. Utan de har något högtravande skäl för att själva ORDET är olämpligt och konstigt och inte LÅTER bra.
    Om det stämde skulle vi inte använda något annat könsneutralt pronomen heller. "Du" kan t.ex. vara både en man och en kvinna, beroende på vem man tilltalar.

Men jag förstår att det kändes bra att kasta lite skit. 
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Daddy  Cool
    Aaliyah skrev 2012-09-12 14:31:48 följande:
    Det är samma invändningar som mot ordet den, "det låter inte bra" osv.
  • Aaliyah

CMM: beskriven, beskriven, beskriven skrev jag i mitt inlägg.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Jellybeanbaby
    Aaliyah skrev 2012-09-12 14:00:50 följande:
    Det är klart, om man tycker kvinnor inte är lika mycket värda som män är det ju viktigt att man inte blandar ihop de personliga pronomina. Då skulle ju en man kunna bli beskriven på samma sätt som en kvinna och så kan vi ju inte ha det.
    Hohoho! *slår mig på knäna av skratt*
    Det blir bara bättre och bättre!

Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!