• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-15 18:46:42 följande:
    Okej. Visa NÅGON som inte respekterar att inte alla vill säga hen. Visa mig VAR, NÄR och med vilka tortyrinstrument ni blir tvingade. Annars, kan vi sluta med det där riktigt efterblivna argumentet nu?

Att andra använder det är liksom inte ett tvång i sig. Som sagt, bara för att verbet LOBA finns så är jag ju inte tvingad att använda det. Ingen blir tvingad till någonting när det gäller språk, inte ens i skolan kan lärarna tvinga dig till att använda språket som du vill. De kan visa dig det bästa sättet för att bli förstådd, men de kan inte TVINGA dig. Så om inte ens svensklärare kan tvinga någon till att använda språk på ett vist sätt, VEM sjutton då???

Ahh just det, glömde att de där ultrafeministerna, förutom att vara jävligt fula och håriga dessutom kan utöva tankekontroll över oliktänkande.... (varför de inte bara direkt hjärntvättar alla till queerflator på en gång då istället för att försöka ta över jorden med ett litet pronomen hör till ett av vår tids stora mysterier...)
    Meh, inga män skulle ju LIDA om de blev omprogrammerade till att bli queerflator, förstår du väl!!! Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Aaliyah

Så tre feminister i tråden kommer inte att tillgripa fysiskt våld mot den som inte vill använda det hemska ordet. Vad säger ni i foliehatt om det?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Dorian Ertymexx
    Aaliyah skrev 2012-09-15 21:25:48 följande:
    Så tre feminister i tråden kommer inte att tillgripa fysiskt våld mot den som inte vill använda det hemska ordet. Vad säger ni i foliehatt om det?

Att vi ljuger förstås. Eller att vi är lurade stackare som inte ser de onda, släggbärande ultraflatorna som gömmer sig i skuggorna bakom oss, ledda av den ondskefullt flinande Gudrun Schyman?
  • Aaliyah

Dorian: å nej, avslöjad...Skäms

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Dorian Ertymexx
    Knyttan skrev 2012-09-15 18:30:15 följande:
    Då var vi två. Skål

Tror vi är fler, men än så länge får vi trösta varandra i alla fall.
  • Knyttan
    röderaff skrev 2012-09-15 21:23:49 följande:

Tre!
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-15 21:34:50 följande:

Tror vi är fler, men än så länge får vi trösta varandra i alla fall.

Ja man får vara glad för det lilla Solig
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-15 21:23:31 följande:

Med tanke på vad som sägs i tråden så är den faktiskt ganska logisk...
    Nej det var det inte. Det var inte ett dugg logiskt. Det var bara ett förkastligt argumentations-tjuvnyp det var vad det var.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-15 22:05:29 följande:
    Nej det var det inte. Det var inte ett dugg logiskt. Det var bara ett förkastligt argumentations-tjuvnyp det var vad det var.

Nope. Med tanke på alla foliehattsteorier om statligt tvång, dolda agendor och hemliga butchflatepoliser som mördar gossebarn så...
  • Aaliyah

Jellybean: HAHAHAHA

• Daddy  Cool
    Aaliyah skrev 2012-09-15 10:25:20 följande:
    Daddy Cool: i vilket arbetsläger hamnar ni som inte vill?
    Bra argument.
    FMGA skrev 2012-09-15 11:00:43 följande:
    Kan du ge exempel på en person här på FL som kräver att andra ska använda "hen"?

Jag tror inte att du kan hitta någon, såvida du inte menar att själva användandet av hen är respektlöst mot de som far illa av att stöta på pronomet..
    Jag har inte påstått att någon kräver att man ska säga h-ordet.

Vad säger du om reaktionen på DN:s val att inte använda hen? Nidsida, "twitterstorm" mm?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!