• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-09-26 21:24:04 följande:
    Lika felunderrättad som Faber. nikha har inte hävdat annat än att ordet används av en rad olika människor i rad olika syften.

JAG VILL INTE PRATA MED DIG MEN DU MÅSTE SLUTA HITTA PÅ SAKER JAG HAR SAGT. FÅ IN I SKALLEN NÅGON GÅNG ATT FÖR ATT DU SKA KUNNA SÄGA ATT NÅGON HAR SAGT NÅGOT MÅSTE DE FÖRST HA SAGT DET. JAG VILL INTE KLÄ SKOTT FÖR DIN FEMINISTPARANOIA.

*tröstkramar* Hen kommer inte sluta. Ignorera. It's a lost cause.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-26 21:29:27 följande:
    I ett tidigare inlägg hävdar du ju att du har åsikter om könsfrågor och jag utgår ifrån att de står genusmodellen nära.

Ehm, du har också åsikter om könsfrågor. Betyder det att du också står "genusmodellen" (vad tusan det nu ska betyda) när?
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-26 22:07:03 följande:
    Du ser inte skillnaden? Ingen utom du skulle set ett S i Sverige som främlingsfientligt. Om jag går ut på gatan och frågar 1000 slumpmässigt utvalda personer vad de förknippar hen med så kommer en hel del att säga feminismen.

Och lika många kommer säga att ett överbrukande av stor bokstav i ord som rör svenskhet, vad som är svenskt etc förknippas med rasism, nazism och aggressiv nationalism. So what?
  • Dorian Ertymexx
    Daddy Cool skrev 2012-09-27 00:29:52 följande:
    Rödnäbba skrev 2012-09-26 21:41:40 följande:

"Ja, det är min uppfattning att hen både har ett språkligt syfte och som ett politiskt ställningstagande. Jag annvänder det i båda syftena."

Och det får stå för Rödnäbba. Vi är inte The Borg Collective, tro det eller ej.
  • Dorian Ertymexx
    CMM skrev 2012-09-27 09:46:02 följande:
    Haha. Norge etc skrivs givetvis inte med stort S utan med stor begynnelsebokstav. Bäst att förtydliga det.

Hahaha, äsch "Snorge" lät ju rätt roligt! Flört
  • Aaliyah
    Element skrev 2012-09-26 22:07:03 följande:
    Du ser inte skillnaden? Ingen utom du skulle set ett S i Sverige som främlingsfientligt. Om jag går ut på gatan och frågar 1000 slumpmässigt utvalda personer vad de förknippar hen med så kommer en hel del att säga feminismen.
    Jag menar att just det språkfelet används främst av främlingsfientliga. Du tycker att de som använder ordet hen är attackflator från yttre rymden. I båda fallen är det fråga om åsikter och inte fakta. Är du med?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Dorian Ertymexx
    PumpkinQueen skrev 2012-09-27 10:08:50 följande:
    Det är ingen som påstått att det skulle vara något konstigt med att skriva Sverige med stort S. Detta är nämligen språkligt korrekt. Att däremot skriva svensk med stort S är inte korrekt, enligt dagens skrivregler. Alltså kan det mycket väl tolkas som ett sätt att försöka göra någon slags politisk markering.

Haha. Snorge. Skrattande

Jag tror rentav man kan säga att stavningen "Svensk" är ett hittepå, en modernism, ett politiskt statement från rasister, "nationalister" och smygnassar, eller vad säger du? {#emotions_dlg.djavulsk}

(Titta jag kan också hitta på foliehattande och anklaga folk som använder nya språkliga uttryck för diverse otrevliga åsikter!)  
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-27 13:01:49 följande:
    Jo det behöver man, ingen har påstått att man behöver anta att en person är av manligt kön innan man vet. Sådana vanföreställningar om folks tankesätt finns bara hos sanna fanatiker.

Eeeehm, jo, svenska språket i dess nuvarande form kräver faktiskt precis det.
  • Aaliyah
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-27 16:59:57 följande:

Ehm, du har också åsikter om könsfrågor. Betyder det att du också står "genusmodellen" (vad tusan det nu ska betyda) när?
    Element: är du i själva verket Tiina Rosenberg?
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (lisa) skrev 2012-09-27 14:55:58 följande:
    Tack så mycket för det idiotförklaringsförsöket. Klart jag vet att de angagerar sig i andra frågor. Dock så var det "hen" jag reagerade på här. Jag ogillar ordet starkt (tydligen är det fler som tycker liknande) och anser att det är onödigt. Svenska språket är mer nyanserat än så och är i sig inte könsneutralt. Jag tar inte folk som använder "hen" på allvar och kan inte heller ta ett parti som använder det ordet på allvar.

Finns många onödiga ord, mycket mer onödiga än hen: Slida, snippa, fitta, kissemurra... ordet vagina har existerat väldigt länge, så alla nyord som poppar upp är fullkomligt onödiga. Samma sak med snopp, pillesnopp etc. Och käka, vad ska vi med det till? Vi har äta. Eller, fan, varför äta när vi har gamla hederliga förtära!  

Hen har ett mycket praktiskt syfte, och behovet finns, annars hade ordet inte funnits i bruk. Och även om det hade varit onödigt, så är det helt fritt för folk att hitta på och använda onödiga ord efter behag, även om det är ett till ord som beskriver vagina, penis eller konsumtion av mat. För det är så språk fungerar. Om du inte gillar det, väldigt tråkigt för dig, för det kommer aldrig förändras. Någonsin.  
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!