• MinervaSkugga

Gekås

Skall till Gekås imorgon. Någon som kan tipsa om bra baby-prylar ni hittat där?

• Svar på tråden Gekås
  • Mamsie

Första baby-prylarna ska shoppas i Ullared idag!

Syrran ringde igår; hon ska ner till Ullared och undrade om jag vill följa med.
    Jag messade tillbaka:
    Ullared imorgon? *letar efter makens VISA-kort*
    Japp, vilken tid åker vi?

Jag har inte skaffat nåt till Max-i-magen än, eftersom jag hellre väntar till sista månaden för att vara mer säker på att han klarar sig.
    Min första dog ju i magen i v28 (där jag är nu med Max!).
    Pappan har ju redan köpt barnvagnen. Jag var naturligtvis med och godkände köpet efter att försäljaren sa att de återköper om nåt händer fram till förlossning.

Men idag ska jag alltså titta efter nån sparkis, mössa och lakan att köpa. Ska bli kul!
    Innan dess går jag igenom FL-trådar som handlar om Gekås/Ullared

• jossposs

mamsie:
    Hoppas du har en bra dag på Gekås.. Vi var där förra helgen och shoppade loss.. det var helt underbart kul som alltid. Men lite roligare nu då man väntar barn, då man kunde shoppa ihjäl sig på barnsaker.. *myyys*

• solen82

Snart bär det iväg till ullared!!! ska bli så kul!!

• Heleri

På torsdag är det dags för mig! Längtar!!!

• Peak

ni som har varit där nu, hur är det med mammakläder - något att ha?
    och hur var det med bläjor - någon prisskillnad? (de har inte blöjor jämt eller? Vilket märke?)

• Haley

Jag köpte två blusar. Men jag är lite så där nöjd. (man får skylla sig själv när man inte orkar prova).

Den ena är en svart vanlig topp. Den sitter bra och så (har i och för sig inte tvättat den än) men det finns ett irriterande fel på den. Kanten som är vikt inåt runt urringningen viker sig ut. Alltså sömkanten.

Den adra är en topp som är tajt gummimudd över brösten och sen löst tyg nertil. Jättesöt, finns i vitt, brunt och svart. Men runt urringningen finns en volang som jag inte la märke till och när jag tog på mig den såg jag ut som en gräddårta. Lite för mycket volang alltså.

De hade snickarbyxor i jeans för 99kr, men jag orkade aldrig prova.

Blöjor fanns inga alls.

• Mamsie

Jag köpte kläder till mig själv för 650kr:
    Mammakläder:
    2 par byxor
    1 kjol
    1 tunika
    1 topp
    1 blus

En kort kofta från vanliga damavdelningen
    5 par strumpor
    ---
    Dessutom blev det en handväska i skinn, div "skönhetsprodukter", kläder till mannen, lite saker till hushållet.

Från bebis-avdelningen fick jag med mig:
    1 startset med: 1 tröja, 2 bodies, 2 sparkisar för 129kr!!
    Body med tryck "Lillebror"
    mössa
    strumpor
    strumpbyxor
    nappflaska

Hela kalaset kostade ca 1350kr, för vilket jag skämdes hela vägen hem. Sen visade jag fynden för mannen som tyckte det var bra fyndat

I månadsskiftet Maj/Juni åker vi och handlar resten till Max-i-magen: lakan mm.

• Tjej 83

ska åka imorn kl 0600.. mycket skoj. har räknat med att betala 2-3000 så vi får se vart vi hamnar..
    (ska köpa allt nytt, vill inte ha någor begagnat! så då får man skylla sej själv haha)

• Eazy

Ett tips till er som ska handla mammakläder:
    Dom har tunna "stickade" Polotröjor på den vanliga damavdelningen!
    Jag köpte två stycken när jag var där & dom är verkligen toppen för den
    växande mammamagen... Köpte en storlek större än jag brukar ha &
    dom har hållt från v20 till v30 & är fortfarande inte för små!

• Pimz

PEAK:
    Angående blöjor... De enda blöjor jag någonsin har sett där är Pampers easy up pants. Några andra tror jag inte de har haft. Har aldrig hört någon som har hittat andra sorter heller. Easy up blöjorna brukar kosta 49.95 om jag inte minns fel...