• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Skit i det du skrev 2012-09-17 10:57:43 följande:
    Tack! Nu klarnade det lite.

Tar dock inte bort det faktum att "hen" får mig att vilja kräkas om jag hade haft den förmågan kvar =)

Tja, det är en smakfråga, och det kan jag inte argumentera emot. Smaken är som baken och allt det där. Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Jellybeanbaby
    Knyttan skrev 2012-09-16 22:29:15 följande:
    ja suck. Vissa människor alltså. Du fattar verkligen inte va? Det kan ju räcka med att du bara talar om en läkare i största allmänhet utan att specificera vilken. Som i exemplet "En jourläkare har mycket nattarbete i sitt schema", "En läkare tjänar mer pengar om HEN har mer erfarenhet" och så vidare. DÅ och i tusen andra fall så vet man inte om läkaren är hon eller han eftersom man inte talar om en specifik person och det är dumt att anta att en läkare (eller för den delen en städare eller busschaufför) är ett visst kön. Capice?

Vet du? Jag föreställer mig att du ser ut precis som din avatar. Glad
    Med gapig, öppen mun jämt, redo att hytta nåven åt nån.
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • Jellybeanbaby
    Anonym (---) skrev 2012-09-16 23:36:11 följande:
    Begreppet hen har inte inneburit någonting annat än ett steg tillbaka i jämställdhetsarbetet då föraktet för feminsmen ökat markant.
    Ja detta är då en tes som jag vågar satsa stora pengar på!
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • CMM
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-17 11:20:50 följande:
    Ja detta är då en tes som jag vågar satsa stora pengar på!
    Det är ju bara för att folk inte förstår att feminismen egentligen bara vill allas bästa hela tiden.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Faber
    nihka skrev 2012-09-17 06:50:02 följande:
    Skillnaderna mellan män och kvinnor som jag beskrev är en realitet beskriven hos statistiska centralbyrån (SCB) och männen som slår sina fruar i förebyggande syfte har jag läst om en självbiografisk roman. Männen var av utländsk härkomst men verkade i Sverige vilket gör fenomenet till en del av det svenska samhället.

Det finns ingen planerad verksamhet i Sverige för för detta. Det har jag aldrig påstått. För att det ska finnas en konspiration måste människor ha gått ihop och medvetet verka för ett mål och så är alltså inte fallet. Jämställdhet är många gånger reglerad i lagen, arvsrätt exempelvis. Sedan tycker jag att Sverige har kommit långt när det gäller jämställdhet men det finns en del saker vi kan komma längre med.
    Det finns gott om feminister som pratar om grupper av män som planerar sin verksamhet så visst är det foliehattar :)
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    FMGA skrev 2012-09-17 00:14:40 följande:
    Hmm, är det så medlemmarna i gosskören sjunger för varandra om hur de förfärliga feministerna uppfattar dem. Själv tror jag att den enda orsaken till att gosskörtens kastratsång ekar så gällt är självsnöpning.

Från det ena till det andra: Hur går det med spaningarna? Kan du inte berätta lite om din nya fina batikhäxespaningsdräkt med inbyggt hen-filter?
    Det krävs mer än en sådan som du för att trycka på mina knappar:)
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Aaliyah

Å, nej feminister blir mer hatade på grund av hen. För vi var ju så populära innan Skrattande

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah

Vad som är lite kul är att argumenten mot feminister är de samma som när kampen gällde kvinnlig rösträtt. Feminister (suffragetter) är gapiga, maskulina, aggressiva och hysteriska. Kan ni inte komma med något nytt? Typ att vi är rymdvarelser, det vore uppfriskande.

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • FMGA
    Faber skrev 2012-09-17 14:16:55 följande:
    Det krävs mer än en sådan som du för att trycka på mina knappar:)
    Nja, tror du verkligen att det är någon som försöker trycka på dina knappar?

Min gissning är att det är fler än jag som uppskattar föreställningen. En föreställning som säkert bär sanningens prägel för dig, vilket gör det än mer underhållande att läsa dina inlägg.

Ditt problem är just att din sanning med batikhäxor, hemliga konspirationer, en helig statsfeminism tycks vara centrala för din motvilja inför "hen-hånet" du utsätts för medan de du debatterar mot tycker att hen är ett behändigt litet ord och gissningvis förundras över att ett pronomen kan förorsaka så starka reaktioner.

Visst, om det låg i din makt att hindra mig från att använda hen skulle jag säkert uppröras över att en språkfascist har makten att styra mitt språk, men du kan ju bara bildligt talat slita tussar från ditt talibanskägg i vanmakt över att inte kunna hindra någon, i vanmakt över att språket nästan är lika fritt som tanken.

Talibanskägget är en hyfsad metafor för knapparna du tror att jag försöker trycka på, det är ju du som inte kan låta bli att trycka - eller snarare rycka tussar av skägget - och inte blir föreställningen mindre  sevärd av att dina främsta medkombatanter i striden mot den heliga svenska statsfeminismen är CMM och Jelly, sm för övrigt bägge lyckas med konsstycket att utifrån antifeministiska ståndpunkter argumentera för att ett ökat förakt för feminismen innebär ett stag tillbaka för jämställdheten.

Där förmådde de nog inte att tänka riktigt klart och basiskt som Jelly skulle kunna ha sagt - till sin kemilärares förtvivlan.

Men hur går det nu med batikhäxorna? Har du fått span på någon än eller är konspirationen så omfattande att du ännu inte har hunnit sy i knapparna i din nya fina batikhäxespaningsdräkt? 
  • Knyttan
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-17 11:20:11 följande:
    Vet du? Jag föreställer mig att du ser ut precis som din avatar. Glad
    Med gapig, öppen mun jämt, redo att hytta nåven åt nån.
    Hade du inga argument kvar där eller? När dom tar slut så brukar man ju gå på personangrepp. Moget...
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!