• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-09-16 01:42:40 följande:

Det verkar inte gälla. Hen används i denna artikel idag:

www.dn.se/debatt/personkrysset-vager-tungt-i-...
    App app app!
    Nu använde du ordet "hen" på fel sätt!

Journalisterna heter Olle och Johanna. De är en han och en hon. Inte ett "hen".
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-16 02:15:38 följande:
    App app app!
    Nu använde du ordet "hen" på fel sätt!

Journalisterna heter Olle och Johanna. De är en han och en hon. Inte ett "hen".

Läs om, läs rätt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-16 02:17:49 följande:

Läs om, läs rätt.
    Oh shit.......

Sorry, nihka, jag läste faktiskt fel den här gången. :D
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • FMGA
    Daddy Cool skrev 2012-09-16 00:37:08 följande:
    Bra argument.

Jag har inte påstått att någon kräver att man ska säga h-ordet.

Vad säger du om reaktionen på DN:s val att inte använda hen? Nidsida, "twitterstorm" mm?
    Nej, det har du inte, men du har uppmanat de som använder hen att respektera det finns personer som inte använder hen. Hur menar du att en sådan respekt från oss hen-användare ska uttryckas i praktisk handling?

Angående DN:s beslut att journalisterna inte bör använda hen i nyhetsartiklar så är detta en språkpolicyfråga som man naturligtvis kan ha synpunkter på - men jag jobbar själv på ett privat företag med en språkpolicy som jag har vissa invändningar mot men ändå följer. Vad jag menar är att om man är anställd på ett företag så är det bara att acceptera att besluten fattas av ledningen, och man måste inte tycka att de är vettiga trots att man följer dem.

Och om huruvida DN:s beslut är vettigt eller inte beror nog på vilket tidsperspektiv man har. Kortsiktigt är det kanske ett bra beslut. Bara i den här tråden har 32 personer klickat på "Du är inte ensam" som kommentar till TS psykbryt. Det är väl givet att DN oroar sig för uppsagda prenumerationer från psykiskt labila personer som  börjar kippa efter andan när de stöter på ett hen. Här kan man kanske iofs undra hur stor andel av hen-hatarna som överhuvudtaget har kapacitet att ta sig igenom DN.

Om några år däremot så kommer nog "hen"-förbudet att framstå som allt mer löjeväckande - om det är kvar det vill säga. Jag skulle tro att språkpolicyn kommer att revideras relativt snart.
  • Thats me

Orkar inte läsa igenom 260 sidor!!
    Men bara älskar:
    Hen kan du vara själv, GubbKärring!
    Ogillar verkligen ordet HEN.

• Skit i det du
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:01:14 följande:
    Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Dorian Ertymexx
    Skit i det du skrev 2012-09-16 03:59:58 följande:

Bortsett från att det är fel på fel i inlägget, förstås.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Skit i det du
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-16 04:06:01 följande:

Bortsett från att det är fel på fel i inlägget, förstås.
    Trög hjärna *tredje vaknatten på raken*

Vad var fel?
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!