• Anonym (sämsta mamman)

fan, ja slog mitt barn ikväll!

satt i soffan å  hade mysisgt me film å chips varpå barnet börjar kittla mig under fötterna.

jag har tidigare blivit arg för detta då jag flera gånger förklarat att ja är så kittlig att ja börjar sparkas å är rädd att skada den som kittlar. (ingen vågar kittla mig under fötterna)!!!

försöker även denna gång prata me barnet å tala om att ja kan råka skada han/hon om det gör så där men får ingen respons utan det fortsätter.
    pappan plockar bort barnet å talar även han om att det som görs är fel.
    barnet kommer tillbaka å fortsätter å jag blir hårdare i mitt uttryck + håller fast barnets händer för att hindra fortsatt kittling.
    inte ens detta funkar å så brast d.

GråterGråterGråter jag snärtade till barnet på magen och givetvis blev det jätte ledset å undrarde varför mamma gjorde så.

det undrar jag med å mår så fruktansvärt dåligt fy fan att d ibland ska gå så långt. GråterGråterGråter

när barnet lugnat sig hos sin pappa kom det till mig igen å vi kramades å jag bad om förlåt å förklarade att man absolut inte får göra så. barnet bad i sin tur om ursäkt å jag har nu fått vara den som nattat.

men felet är ändå gjort!!!! är så sämst! Demon

vet inte va ja vill me tråden men kände att ja va tvungen att bekänna mitt stora misstag å kanske även bli dömd för den jag är!

• Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!
  • Anonym (sämsta mamman)
    astro skrev 2012-08-04 07:28:03 följande:
    Hade det varit en engångshändelse hade det väl inte varit så illa, men den här raden ur trådstarten oroar mig:

"det undrar jag med å mår så fruktansvärt dåligt fy fan att d ibland ska gå så långt. GråterGråterGråter 

Ibland? Hur ofta är "ibland", ts? 

har skrivit d förr.

d ja menade var att ja e säker på att detta händer även i andra hem å att d e fruktansvärt att d e så lätt hänt för vilken människa som hellst att d händer.

här hemma har d aldrig hänt tidigare vilket ja oxå skrivit ett flertal ggr!
  • Anonym (sämsta mamman)
    Anonym skrev 2012-08-04 07:51:06 följande:
    Om någon kittlar mig mot min vilja, speciellt ett mindre barn, så reser man väl ändå på sig och går därifrån om personen inte slutar? Eller menar du att det är ok att slåss för att du är gravid och inte orkar stå upp?

Jag tycker inte du har någon som helst ursäkt för ditt beteende även om jag inte tror det kommer skada barnet på länge sikt att du slog denna gång. Men tänk dig för. Det kommer att komma betydligt mer krävande situationer när du har två barn som inte gör som du säger. Ska du slå båda då?
    har fortfarande inte ursäktat mitt beteénde!
  • Anonym (sämsta mamman)
    Anonym skrev 2012-08-04 07:52:12 följande:
    Förlåt, men det är inte en reflex när man gör det tredje gången man blir kittlad och för att man är arg. Då är det medvetet. Om ts ryck till med benet första gången och barnet råkat bli skadad, DÅ är det en olyckshändelse. Men detta är iäven detta har ja skrivit
    även detta har ja skrivit förr.

pappan tog bort barnet en gång å sa att d barnet gjorde va fel.
    släpte sedan barnet å gick på toa. barnet kom tillbaka till mig å eftersom ja hoppades det slutat lät ja barnet komma upp å sätta sig på min ben igen varpå barnet sätter igång igen.
    när pappan kom tillbaka hade allt redan hänt å jag berättade va ja gjort.
    barnet fick först tröst hos pappan å kom sedan frivilligt tillbaka till mig å vi kramades å jag bad om ursäkt å berättade att d ja gjort va jätte fel!
  • Border
    Anonym skrev 2012-08-04 09:14:07 följande:
    Skillnaden är att du lämnat rummet. Det gjorde inte ts. Jag blir också skogstokig på mitt barn ibland men då får man ta ett djupt andetag eller gå därifrån. Det är rätt sak att göra. TS gjorde fel. Och kan hon inte röra sig kanske pappan hade kunnat leka med barnet tills han/hon glömmer bort att kittla mamma?

Ungen tror att den leker med mamma och får en smäll som tack. Inte så sympatiskt.
    Ja, det är en skillnad där. Men jag kan ändå förstå att det brister för vissa. Där med är det absolut inte ok att slå sitt barn
  • Psychopath

Jag tror allvarlig talat inte folk ser hur sjukt samhälle vi lever i, där man tror barn får men för livet av minsta lilla. Detta är fördmoligen det enda land i världen som har det såhär extremt, att fok kallar allt för misshandel.
    Det förminskar de riktiga misshandelsbrotten och felbehandling som barn utsätts för i andra delar av världen (och även här i liten skala), och det är så dumt att såna här småsaker ses som allvarliga "brott" så att föräldrar klankar ner på andra föräldrar, som de gör mot TS som inte gjort något extremt stort fel.

*Ammar man inte är man en barnmisshandlare som skadar barnets mentala och fysiska utveckling.
    *Svär en förälder inför den andra när barnen är närvarande så skadar man barnet och borde inte få ha barn.
     *Går man på toa i 2 minuter medan man har en 1,5 åring i vardagsrummet är man en oansvarig förälder som skadar barnet, för barnet kan ju slå ihjäl sig eller bli hysterisk för mamma gått iväg en kort stund, så man bör ta med sig barnet in i toaletten eller anmälas till soc.
    *Låter man ett barn under 4 år se på TV så skadas deras utveckling och man är en lat jävel till förälder som inte kan ta och sysselsätta sitt barn på vettigare sätt.
    *Sätter man sitt barn i time-out så lär man det att bli ignorerat, och det leder till allvarliga mentala skador hos barnet, så man är en psykisk misshandlare som helst bör gå och dö
    *Skriker man på sitt barn i ilska när det jävlats med en (jo, barn kan jävlas med flit) eller snärtar till det på fingrarna, då är man en barnmisshandlare som förtjänar att soc tar barnen och man själv hamnar i fängelse på livstid.

• buffybuffy

Jag ser det mer somen olyckshändelse,du menade inget med det, du visade ånger, och bad om ursäkt,alla gör fel ingen är fullkomlig, huvudsaken är att du vet om detta, och förklarat för barnet, varför det hände , och försök att inte göra om det.  Du är inte ensam!!

• fläta
    Anonym (sämsta mamman) skrev 2012-08-04 09:33:52 följande:

har skrivit d förr.

d ja menade var att ja e säker på att detta händer även i andra hem å att d e fruktansvärt att d e så lätt hänt för vilken människa som hellst att d händer.

här hemma har d aldrig hänt tidigare vilket ja oxå skrivit ett flertal ggr!
    Det händer inte för vilken människa som helst. Jag förstår att det för den som väljer att klappa till sitt barn är skönt att tänka så - att det är något som alla skulle kunna göra och gör, men så är det inte alls. 
  • Regnig måndag

Du mår dåligt TS. Bra.
    Det är inte bra att du mår dåligt utan det är bra därför att det är din chans och en signal på att du ska sätta dig ner och fundera.

Nu är jag övertygad om att det inte finns en enda förälder som inte gjort övergrepp på sina egna barn någon gång när allt har brustit. Jag brukar säga att en gång är ingen gång, två gånger är en dålig ovana. När det är en dålig ovana ska man göra allt för att ändra sig så att det blir bättre.

När går det galet, vad har du gjort innan, varför fungerar det inte är något du ska fundera över. Även saker som vad du kan göra istället, vad pappan tycker och framförallt vad barnet tycker själv. Börjar man verkligen lyssna på barnen blir man förvånad vad mycket vettigt de har att säga även om sin egen uppfostran.

Själv tror jag på få men klara regler och jag tror stenhårt på positiv förstärkning, det funkar både på katter och ungar bara man ger sig den på det.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Anonym (sämsta mamman)
    fläta skrev 2012-08-04 13:15:00 följande:
    Det händer inte för vilken människa som helst. Jag förstår att det för den som väljer att klappa till sitt barn är skönt att tänka så - att det är något som alla skulle kunna göra och gör, men så är det inte alls. 

Skrev jag att d kan hända för alla? Nej! Menade jag att var å varannan gör så? Nej ja menar att d e känt för hela världen att misshandel förekommer i somliga hushåll. Det är ingen tröst att tänka på vilket ja heller inte menade. D ja menade var att ibland händer sånna här saker å d händer alldeles för lätt vilket är hemsk. Så nu va detta utrett oxå! Finns inget ja kan tänka på som skänker tröst för min handling d ska gudarna veta.
  • Anonym
    Psychopath skrev 2012-08-04 13:10:38 följande:
    Jag tror allvarlig talat inte folk ser hur sjukt samhälle vi lever i, där man tror barn får men för livet av minsta lilla. Detta är fördmoligen det enda land i världen som har det såhär extremt, att fok kallar allt för misshandel.
    Det förminskar de riktiga misshandelsbrotten och felbehandling som barn utsätts för i andra delar av världen (och även här i liten skala), och det är så dumt att såna här småsaker ses som allvarliga "brott" så att föräldrar klankar ner på andra föräldrar, som de gör mot TS som inte gjort något extremt stort fel.

*Ammar man inte är man en barnmisshandlare som skadar barnets mentala och fysiska utveckling.
    *Svär en förälder inför den andra när barnen är närvarande så skadar man barnet och borde inte få ha barn.
     *Går man på toa i 2 minuter medan man har en 1,5 åring i vardagsrummet är man en oansvarig förälder som skadar barnet, för barnet kan ju slå ihjäl sig eller bli hysterisk för mamma gått iväg en kort stund, så man bör ta med sig barnet in i toaletten eller anmälas till soc.
    *Låter man ett barn under 4 år se på TV så skadas deras utveckling och man är en lat jävel till förälder som inte kan ta och sysselsätta sitt barn på vettigare sätt.
    *Sätter man sitt barn i time-out så lär man det att bli ignorerat, och det leder till allvarliga mentala skador hos barnet, så man är en psykisk misshandlare som helst bör gå och dö
    *Skriker man på sitt barn i ilska när det jävlats med en (jo, barn kan jävlas med flit) eller snärtar till det på fingrarna, då är man en barnmisshandlare som förtjänar att soc tar barnen och man själv hamnar i fängelse på livstid.
    "Barnaga i hemmet är idag förbjudet i 32 länder och ännu fler länder har förbud inom skolan. Enligt en studie som genomförts på uppdrag av FN har ca 80 % av världens barn utsatts för aga.[5"

Föräldrars rätt att aga sina barn avskaffades 1966. Ett uttryckligt förbud infördes 15 mars 1979 i föräldrabalken och gäller från 1 juli 1979:

Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling."

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Aga 
Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!