• Anonym (sämsta mamman)

fan, ja slog mitt barn ikväll!

satt i soffan å  hade mysisgt me film å chips varpå barnet börjar kittla mig under fötterna.

jag har tidigare blivit arg för detta då jag flera gånger förklarat att ja är så kittlig att ja börjar sparkas å är rädd att skada den som kittlar. (ingen vågar kittla mig under fötterna)!!!

försöker även denna gång prata me barnet å tala om att ja kan råka skada han/hon om det gör så där men får ingen respons utan det fortsätter.
    pappan plockar bort barnet å talar även han om att det som görs är fel.
    barnet kommer tillbaka å fortsätter å jag blir hårdare i mitt uttryck + håller fast barnets händer för att hindra fortsatt kittling.
    inte ens detta funkar å så brast d.

GråterGråterGråter jag snärtade till barnet på magen och givetvis blev det jätte ledset å undrarde varför mamma gjorde så.

det undrar jag med å mår så fruktansvärt dåligt fy fan att d ibland ska gå så långt. GråterGråterGråter

när barnet lugnat sig hos sin pappa kom det till mig igen å vi kramades å jag bad om förlåt å förklarade att man absolut inte får göra så. barnet bad i sin tur om ursäkt å jag har nu fått vara den som nattat.

men felet är ändå gjort!!!! är så sämst! Demon

vet inte va ja vill me tråden men kände att ja va tvungen att bekänna mitt stora misstag å kanske även bli dömd för den jag är!

• Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!
  • Anonym (so what)
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 23:48:52 följande:
    Med rätt resurser fixar man ett IP-nummer på bara ett par minuter. Ingen har väl påstått att Familjelivs moderater är några hjärnkirurger...?

Ang. de andra ni anvisar till så har jag aldrig läst trådarna.

Och vart skulle du komma med att anmäla Ts? Om hon säger att hon skrev en fejk-tråd för att se reaktionen hos fl-medlemmarna så kan du inte bevisa något.

Det du gjorde var fel TS och det vet du redan och ångrar dig. Gå undan innan, om situationen börjar likna den då du gjorde fel  
  • Meowth
    Anonym (sämsta mamman) skrev 2012-08-04 01:01:12 följande:
    Så du menar att häva bort barnet skulle vara mindre misshandel då det som i detta fall hade inneburit att barnet med stor sannolikhet hade ramlat i golvet å slagit sig? Själv anser jag att d hade kunnat ge större skada MEN fortfarande gjorde ja inte rätt. Barnets får hade burit bort en gång redan men barnet kom tillbaka då pappan gick på toa. D va då d hände! :( Berättade va ja gjort på en gång han kom tillbaka å barnet fick tröst hos pappa innan det kom till mig igen å jag bad om ursäkt å sa ja gjort fel!
    Jag vet inte hur du satt men du låter ju inte mobil för fem öre. Med häva menar jag vänd barnet din famn om h*n ligger över dig. Du behöver inte vara akrobat för att låta bli att kasta barnet rakt i golvet.
    Som sagt. Jag vet att du skäms och jag har själv haft extremt tålamodsprövande dagar. Som tur var har jag bettskena på nätterna och jag skäms över att jag ofta tar till det högre röstläget så jag är ingen ängel, men skulle jag känna mig nära panik skulle jag inte sitta kvar som du gjorde.
    Men som sagt jag vet inte exakt hur ni satt. 
    It takes backbone to lead the life you want
  • Mellamella
    Anonym skrev 2012-08-04 01:05:15 följande:
    Varför räknade du dina tänder? Var du orolig att treåringen slagit ut dom? Seriös fråga!
    Haha! Nej, det är ett knep som jag har hört att många föräldrar kör med när de känner att de snart kommer få ett utbrott på ungen. Typ som att blunda och räkna till tio, för att lugna ner sig. Jag trodde det var ett känt uttryck, men det är det kanske inte och då måste det låta rätt konstigt...
    Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • Anonym

Min mamma slog mig en gång av ren rädsla. Mamma trodde att jag druckit upp min hostmedicin (som jag tyckte var väldigt god och hon glömt framme) en gång. Hon blev så rädd och skärrad att hon slog till mig. Det var första och enda gången mamma slått mej. Vi mådde båda väldigt dåligt för det efteråt och mamma skämdes jättemycket. Jag var 5,5 år men jag blev så rädd att Jag mins det än i dag. Det är tragiskt när dethänder men vist är du inte den enda mamman som gjort fel och ångrat det TS. Ska tillägga att medicinen som saknades låg utspilld under mitt nattuksbord och att det visade sig vara min 3,5 åriga bror som var den skyldige.

• Anonym
    Mellamella skrev 2012-08-04 01:10:35 följande:
    Haha! Nej, det är ett knep som jag har hört att många föräldrar kör med när de känner att de snart kommer få ett utbrott på ungen. Typ som att blunda och räkna till tio, för att lugna ner sig. Jag trodde det var ett känt uttryck, men det är det kanske inte och då måste det låta rätt konstigt...

Har hört att man ska räkna till tio.. det lärde jag mig som barn i Kalle Anka :)): Räkna tänder var något nytt. Ska testa det nästa gång jag blir provocerad! Vilket händer ofta här på FL t ex! Skrattande
  • Psychopath

Ok, ta och lugna dig. Det händer dom flesta, även om folk inte erkänner det. Du mår dåligt av det, du rättfärdigar inte det, gå vidare. Be om ursäkt och släpp det nu.

• Psychopath
    Anonym (sämsta mamman) skrev 2012-08-04 01:01:12 följande:

Så du menar att häva bort barnet skulle vara mindre misshandel då det som i detta fall hade inneburit att barnet med stor sannolikhet hade ramlat i golvet å slagit sig? Själv anser jag att d hade kunnat ge större skada MEN fortfarande gjorde ja inte rätt. Barnets får hade burit bort en gång redan men barnet kom tillbaka då pappan gick på toa. D va då d hände! :( Berättade va ja gjort på en gång han kom tillbaka å barnet fick tröst hos pappa innan det kom till mig igen å jag bad om ursäkt å sa ja gjort fel!
    Det är inte MISSHANDEL. Det är inte ens aga. Du gjorde det inte med intentionen, du gjorde det av ren reflex för du blev arg. Hade du gjort det med mening och med avsikt att göra illa barnet hade det varit något helt annat! Släpp inte ut sådant här på internet, du får aldrig stöd för sådan "operfekthet", för alla som sitter på detta forumet är perfekta AP-mammor som aldrig ens höjer rösten åt sina barn. Släpp det nu och sluta läs tråden. Du är nog en bra mamma ska du se.
  • Anonym (Upp)
    Psychopath skrev 2012-08-04 02:32:42 följande:
    Det är inte MISSHANDEL. Det är inte ens aga. Du gjorde det inte med intentionen, du gjorde det av ren reflex för du blev arg. Hade du gjort det med mening och med avsikt att göra illa barnet hade det varit något helt annat! Släpp inte ut sådant här på internet, du får aldrig stöd för sådan "operfekthet", för alla som sitter på detta forumet är perfekta AP-mammor som aldrig ens höjer rösten åt sina barn. Släpp det nu och sluta läs tråden. Du är nog en bra mamma ska du se.

Håller med! Och tjata inte mer om det med barnet, då blir det bara mer "traumatiskt" och konstigt. Jag tycker så klart inte man ska slå sina barn, men efter flera varningar där inte barnet lyssnar är det bättre att snärta än att inte göra någonting alls. Ni är de vuxna och ni bestämmer! Det kallas uppfostran. Sen finns det så klart bättre sätt att uppfostra på, men bättre att uppfostra än inte alls. Folk är fan rädda för sina barn! Så rädda att göra fel att barnen bara blir otrygga. Odrägliga med.
  • skepticoverlord

Vem har inte fått ett slag som barn, kasta första stenen. Vi har alla varit barn. Barn testar dina gränser. Och ditt barn fann din gräns. Att kittla någon är en välkänd tortyrmetod! Men kanske kittlade du barnet när det var litet, och inte respekterade dess gräns...? Något att tänka på för alla som kittlar sina barn! Man tar besittning över sitt offers kropp.

• EllanEriksson

Min tanke är när jag läser detta.. Ska hon söka psykisk hjälp för att hon är kittlig?
    Jag är också kittlig och de flesta som är kittliga har tyvärr reaktionen att få bort den som kittlar.

Har en kompis som gjorde nacksving på en som kittlade honom bara för att den skulle sluta.

En omenad reflex är svårt att göra nått åt, det var inte meningen och jag tycker det är löjligt att anmäla till soc för nått som man inte kan göra nått åt... >_>''
    DET är slöseri på resurser.

Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!