• MinervaSkugga

Gekås

Skall till Gekås imorgon. Någon som kan tipsa om bra baby-prylar ni hittat där?

• Svar på tråden Gekås
  • Haley

Det var därför jag inte såg de. Hade inte vägarna förbi.

• Droppen

Är det ingen som vet nått om madrassen??

• Haley

Tyvärr, jag såg madrasserna för de fanns intill täcken och kuddar, men jag tittade inte så noga eftersom vi inte har någon säng än.

• Vill bli fler

Vill oxå åka dit o handla babysaker..

• llj

Droppen: Jag köpte Gekås madrass till spjälsäng förra året, för oss funkar den alldeles utmärkt. Kan kanske tycka att den är lite hård för min smak men lilleman sover gott i sin säng och har gjort den sedan han var ett par veckor. Vår säng är ärvd från tiden när sambon var bebis och den har måtten 54/114. Madrassen går precis ner tillsammans med spjälskyddet och lakan...

• Droppen

Tack IIj för svaret. Svärmor ville nämligen att jag skulle köpa en madrass till deras gammla spjälsäng som har måtten 115/55. Då kommer den nog att passa..

• Pimz

Droppen: Det är inte säkert att det alltid är samma mått på madrasserna de har. Det kommer hela tiden in nya märken och varianter. När min son var liten hade de allergimadrasser tex, men det har jag inte sett nu på något år. Man kan alltså inte vara säker på att de har ett särksilt madrassmått, för det kan lika gärna ersatts av ett annat tills man kommer dit... Sedan kanske det finns standardmått på de flesta madrasser...vad vet jag

• Droppen

Ok, jag ska kolla vad dom har när jag kommer dit i morgon..

• Vill bli fler

Så mysigt att köpa alla saker till den lilla skrutten!